Ortaöğretim matematik öğretiminde karşılaşılan sorunların çözüm yöntemleri
dc.contributor.advisor | Nizamoğlu, Şuur | |
dc.contributor.author | Ateş, Gürsoy | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:27Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:27Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573079 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmada orta öğretim matematik öğretim ve öğreniminde karşılaşılan sorunlar ele alınarak matematik öğretimi ve öğrenimim olumsuz yönde etkileyen sorunlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Matematik öğretiminde en önemli sorunların başında temel kavramların öğrenilmesi ve öğretilmesi gelmektedir. Bilinmektedir ki kavramlar düşünce yapısının temel taşlandır. Öğretmenlerin anlaşılması ve öğrenilmesi zor olan konulan öğrencilere daha özenli bir şekilde yaptırmaları gerekir. Araştırmanın örneklemini, 2000-2001 Eğitim- Öğretim yılında İzmir ilinde 10 Lisede 9, 10, 11. sınıflarda okuyan 340 öğrenciye 30 tane çoktan seçmeli basan testi oluşturmaktadır. Bu test için seçilen sorular, liselerde görev yapan bazı matematik öğretmenleri ile nesnel görüşmeler sonucu oluşturulmuştur. Elde edilen veriler SPSS 10 istatistiksel analiz programında madde analizi yapılarak 21 soru üzerinde inceleme yapılmıştır. KR - 20 formülüne göre r = 0,77 ( iç tutarlılık katsayısı ) testin güvenirliği sulanmıştır, t Scheffe testi ile cinsiyetler arasında, t one - Way ANOVA testi ile de okullar arasındaki ilişki incelenmiştir. IV | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In the study it is found that what kind of problems are effective negatively in teaching and learning math by dealing with the problems that are faced in secondary teaching and learning math. The main problem in teaching maths is teaching and learning the basic terms. It should be known that teachers ought to teach the subjects which are difficult to learn and to comprehend much more carefully The exemplification of the research consists of 30 questions in multiple cohice test wich were answered by 340 students in 9,10,11 classes of 10 high schools in İzmir in 2000-2001 Education term. The questions of this test were detarmined by objective views of the maths teachers who work at high schools. The date taken from the research have been examined on 21 questions by performing data analyze in statistical Analyze Programme SPSS (10). According to the KR-20 formula r = 0,77 ( inter consistence coefficient) The reliability of the test has been checked by t scheffe test the relationship between the sexes, and by t one- way - ANOVA test the relationship between schools have been examined. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim matematik öğretiminde karşılaşılan sorunların çözüm yöntemleri | |
dc.title.alternative | Techniques of problems in teaching maths at secondary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Teaching problems | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.identifier.yokid | 122114 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117059 | |
dc.description.pages | 33 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |