Show simple item record

dc.contributor.advisorÇallıca, Halil
dc.contributor.authorKalem, Rabia
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:26Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:26Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573065
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı, Ortaöğretim Lise Fizik I Dersi `Sıcaklık ve Isı` ünitesinin öğretim programı tasarısının hazırlanması ve hazırlanan tasarının değerlendirilmesidir. Bu amaçla, program tasarısı geliştirme ilkelerine dayanılarak, ünite için hedef ve hedef davranışlar ile ünite içeriği belirlendi ve belirlenen içerik düzenlendi. Hedef ve davranışları gerçekleştirecek, öğrenci düzeyine uygun öğrenme yaşantıları belirlendi. Araştırmanın modeli, deneme modeli türlerinden biri olan ön test-son test kontrol gruplu modeldir. Geliştirilen programın değerlendirilmesi için, İzmir ili, Buca ilçesi, Şirinyer Lisesi, süper lise bölümünde 9. sınıfa devam eden 29 öğrenciden oluşan bir sınıf deney grubu, 29 öğrenciden oluşan diğer bir sınıf ise kontrol grubu olarak rasgele belirlenerek, deney grubuna geliştirilen öğretim programı, kontrol grubuna ise daha önceden izlenen geleneksel öğretim programı eş zamanlı olarak uygulandı. Değerlendirme aşamasında, araştırmacı tarafından geliştirilen sıcaklık ve ısı basan testinin ön test ve son test olarak uygulanmasıyla elde edilen veriler SPSS 8.0 for Windows istatistik paket programı kullanılarak çözümlendi. Ayrıca ön test ve son test olarak uygulanan fizik dersine yönelik tutum ölçeğinden elde edilen verilerde, aynı program kullanılarak değerlendirildi. Araştırma sonucunda, her iki programla yapılan öğretim sonunda uygulanan başarı testi verilerine göre, geliştirilen öğretim programı tasarısının uygulandığı deney grubunun kontrol grubuna göre daha başardı olduğu bulundu. Ön test ve son testlere verilen yanıtlar incelenerek, öğretim öncesi öğrencilerin sahip olduğu ve öğretim sonrası hala devam eden yanılgılar belirlendi. Elde edilen sonuçlar ışığında, sıcaklık ve ısı ünitesinin daha iyi öğretimi için ipuçları ve yöntemler önerildi.
dc.description.abstractABSTRACT This study aims to develop a curriculum design for the topic of `Temperature and Heat` for the 9th Grade high school physics lessons and evaluation of the developed program. In order to achieve this, the contents, objectives and behavioral objectives were developed based on the curriculum development principles. Afterwards, appropiate learning activities were determined to achieve objectives and behavioral objectives. Pretest-posttest control group approach was employed as the model of the research. A control group containing 29 students and an experimental group with 29 students, at 9th Grade, Şirinyer High School in İzmir were selected randomly, for evaluating the developed curriculum design. The developed curriculum design to the experimental group and the traditional teaching program were, simultaneously, applied to the control group. The data obtained by means of pre and post achievement tests was analysed, by using SPSS 8.0 for WINDOWS statistical program, specifically t test. The data obtained by pre and post physics attitude tests were analyzed by employing t test. Accoarding to the achievement test results, the experimental group, to whom the developed curriculum design was applied, was found to be more successful than the control group. Examining the answers which was given for the pre and post-tests, students' beliefs before the instruction and remaining beliefs after the instruction were determined. In the light of the obtained results, some tips and methods for a better instruction of temperature and heat unit were recommonded.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim lise 1 fizik dersi `sıcaklık ve ısı` öğretim programı tasarısı
dc.title.alternativeA Curriculum design for `temperature and heat` at grade 9 of high school physics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.subject.ytmHeat
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmPhysics lesson
dc.subject.ytmTemperature
dc.subject.ytmProgram development
dc.identifier.yokid122075
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117038
dc.description.pages196
dc.publisher.disciplineFizik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess