Günümüz Türkiye`sinde örgün sanat eğitiminde müzelerin yeri
dc.contributor.advisor | Karayağmurlar, Bedri | |
dc.contributor.author | Çakmak, Ceyda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:22Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573035 | |
dc.description.abstract | ÖZET Çağdaş eğitimle gelişen, kişilere bilgilerini geliştirme yollarını öğretmeye yönelik aktif öğrenmenin etkisiyle müzeler, 1950'lerde giderek yaygınlaşmaya başlayan eğitim etkinlikleriyle farklı bir döneme girdiler. Müzeler, eserlerini toplumun beğenisine sunan kurumlar olmanın yanında, düşüncelerin üretildiği, paylaşıldığı eğitim kurumları oldular. Günümüzde müzecilik, çağın kendisine yüklediği eğitsel görevin farkına varmış re çağdaş müzecilik anlayışı toplumda giderek yaygınlık kazanmıştır. Dünyadaki birçok müze, toplumun her kesimini müzeye çekerek eğitmeyi hedefleyen birer yaygın eğitim Kurumu olarak çalışmalar yapmaktadır. Bununla birlikte örgün eğitim kurumlarıyla işbirliği içinde çalışarak, okul öncesinde başlayan çeşitli yaş gruplarına göre düzenledikleri etkinliklerle, zengin müze kaynaklarını aktif öğrenmenin hizmetine sunmaktadırlar. Müzelerdeki bu etkinlikler, çocukların okuldaki öğrendikleriyle bağıntılar kurmasını, öğrendiklerinin kalıcı olmasını sağlayan imkanlar verir. Sanat eğitimine sunduğu görsel, sözsel ve uygulamalı imkanlarla sanat müzeleri, sanat bilincinin oluşması, estetik beğeni ve sanat tarihi konularının yerleşmesinde etkin kurumlar niteliğindedir. Tüm dünya müzelerinde yaygınlaşan müze eğitiminde görev alan pedagog ve eğitimciler ülkemiz müze kadrolarında yer almadıkça, yeterli müze eğitim programları gelecek yulara kalacaktır. Müzeler örgün eğitime destek veren bir eğitim kurumu olarak kabul edildiğinde, bu kurumlar ülkemizde de etkin rollerini üstlenecektir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY With the help of modern education that teaches people how to improve their knowledge through active teaching, the museums moved into a different era, because of the education movement that stated around 1950's. They became not only the places where art is displayed but educational establishments where thoughts are produced and shared. Today, museums have realized the responsibility that the modern day has placed upon them and a new understanding of museums has gained ground. Around the world, many of the museums make efforts to bring the general population to the museum with the intention of education them. What's more, with the cooperation of other educational establishments, by organizing activities that involve the pre-school age pupils, they open the rich resources of the museum to public for the benefit of active education. These activities at the museums help the kids to comprehend better what they learn at school and by that retain them longer. The art museums, by offering visual, vocal and hands-on education opportunities to the education in art, they improve the understanding of art, help develop taste hi art and teach the history of art Unless we have educators such as the ones at the museums around the world on our museum staff, the development of educational programs at our museums will be pushed to later years. The day, the museums are considered establishments that can serve the education, they will take on their active role in education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzecilik | tr_TR |
dc.subject | Museology | en_US |
dc.title | Günümüz Türkiye`sinde örgün sanat eğitiminde müzelerin yeri | |
dc.title.alternative | The Role of museums in formal art education, in todays Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Museum education | |
dc.subject.ytm | Museums | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Museology | |
dc.identifier.yokid | 122045 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117031 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |