Afiş tasarımlarının bilgisayardaki yeri
dc.contributor.advisor | Uslay, Yüksel | |
dc.contributor.author | Çalik, Sidika Banu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:29Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573101 | |
dc.description.abstract | ÖZET İnsanlık tarihinin başlangıcında, mağara duvarlarında simgeleşen resimler, günümüz iletişim çağının ilk adımları olmuştur. Sanatsal üretimin ilk basamaklarından ©lan bu simgeler, insanlığın yerleşik düzene geçmesiyle birlikte yazık iletişim çağını da beraberinde getirmiştir. Zamanla toplumlar arasındaki iletişim ve alışveriş ortamının artması, resim ve yazının ortak kullanımıyla, reklam fikrini doğurmuştur. İlk başta, ilkel biçimlerde yapılan reklamlar matbaanın bulunmasıyla çok büyük gelişmeler göstermiştir. Mağara duvarlarındaki simgelerin yerini amblem ve logotype lar almıştır. Sanayileşmenin ortaya çıkmasıyla da bu gelişim hızlanmıştır. 20. yy' ın ikinci yarısından itibaren dijital dünyanın ve teknolojinin buluşlarından biri olan bilgisayar dünyası, reklam ortamlarının en büyük aracı haline gelmiştir. Böylece büyük kitlelere ulaşabilme olanağı, yeni tanıtım biçimlerinin ortaya çıkması, bilginin sınırsız ve mükemmel şekilde kullanılabilme olanaklarını sağlamış, afiş, dergi ve gazete ilanları, çağdaş iletişimde vazgeçilmez öğeler olmuştur. Toplumu bilgilendirmek üzere yapılan tanıtımlar içerisinde afiş, reklam ortamlarında, güncel yaşantımızın içerisinde yer alır. Bizler iç ve dış mekanlarda sayısız görüntü ve mesaj ile karşılaşırız. İşte düşünce veya herhangi bir ürünü tanıtan bu renkli ilanlar topluma yün vermektedirler. Tezim; `Afiş Tasarımlarının Bilgisayardaki Yeri` başlığını taşımaktadır. Geçmişten günümüze ortaya çıkardan tüm afiş uygulamalarının tarihçesi ve uygulama alanları araştırılmış, bilgisayar dünyasıyla birlikte afiş oluşturma yöntem ve teknikleri değerlendirilmiştir. Birinci bölüm, Afiş sanatının, geçmişten günümüze kadar olan gelişim sürecini göstermektedir. Bu bölümde, Avrupa ve Türk afiş sanatı araştırılmış, dönem sanatçılarının çalışmalarına yer verilmiştir. İkinci bölüm, Afiş ve reklam ilişkisini kapsamaktadır. Reklam kavramı, işlevi ve etkilerinin yanı sıra çağdaş grafik tasarım ortamları hakkında bilgiler sunulmuştur. Üçüncü bölüm, Afiş çeşitleri ve uygulama alanlarının ele alındığı genel açıklamaları içermektedir. 7Dördüncü bolüm ise, Afiş oluşturma yöntemleri ve bilgisayar ortamına ilişkin genel bir bakış niteliğindedir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT At the beginning of human history, the pictures on cave walls that became symbols were the first steps of modern communication era. In the course of time in crease on communication and trade between societies, by use of picture and letters, is created the idea of advertisement. Firstly the advertisement was made primitively. After the invention of press it has displayed a cfaict improvement. Amblems and logotypes has taken the place of tha cave pictures. This improvement has been accelerated after the emergence of industrilization. Since the second half of 20 the century, computer, that is an important invention of digital and technological word, has became the primary media of coming into coutact with huge mass has supplied new promotion forms and the limitless usage of information. Posters, magazine and newspaper advertisements have become inevitable elements. Posters and advertisements that are made to inform the society take place into our darby life. We meet a lot of images and messages at indoor and outdoor places. This colourful advertisments, that pronotes an idea or product, directthe society. My thesis is named as ` The place of Posters on computers`. Since the begining to modern era, the poster practices, history and application areas are investigated in this study. With the computer world, the creation of poster since the begining to modern era. In this part, the art of poster in Europe and Turkey is studied and considanable artists works take place. The second part covers the relationship between adwertisement and postcard. In this part, the consept of advertisement, its function and effects is presented. In addition of this information about, contemporary graphical areas is given. The third part, includes general explanations about postcard types and its application contexts. The last part gives information about the methods of postcard production and computer applications. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Afiş tasarımlarının bilgisayardaki yeri | |
dc.title.alternative | The Place of posters on computers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Posters | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Computers | |
dc.subject.ytm | Advertisements | |
dc.identifier.yokid | 115778 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113626 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |