Show simple item record

dc.contributor.advisorNizamoğlu, Şuur
dc.contributor.authorAteş, Gürsoy
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:27Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:27Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573079
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada orta öğretim matematik öğretim ve öğreniminde karşılaşılan sorunlar ele alınarak matematik öğretimi ve öğrenimim olumsuz yönde etkileyen sorunlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Matematik öğretiminde en önemli sorunların başında temel kavramların öğrenilmesi ve öğretilmesi gelmektedir. Bilinmektedir ki kavramlar düşünce yapısının temel taşlandır. Öğretmenlerin anlaşılması ve öğrenilmesi zor olan konulan öğrencilere daha özenli bir şekilde yaptırmaları gerekir. Araştırmanın örneklemini, 2000-2001 Eğitim- Öğretim yılında İzmir ilinde 10 Lisede 9, 10, 11. sınıflarda okuyan 340 öğrenciye 30 tane çoktan seçmeli basan testi oluşturmaktadır. Bu test için seçilen sorular, liselerde görev yapan bazı matematik öğretmenleri ile nesnel görüşmeler sonucu oluşturulmuştur. Elde edilen veriler SPSS 10 istatistiksel analiz programında madde analizi yapılarak 21 soru üzerinde inceleme yapılmıştır. KR - 20 formülüne göre r = 0,77 ( iç tutarlılık katsayısı ) testin güvenirliği sulanmıştır, t Scheffe testi ile cinsiyetler arasında, t one - Way ANOVA testi ile de okullar arasındaki ilişki incelenmiştir. IV
dc.description.abstractABSTRACT In the study it is found that what kind of problems are effective negatively in teaching and learning math by dealing with the problems that are faced in secondary teaching and learning math. The main problem in teaching maths is teaching and learning the basic terms. It should be known that teachers ought to teach the subjects which are difficult to learn and to comprehend much more carefully The exemplification of the research consists of 30 questions in multiple cohice test wich were answered by 340 students in 9,10,11 classes of 10 high schools in İzmir in 2000-2001 Education term. The questions of this test were detarmined by objective views of the maths teachers who work at high schools. The date taken from the research have been examined on 21 questions by performing data analyze in statistical Analyze Programme SPSS (10). According to the KR-20 formula r = 0,77 ( inter consistence coefficient) The reliability of the test has been checked by t scheffe test the relationship between the sexes, and by t one- way - ANOVA test the relationship between schools have been examined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim matematik öğretiminde karşılaşılan sorunların çözüm yöntemleri
dc.title.alternativeTechniques of problems in teaching maths at secondary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmTeaching problems
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.identifier.yokid122114
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117059
dc.description.pages33
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess