Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Mustafa
dc.contributor.authorErçiftçi, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:23Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:23Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573040
dc.description.abstractÖZET Eğitim çok geniş kapsamlı bir olgu olup genelde ana- babaların ve yetişkin kuşağın, kendilerince doğru saydıkları değerler doğrultusunda genç- kuşakları biçimlendirip yönlendirmesini amaçlayan evrensel bir eylemdir. Eğitimin bir sistem yaklaşımı içinde ele alınması ve bütün öğelerinin diğerleriyle bağlantıları göz önünde bulundurulmalıdır. Okulun, eğitim sistemi içindeki yeri ve önemi, sistemin en stratejik parçası bulunuşu ve eğitimi değerlendirebilme araçlarının başında gelişidir. Okulun verimliliği doğrudan doğruya okul yöneticilerinin ve eğitim-öğretimden sorumlu öğretmenlerin okulu nasıl algıladıklarına bağlıdır. Bu araştırmanın amacı; ilköğretim öğretmenlerinin okul kurumunu nasıl algıladıkları ve bu algıları ile bağıntılı olarak görev yaptıkları coğrafi yerleşim birimi, cinsiyet, yaş, mesleki kıdem ve hizmet içi eğitimi gibi özelliklerinin arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaçla araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen ve 55 maddeden oluşan anket kullanılmıştır. Bu anket İzmir İli, Kiraz İlçesindeki tüm ilköğretim okullarında görev yapan toplam 209 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programında yer alan, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda;VI İlköğretim okulu öğretmenlerinin anket maddeleri doğrultusunda okula ilişkin tanımlamaları yüksek oranda `Okul, sevgiyi, saygıyı, düzeni sağlayacak kuralları içerir.`, `Okul, çocuk, aile, okul, yardımlaşma ve sevginin yoğrulmasıdır` şeklinde ifade edilen maddeler üzerinde yoğunlaşmıştır. ilköğretim okulu öğretmenlerinin kişisel özellikleri bakımından algılamalarının önemli farklılıklar gösterip göstermediğine baktığımızda ise; Cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, okul içindeki görevleri, hizmet içi eğitim durumları, ilköğretimin görev yaptıkları kademesi ve lisansüstü eğitim durumlarına ilişkin algılamaları arasında önemli farklılıklar bulunmamıştır. Buna karşın araştırmamızda esas belirlemeye çalıştığımız nokta olan öğretmenlerin görev yaptıkları coğrafi yerleşim birimleri ile okula ilişkin algıları arasında anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır. Merkezi yerleşim birimlerinden uzaklaştıkça okula dair algılamaların değişmesi yani öğretmenlerin içinde bulundukları kurumları algılayış biçimleri onların sınıf içindeki etkiliklerini olumlu ya da olumsuz yönde değiştirecektir. Bu çalışmanın sonunda araştırmanın sonuçlarına ilişkin öneriler yer almaktadır.
dc.description.abstractVII ABSTRACT Education is an universal action which is aiming at forming and orienting the young generations through the values accepted by the parents and adults. Education should be evaluated in this system approach and should be realized that each component is realeted with each other. School is most strategic component in the education system and school is one of the leading evluation devices. The productivity of the school is directly related how the teachers who are responsible for education and school administrators perceive the school. The aim is this research is to determine how the teachers perceive the school and exemine the perception of the within in the frame of georaphical area, sex, age, occupational experience and inservice traning. in this research an questionnaire which is consisted of 55 items developed by the researcher was used. This questionnaire was applied to 209 teachers who are working in elemantary school in Kiraz county of İzmir. İn order to analyze the datum which is obtained in the research aritmetic mean, standard deviation, t test and variance analysis were used. At the end of the research, the perception of the elemantary school teachers about school was intensified on following items;vm ` School includes the rules providing affetion, respest and order.`, `School is the combination of children, family, cooperation and. affection.` When we examine the relation between the perception of the elemantary school teachers about school and their sex, age, occupational experience, inservice training, elemantary school level and post graduate, there has been no any important difference. Yet there have been important diferences between the perception of the elemantary school teacher about school and the different geographical areas they are working at. The further the teachers go from the city center, the efficiency level of the interaction in the classroom can be either negative or positive. At the end of this work there have been suggestions about the result of the this research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenlerinin okul algılamaları (Kiraz örneği)
dc.title.alternativeSchool perceptions of elemantary school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPerception
dc.identifier.yokid121765
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid116987
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess