Show simple item record

dc.contributor.advisorAçıkgöz, Kamile Ün
dc.contributor.authorSucuoğlu, Hale
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:20Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:20Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573017
dc.description.abstractXI ÖZET İşbirlikli Öğrenmenin Öğrencilerin Yükleme, Edim ve Strateji Kullanımları Üzerindeki Etkileri ve İşbirlikli Öğrenme Gruplarındaki Etkileşim Örüntüleri Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenmenin ve geleneksel öğretimin öğrencilerin yüklemeleri, edimi ve öğrenme stratejisi kullanımı üzerindeki etkilerini ve işbirlikli öğrenme gruplarındaki etkileşim örüntülerini incelemektir. Araştırmada kontrol gruplu, öntest- sontest deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada Deney 1 ve Deney 2 olmak üzere iki uygulama yapılmıştır. Deney gruplarında işbirlikli öğrenme, kontrol gruplarında ise geleneksel öğretim yöntemleri uygulanmıştır. Araştırma orta sosyo-ekonomik düzeye sahip bir ortaöğretim kurumunda yapılmıştır. Araştırmanın denekleri çalışmaya gönüllü olarak katılan öğretmenin öğrencileri arasından seçilmiştir. Araştırmanın verileri basan testleri, Başarı/Başarısızlık Yüklemeleri Ölçeği, Biyoloji' de Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeği ve ses kayıtları ile toplanmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, bağımlı t-testi, varyans analizi, Scheffe testi kullanılmıştır. Ses kayıtlan ise, kodlayıcılar tarafından kodlanıp kategorilere ayrılarak sınıflandırılmış ve analizleri yapılmıştır. Araştırma sonunda, işbirlikli öğrenme yöntemlerinin öğrencilerin biyoloji başarısını artırdığı saptanmıştır. Deney 1' de öğrenciler basanlarını öğretmene, başarısızlıklarını ise aileye yüklerken, Deney 2' de öğrenciler öğretmenden yardım alıp almamalarına bağlı olarak basan ya da başarısızlık yüklemelerinde bulunduktan saptanmıştır. Deney 1' de işbirlikli öğrenmenin öğrencilerin yüklemelerini etkilediği, Deney 2' de ise etkilemediği saptanmıştır. İşbirlikli öğrenmenin öğrencilerin öğrenme stratejilerini çok fazla değiştirmediğini, ancak bazı tekniklerin öğrenme stratejileri üzerinde etkili olabileceği görülmüştür. İşbirlikli öğrenme gruplarında öğrenciler genel olarak birbirlerine emir verdikleri ve grubu yönetme isteklerinin çok fazla olduğu görülmüştür. Bu davranışları dışsal öğrencilerin içsellere göre daha fazla yaptıkları saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: İşbirlikli Öğrenme, Başarı/Başarısızlık Yüklemeleri, Öğrenme Stratejileri, Biyoloji Öğretimi
dc.description.abstractxu ABSRACT The Effect of Cooperative Learning on Student Attribution, Performance and Use of Learning Strategies and Interaction Patterns in Cooperative Learning Groups. The purpose of present research is to investigate effect of cooperative learning and traditional teaching methods on student attributions, performance and use of learning strategies and interaction patterns in cooperative groups. Pretest-posttest research design with control group has been used in the research. The research has been conducted on Experiment 1 and Experiment 2. Cooperative learning has been used in experimental groups, traditional teaching methods in control groups. The research has been conducted at a high school which has a middle class socio-economic level. The students have been chosen among the students of the teacher who is the volunteer in the research. Data have been gathered by achievement tests, Scale of Success/Faiule Attributions, Scale of Use of Learning Strategies in Biology and in-dept interview records. Mean, Standart Deviation, t-Test, Paired t-Test, Analysis of Variance, Sheffe Test has been used in the analysis of quantitative data whereas interview records have been analysed after coded by coders. At the end of the research it has been found out that cooperative learning methods have increased the students' achievement in biology lessons. While the students have attibuted their successes to the teacher and their failure to the families in Experiment 1, in Experiment 2 the students have attributed their success and failure depending on whether they have had keep from the teacher. In Experiment 1, it has been found out that cooperative learning has affected the students' attributions, and in Experiment 2 it hasn't affected. It has been observed that cooperative learning does not change the learning strategies of the students much but strategies of the students much but some techniques may have effects on learning strategies. In cooperative learning groups, the students generally order to one another and they have desire to direct the group so much. It has been found out that these attitudes were demonstrated more by external students than internal students. Key Words: Cooperative Learning, Success/Failure Attributions, Learning Strategies, Biology Teachingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİşbirlikli öğrenmenin öğrencilerin yükleme, edim ve strateji kullanımları üzerindeki etkileri ve işbirlikli öğrenme gruplarındaki etkileşim örüntüleri
dc.title.alternativeThe Effect of cooperative learning on student attribution, performance and use of learning strategies and interaction patterns in cooperative learning groups
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAttribution theory
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmFailure
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmBiology teaching
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid136335
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid128146
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess