Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdağ, Altan
dc.contributor.authorAydoğan, Hakan
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:28Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:28Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573093
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın ilk bölümünde, kullanılan ana terimlerin tanımlanmasına yer verilmekte, Orta Düzeyde kelime öğretiminin ne anlama geldiği ve bu çalışmanın amaç ve sınırlılıkları anlatılmaktadır. İkinci bolümde, dil öğrenme sureci içerisinde kelime öğreniminin yeri ve kelime öğrenme stratejileri incelenmekte ve bu bağlamda hafızanın, kelimeyi bilmenin ve hatırlamanın öğrenme sürecindeki mahiyeti anlatılmaktadır. Üçüncü bölümde, kelime öğretimindeki geçmişden günümüze kullanılan en yaygın ve faydalı metod ve yaklaşımlarla beraber, bunların tarihçesi uygulanabilirlikleri ve bunlardan yabancı dil sınıflarındaki Orta Düzeyde kelime öğretiminde nasıl yararlanıldığına yer verilmektedir. Dördüncü bölümde, öğretilecek olan kelimelerin seçiminde kullanılan başlıca kriterler özetlenmekte ve yabancı dil öğretmenlerinin bu seçimlerini belirleyen faktörlerle beraber, bunların içerisinde öğrencinin yabancı dil öğrenen kişi olarak oynadığı rol incelenmektedir. Beşinci bölümde, Orta Düzey dil bilgisine sahip öğrencilere kelime öğretiminde etkin bir şekilde kullanılabilecek teknikler açıklanmaktadır Altıncı bölümde, önceden bahsedilen faktörlerin içerisinde kullanıldığı birtakım öğretim ve uygulama etkinlikleri önerilmektedir. Bundan başka, Orta Düzeyde dil öğrenen öğrencilerin bildikleri kelimeleri uygulamaya geçirmelerinde ve yeni kelime öğrenmelerinde faydalı olabilecek, onları güdülü tutup ilgilerini artıracak ve kelime öğretimini daha zevkli kılacak birtakım oyunlar önerilmektedir. Sonuç bölümündeyse, Orta Düzey dil bilgisine sahip öğrencilere kelime öğretiminde uygulanılan tekniklerin diğer düzeylerde kullanılan tekniklerden farklı olduğu sonucuna varılmakta ve İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflardaki Orta Düzey öğrencilere kelime öğretiminin önemi ve avantajları vurgulanmaktadır. IV
dc.description.abstractABSTRACT In chapter one, the meaning of 'Intermediate Level in EFL classes' is elaborated on, with some definitions of major terms that that constitute the background of the thesis, its purpose and scope of study. In chapter two, in addition to the importance of learning and language- strategies, word learning strategies are also explained. In this context, the meaning of knowing and being able to recall a word is studied. In chapter three, the methods and approaches in EFL classes in vocabulary teaching are studied from the past to today together with their applications, and how they can best be used functionally in classes. The fourth chapter summarises the main criteria for selecting vocabulary. In this part of the study, factors which influence teachers' selection of vocabulary during teaching are examined, and also how learners influence some of those decisions. In chapter five, techniques for vocabulary teaching are introduced, examining the most common and useful methods. In addition, the traditional techniques that help to convey the meanings of new lexical items are studied. In chapter six, some teaching and practice activities based on the previously mentioned factors are suggested, along with other games that would be beneficial in practicing the known vocabulary. In Conclusion, it is deduced that the expansion of vocabulary at Intermediate Level should not be ignored, otherwise there will not be an ongoing development in the following stages. Furthermore, the techniques used in vocabulary teaching for Intermediate Level EFL classes should be different from the ones used at other levels.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleTeaching vocabulary at intermediate level in EFL classes
dc.title.alternativeİngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda orta düzeyde kelime öğretimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid122106
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117055
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess