Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgöl, Halim
dc.contributor.authorYetim, Hale
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:27Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:27Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573075
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma da, Matematik ve Türkçe eğitim programlarındaki amaçların öğrencilere ne derece kazandırıldığı ve öğrencilerin bu derslerdeki başarıları ile derslere karşı tutumları arasında nasıl bir ilişki olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma için hazırlanan 40' ar maddelik `Türkçe Başarı Testi` ve `Matematik Başarı Testi` ile 20'şer maddelik `Türkçe Tutum Ölçeği` ve `Matematik Tutum Ölçeği`, 2000-2001 Eğitim-öğretim yılında İzmir ili'nin Gümüşpala İlçesindeki Şehit Nazım Bey İlköğretim Okulunda öğrenim gören 83, 8. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Matematik Tutum Ölçeğinin Alpha güvenirlik katsayısı 0.87, Türkçe Tutum Ölçeğinin Alpha güvenirlik katsayısı 0.90 olarak SSPS paket programı kullanılarak bulunmuştur. Madde analizi yöntemi ile Matematik Başarı Testinin KR20 güvenirliği 0.70 ve Türkçe Başarı Testinin KR20 güvenirliği 0.80 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin İlköğretim birinci ve ikinci kademedeki Matematik dersine ait ağırlıklı başarı ortalamaları arasında p<0.001 anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin İlköğretim birinci ve ikinci kademedeki Türkçe Ağırlıklı Başarı Ortalamaları arasında p<0.001 anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğrencilerin İlköğretim birinci ve ikinci kademe Genel Ağırlıklı Başarıları arasında p<0,001 düzeyinde anlamlı bir fark bulunmuştur, Aylık Gelir Düzeylerine göre öğrencilerin Matematik Başarı Testinden aldıkları puanlar arasında p<0,05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Cinsiyetlerine göre öğrencilerin Türkçe Başarı Testinden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. öğrencilerin İlköğretim Sekizinci Sınıf Genel Ağırlıklı Basan Ortalamaları ile Matematik Başarı Testinden aldıkları puanlar arasındaki Korelasyon katsayısı 0.268 bulunmuştur ve bu katsayı istatiksel olarak (p<0.005) anlamlıdır. Öğrencilerin İlköğretim Sekizinci Sınıf Genel Ağırlıklı Başarı Ortalamaları ile Türkçe Başarı Testinden aldıkları puanlar arasındaki Korelasyon katsayısı 0,489 bulunmuştur ve bu katsayı istatiksel olarak (p<0.001) anlamlıdır. Öğrencilerin Genel Ağırlıklı Başarı Ortalamaları ile Matematik dersi sınıf geçme notları arasında korelasyon katsayısı 0.815 bulunmuştur ve bu katsayı istatiksel olarak (p<0,001) anlamlıdır. VI
dc.description.abstractABSTRACT In this study, Maths and Turkish Educational programmes, it is tried to determine the relation with the targets of Maths and Turkish Educational programmes and the success of the students in these subjects. It is prepared Turkish and Maths Achievement Test which contains forty items and Turkish and Maths Attitude Scalle which contains twenty items for 8 th level 83 students in Şehit Nazım Bey Primary School in Gfimfişpala in İzmir. Alpha reliability coefficient for Maths attitude scale is 0.87 and it is 0.90 for Turkish attitude scale and it is found by using SSPS packet programme. The Kr 20 Reliability of Turkish as 0.80 and Maths as 0.70 Achievement Test is found by item analizing system. There is meaningful difference as p<0.001 between the first and the second level students and their Maths achievement average. There is meaningful difference as p<0.001 between the first and the second level students and their Turkish achievement average. There is meaningful difference as p<0.001 between the first and the second level students and their General Achievement Average. According to the student's income distrubition, there is a meaningful difference as p<0.05 the students who get the points of Maths achievement test According to sex of the students, there is a meaningful difference between the points of Turkish achievement test which the students get. Correlation coefficient is 0.268 between the 8 th the students' general achievement average ant their points of Maths achievement test. This coefficient is (p<0.05) as statistical. VIICorrelation coefficient is 0.489 between the 8 th the students' General achievement average and their points of Turkish achievement test This coefficient is ( p<0.001) as statistical. Correlation coefficient is 0.815 between the students general achievement average and their Maths passing marks and it is meaningful p<0.001 as statistical. VIIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin matematik ve Türkçe derslerindeki akademik başarıları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeIt is a study about academic achievement of the students in maths and Turkish subjects
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid121958
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117016
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess