Ortaöğretim geometri dersinin öğretiminde karşılaşılan sorunlar
dc.contributor.advisor | Nizamoğlu, Şuur | |
dc.contributor.author | Kibar, Alparslan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:26Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573071 | |
dc.description.abstract | ÖZET Matematik öğretiminin en önemli sorunlarının başında temel kavramların öğrenilmesi ve öğretilmesi gelmektedir Bilinmektedir ki kavramlar, düşünce yapısının temel taşlarıdır. Öğretmenlerin anlaşılması ve öğrenilmesi zor olan kavramları öğrencilere daha özenli biçimde kavratmaları gerekmektedir. Geometri temeli ilköğretimde oluşturulması gereken bir matematik dalıdır. Geometri öğretiminin,ilköğretimden başlayarak yeterince kavratılmaması, ortaöğretim geometri öğretiminin, bu dala bağlı diğer konuların kavratılmasında büyük sıkıntılar yarattığı bir gerçektir. Ülkemizde bu dalla ilgili olarak ortaöğretimde yapılmış çok fazla istatistiksel araştırma bulunmasa da, geometri öğretiminin, matematik öğretimi içerisinde, öğrenciler tarafından büyük sorunların yaşandığı bir alan olduğu da yadsınmaması gereken bir gerçekliktir. Buradan hareketle İzmir ilinin merkez ilçelerinde ( Buca,Bornova,Karşıyaka ) okuyan 197 öğrenci üzerinde ortaöğretim matematik programının geometri konusundaki amaç ve davranışlarını içeren 18 soruluk çoktan seçmeli bir test ile bir araştırma yapılmıştır. Elde edilen veriler ilçelerin, öğrencilerin cinsiyeti (kız/erkek), öğrenim alanları (FM/TM) ve sınıf düzeylerine (Lise 2/Lise 3) bağlı kalınarak geometri öğretiminde karşılaştıkları sorunları tespit ve çözüm önerileri getirmek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma betimsel bir çalışma olup çalışmamızda SPSS.10.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Madde analizi KR-20 formülü ile güvenirlik r = 0.79 (iç tutarlılık katsayısı) hesaplanmıştır. Cinsiyetlere, alanlara, ilçelere ve sınıflara göre t, Scheffe test istatistikleri kullanılmıştır. Bu çalışma ile geometri öğretiminde karşılaşılan sorunlar incelenmiştir. Anahtar Kelime: Geometri Öğretimi, | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Within the most important problems in Mathematics education the teaching and learning of the basic concepts come first. If is know that concepts are building blocks of the thinking process. Teachers should pay close attention on the concepts that are difficult for students to understand and learn. Geometry is a branch of mathematics, which its basic should be given in the primary schools. It is a fact that, the difficulty of learning geometry, which starts in the primary school, causes great difficulties in concepting geometry other related subjects. Although there are not a lot of statistical analyses concerning this subject in secondary school in our country, it is known that in mathematics education geometry is a subject which students hawing mast problems with. Under this consideration, a test of 18 questions which contains the goals and attitudes toward geometry chasses in secondary schools had been applied to 197 students suburbs (Buca, Bornova, Karşıyaka) of İzmir. This study is made to locate the problem students are hawing in geometry education and offer some succession for the solution of these problems. Students gender, grade level (second or third year of secondary school), area (Science-Mate, Turkish Mate) were taken into consideration.SPSS.10.0 computer programme had been used for analysis. With K-20 formula reliability r = 0.79 had been calculated T and scheffe tests statics had been used on gender location of school and grade level. Is this study the problems on geometry education in considereal. Key Words: Geometry Education II | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim geometri dersinin öğretiminde karşılaşılan sorunlar | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Geometry | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.identifier.yokid | 122115 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117060 | |
dc.description.pages | 28 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |