Show simple item record

dc.contributor.advisorTanrıöğen, Abdurrahman
dc.contributor.authorErdem, Ali Riza
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:28Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:28Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573089
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada `Pamukkale Üniversitesi'nin bugünü ve geleceğine ilişkin önemli iç ve dış paydaşlarının algılan` incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi olarak üniversite içi ve dışı paydaşlardan toplam 227 kişi örnekleme alınmış ve anketi cevaplandırmıştır. Veri toplamada kullanılan araç Bryson'un (1995) `Kamu ve kar amacı gütmeyen örgütler için on aşamalı stratejik planlama süreci modeli` yardımıyla hazırlanmıştır. Pamukkale Üniversitesi hakkında üniversite içi ve paydaşların algılan, geliştirilen açık uçlu sorulardan oluşan `açık uçlu yazılı anket` yoluyla toplanmıştır. Verilere ulaşmak ve yorumlamak için `tematik içerik analizi` kullanılmıştır. Alt problemler toplanan verilerin analiziyle test edilmiştir. 1 Var olan imajı 2 Olması gereken imajı 3 Şu andaki görevleri 4 İleride yüklenmesi gereken görevler 5 Şu andaki değerleri 6 İleride sahip olması gereken değerler 7 Kurum dışında oluşan güç ve eğilimler 8 Kurum dışında oluşan güç ve eğilimlerin sağladığı fırsatlar 9 Kurum dışında oluşan güç ve eğilimlerin yarattığı tehditler 10 Kurum olarak güçlü yanları 11 Kurum olarak zayıf yanlan 12 Şu anda karşı karşıya bulunduğu önemli sorunlar ortaya konmuştur. Pamukkale Üniversitesi'nin bugünü ve geleceğine ilişkin önemli iç ve dış paydaşlarının algılan şu şekilde özetlenebilir: Pamukkale Üniversitesi'nin var olan imajı ``gelişmekte olan bir taşra üniversitesi, emekleyen-yürümeye çalışan çocuk` tur. Olması gereken imajı `bilimsellik, araştırma- geliştirme, kongre` ve `Denizli'nin kültür ve bilgi yuvası* dır. Pamukkale Üniversitesi'nin şu anda yüklendiği görevler, sırasıyla `eğitim-öğretim, hizmet sağlama, araştırma ve unculuk rolü` dür. İleride yüklenmesi gereken görevler sırasıyla `hizmet sağlama, eğitim-öğretim, öncülük rolündür. rvPamukkale Üniversitesi' nin şu anda sahip olduğu ilk üç değer `eğitimde niteliğe önem verme, bilimsellik, öncülük` tür. İleride sahip olması gereken üç değer `öncülük, bilimsellik, çağdaşlık` dır. Pamukkale Üniversitesi' nin dışında oluşan ve Pamukkale Üniversitesi'ni etkileyen güç ve eğilimlerden ilk üçü `siyaset, Denizli'deki yerel-merkezi yönetimler ve sivil toplum örgütleri, YÖK ve aldığı kararlar` dır. Pamukkale Üniversitesi'nin dışında oluşan ve Pamukkale Üniversitesi'nin etkileyen güç ve eğilimlerin sağladığı fırsatların ilk üçü `ekonomik destek, sanayi ve diğer kuruluşlarla işbirliği yapmaya imkan vermesi, yeni açılımlar ve strateji belirleme olanakları`dır. Pamukkale Üniversitesi'nin dışında oluşan ve Pamukkale Üniversitesi'nin etkileyen güç ve eğilimlerin yarattığı tehditlerden ilk üçü `üniversitenin gelişmesini engellemesi, bilimsel özerkliğin sınırlanması, öğretim elemanları arasında gruplaşmaya yol açması` dır. Pamukkale Üniversitesi'nin kurum olarak güçlü yanlarından ilk üçü `coğrafi olarak ekonomisi güçlü bir bölgede yer alması, dinamik bir kadroya sahip olması, genç yönetim kadrosu` dur. Pamukkale Üniversitesi'nin kurum olarak zayıf yanlarından ilk üçü `yönetimde eşgüdüm ve iletişim yetersizliği, fiziki mekan-alt yapı eksikliği, öğretim elemanlarının niteliğinin ve sayısının yetersiz olması` dır. Pamukkale Üniversitesi'nin karşı karşıya bulunduğu önemli sorunlardan ilk üçü `ödenek-bütçe yetersizliği, fiziki mekan-alt yapı eksikliği, öğretim üyesinin sayıca yetersiz ve niteliksiz olması` dır. Sonra, üniversitenin problemleriyle ilgili uygulamaya yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this study was to examine `the perceptions of important inside and outside shareholders towards current and future situation of Pamukkale University`. A total of 227 shareholders from inside and outside of the university which contituted the sample of the research answered the instrument. In order the collect data an instrument has been developed by the researcher using the model with ten steps developed by Bryson for non profit public organizations. About Pamukkale University inside and outside have been collected by admiministering open ended questions. The data collected were subjected to thematic content analysis in order to reach and interpret the findings of the study The fallowing sub- problems were tested by analyzing the data collected: 1. Existing image of Pamukkale University 2. İdeal image of Pamukkale University 3. Existing responsibilities of Pamukkale University 4. Future responsibilities of Pamukkale University 5. Existing values of Pamukkale University 6. Future ideal values of Pamukkale University 7. Power and tendencies take placed outside the university 8. Opportinities provided by the power and tendencies take placed outside the university 9. Threats created by the power and tendencies take placed outside the university 10. Strengths of the university as an institution 11. Weaknesses of the university as an institution 1 2. Current important problems of Pamukkale University The perceptions of important inside and outside shareholders about the current and future situation of Pamukkale University can be summarized as follows: The existing image of Pamukkale University is `a developing rural university, a child trying to creep-walk` and the expected image is `a university which scientificly carry out researches, congress` and `the cradle of culture and knowledge of the city of Denizli.` The existing responsibilities of Pamukkale University are, at the right time, `education - teaching, providing service, research and leadership role` respectively and the VIfuture responsibilities should be `providing servicie, education- teaching and leadership role.` The first three values of Pamukkale University existing are `giving importance to quality education, science and leadership` and the future three values should be `leadership, scientific, modernity.` The first three power and tendencies take place outside the university and afreet the university are `politics, local- central administrations and civil society organizations in Denizli, institute of Higher Education (YÖK) and its decisions.` The first three opportunities provided by the power and tendencies take placed outside and affect Pamukkale University are `economic support, cooperation with industrial and other instituons, opportunities of new horizons and identify new strategies.` The first three threats came from the power and tendencies outside and affect Pamukkale University are `blockade the development of Pamukkale University, to limit the scientific authonomy, to support cliques between academic personnel.` The first three positive charecteristics of Pamukkale University as an institution are `being in an economically powerful geographical region, having a dynamic staff, young admşinistrators.` The first three weaknesses characteristics of Pamukkale University as an institution are `insufficient communication and coordination in management, deficiency in physical substructure, insufficiency in quality and quantity of academic personnel.` The first three important problems of Pamukkale University are `insufficient budget- found, deficiency in physical substructure, insufficient and inaquality in higher level academic personnel.` After determining the problems of the university, some suggestions related to the problems have been proposed VIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePamukkale Üniversitesi`nin bugünü ve geleceğine ilişkin önemli iç ve dış piyasaların (ilgi gruplarının) algıları
dc.title.alternativeThe Perceptions of important inside and outside shareholders (interest groups) towards current and future of Pamukkale University
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPamukkale University
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmStrategic planning
dc.subject.ytmOrganizational change
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmHigher education
dc.identifier.yokid121914
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid116993
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess