Sanat eğitimi ilkeleri açısından Dokuz Eylül Üniversitesi`nde plastik sanatlar eğitimi yapılan bölümlerde desen eğitimi
dc.contributor.advisor | Karayağmurlar, Bedri | |
dc.contributor.author | Malkaya Erdoğan, Aliye | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:23Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573041 | |
dc.description.abstract | Desen mağara duvarlarından günümüze kadar uzanan sanat serüveninde her zaman önemsenmiş, değer verilmiş bir betimleme yoludur. Özellikle desen Rönesans döneminden başlayarak sanatçı adaylarının yetişmesinde rol oynamış, bir anlatım yolu, bir eğitim disiplini olmuştur. 20. yüzyıla gelindiğinde ise sanatçılar, daha çok kendi iç dünyalarını anlatmak için desenden geniş şekilde yararlanmışlardır. Bir tasarımın, bir nesnenin görsel elemanlarla anlatılması kendi içinde belli disiplinlerin gerçekleşmesi ile mümkün olabilmektedir. Desende yüzyıllardır oluşarak gelen temel prensipler değişik dönemlerde göre farklılıklar göstermiştir. Deseni oluşturan elemanlar, desen çeşitleri ve desenin ifade olanakları başlıkları altında temel prensipler açıklanmaya çalışılmıştır. Sanat eğitimi, bireylerde var olan görsel düşünmeyi olanaklı kılan ve yaratıcı gücün gelişmesine katkıda bulunan temel eğitim disiplinidir. Görsel düşünmeyi sağlayabilmek için öncelikle duyuların eğitilmesi gerekir. Sanat eğitimi yada desen eğitimi aynı zamanda görme eğitimidir. Son Bölümde, Buca Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim -İş Öğretmenliği Ana Bilim Dalı ile Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünde öğrencilere verilen desen eğitimine değinilmiştir. Öğrenciler, modelden çalışmalarla görme eğitimine başlayarak; hayali desen üretme aşamasıyla eğitimlerini tamamlarlar. Ayrıca dersin işleyişi ve yapısına ilişkin çözüm önerileri de sunulmuştur. Bu bağlamda plastik sanatların temeli olan desen eğitimi, ders olmanın ötesinde bireye sağladığı katkılardan dolayı başka bir anlam taşımaktadır. | |
dc.description.abstract | A desing is way of descreption which of the art of adventure extends from cave walls today is always been given importance and is been appreciated, Especially, the desingn took role for being trained of the canditate artist was a way of explanation and discipline from the beginning of Renaissance Period. On The twentieth century, artists used desing widely to explain especially their inner world. Explaining a description and an object with visual members can bee possible by coming true special disciplines inside itself. Basic principles which come by being formed for centuries have the valid qualities must be obeyed in desingn. The basic princibles have tried to explain with the titles of the members are formed adesing kind and the possibilites of explainning a desing. The desing, for training art, is a basic training discipline that comes true the visual thinking is inthe mind of persons and contributes to progress the creative power, it's necessity that senses are trained firstly to provide visual thinking, it's also said that seeing, training is used instead of art training ordesing training. On the last part, the desing training that is given in Buca The Faculty Of Education The Fine Art Part, The teachers, of Art License Programme and The Art Part Of The Fine Artist mentioned, students lerarn to see and learnd to collect mental documants. Besides, the solition suggestion that is related with the structure and giving of the lesson are presented. On that point of wiew, the desing training is the basic of the plastic arts training has different meaning apart from only a lesson. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Sanat eğitimi ilkeleri açısından Dokuz Eylül Üniversitesi`nde plastik sanatlar eğitimi yapılan bölümlerde desen eğitimi | |
dc.title.alternative | The Plastic Art in Dokuz Eylül University about art education princibles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Pattern | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Design course | |
dc.identifier.yokid | 121933 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117003 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |