Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay, Hüsamettin
dc.contributor.authorFeyzioğlu, Burak
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:24Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:24Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573051
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı internet tabanlı öğrenmenin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktır. Bu amaçla lise 2 kimya müfredatında bulunan çözeltiler konusu ile ilgili olarak animasyonlar ve benzeşimlerde kullanılarak web tabanlı bir öğretim süreci hazırlandı. Öğrencilerin önceden internet kullanıp kullanmadıkları ve kullandılarsa hangi amaçla kullanmış oldukları kriterleri de göz önüne alınarak bilgisayara karşı, internete karşı ve simülasyonlara karşı tutumları ile mantıksal düşünme yeteneklerinin internet tabanlı öğretime etkileri incelendi. Lise 2 kimya sınıfı öğrencilerinin kimyaya karşı tutumları ve kimya dersindeki başarıları ayrıca araştırıldı. Müfredat programları ve öğrenci yapıları farklı süper lise, meslek lisesi ve normal lise öğrencilerinin başarıları irdelendi. Araştırma çalışmaları 2001-2002 eğitim öğretim yılında Buca Lisesi süper lise bölümü 2. sınıftaki 32, normal lisedeki 18 ve Buca Anadolu Meslek ve Meslek Lisesindeki 34 öğrenci ile gerçekleştirildi. Araştırmada 5 ayrı veri toplama aracı kullanıldı: Değerlendirme Testi(DT), Bilgisayar Tutum Ölçeği(BTÖ), Kimya Tutum Ölçeği(KTÖ), İnternet Tutum Ölçeği (İTÖ), Simülasyon Tutum Ölçeği(STÖ) ve Mantıksal Düşünme Yeteneği Testi{MDYT). Bu ölçekler ön test ve son test olarak uygulandı. Çalışmada öğrenciler Kontrol Grubu(KG), Deney Grubu(DG) olmak üzere iki gruba ayrıldı, KG'ye klasik, DG'ye internet tabanlı öğretim metoduyla eğitim verildi. Yapılan analizler sonucunda KG gruplarında bulunan öğrencilerin başarılarında ve tutumlarında anlamlı bir değişme olmadığı oysa deney grubunda bulunan öğrencilerin kimyaya karşı tutumlarında, bilgisayara karşı tutumlarında, internete ve simülasyonlara karşı tutumlarında pozitif yönde gelişme olduğu görüldü. Ayrıca okulların DG birbirleriyle karşılaştırıldığında, simülasyon ve bilgisayar tutumlarında uygulamadan sonra anlamlı fark görülmezken ; kimyaya karşı tutumlarında ve internete karşı tutumlarında uygulamadan sonra anlamlı farkın ortaya çıktığı belirlendi.
dc.description.abstractABSTRACT The aim of this study is to research the effect of internet-based learning on the success of the student. By this aim,a web-based teaching process is designed and applied by using simulations and animations related with the subject of solutions in the 10th class chemistry curriculum. The influences of the activities like the attitudes of the students toward computers and internet, their logical thinking abilities, and attitudes toward simulations are examined concerning the criteria of whether the student used internet before or not, and if they did, in which aim they used it. In addition, the attitudes of chemistry class of high school-2 students toward the chemistry and their achievements in chemistry courses are also examined. On the other hand, the differences in the attitudes of the students of super high school, profession high school and normal high school, that have different curriculums and different student capabilities were discussed. The studies were realized in the 2001-2002 school period with 32 students from super high school, 18 students from normal high school in Buca High school, and 34 students from Buca Anatolia Profession and Profession High school. 5 instruments were used in this research as pretest and protest: Science Achievement Scale, Computer Attitude Scale, Chemistry Attitude Scale, internet Attitude Scale, Simulation Attitude Scale, and Logical Thinking Ability Test. The students were divided into two groups as Control Group and Experimental Group. The solutions subject was learned by classic method to control group (KG) and by internet-based teaching method to experimental group(DG). As a result of the analysis, it is seen that there is no significant change in the attitudes and the successes of the students in KG, whereas there is a positive progress in the attitudes of the students in DG toward chemistry, computer, internet and simulations attitudes. Furthermore, when the experiment groups of the schools are compared with each other, it is determined that while a significant difference is not seen in the nsimulation and computer attitudes after the practice, a significant difference appears in the attitudes toward chemistry and internet after the practice. men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKimya dersi çözeltiler konusu için web sayfası oluşturulması ve bilgisayar destekli öğretimin etkililiği
dc.title.alternativeA Web page design on the solutions chemistry and study of the effectiveness of computer assisted learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmSolutions
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmDistance instruction
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid122022
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117023
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess