İlköğretim öğrencilerinin aile ortamını algılayış biçimleriyle öğrenilmiş çaresizlik davranışlarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Özben, Şuheda | |
dc.contributor.author | Kaplan, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:20Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573015 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ilköğretim ö.sınıf öğrencilerinin aile ortamını algılayış düzeyleri ve öğrenilmiş çaresizlik davranışları bazı değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, 300 normal öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin aile ortamını algılayışları, Aile Ortamı Ölçeği (FEQ), öğrenilmiş çaresizlik davranışları Çocuklar için Yükleme Biçimi Ölçeği (CASQ) ile ölçülmüştür. Kişisel ve ailesel özelliklerini saptamak için Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde varyans analizi (F), t-testi ve kay-kare (x2) kullanılmıştır. Araştırmanın en önemli bulgusu olarak, öğrencilerin aile ortamını algılayışları ile öğrenilmiş çaresizlik davranışları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bu bulguya göre, öğrencilerin aile ortamını algılayış puanları yükselirken, buna bağlı olarak öğrenilmiş çaresizlik puanları düşmektedir. Ayrıca, aile ortamım algılayış ve öğrenilmiş çaresizlik davranışı ile anlamlı derecede ilişkili bulunan değişkenler, sosyo-ekonomik düzey, basan durumu, ebeveynin öğrenim durumu, ebeveynin bir işte çalışıp çalışmaması, ebeveynin çocuğun olumsuz davranışlarına olan tepkisi gibi değişkenlerdir. Çocukların aile ortamını algılayışları ve öğrenilmiş çaresizlik davranışları üzerinde cinsiyet farklılığının anlamlı derecede etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Aile Ortamı, Yükleme Biçimi, Öğrenilmiş Çaresizlik Davranışı. vın | |
dc.description.abstract | In the present study, I have examined levels of perceiving family environments in 6 th grade students and their learned helplessness behaviours based on given variables. The samples for this study consists of 300 normal students. Their perception of family environment has been measured by Family Environment Questionaire (FEQ) and their Learned Helplessness Behaviours by, Children Attributional Style Questionaire (CASQ). Personel information Questionaire (PIQ) has been used in order to establish their personel and family characteristics, in the analyses (F), t-test and chi-square (x2) has been employed. The most important, finding of the study is that we have establish a statistically significant correlation between perception of family environment and helplessness behaviours in them. Based on such data, figures of their perceptions of family environment increase while those of learned helplessness behaviours decrease. Variables found significantly correlated with perception of family environment and with learned helplessness are thosesuch as socio economic status, succes level, parent's education whether they are employed or not, and their response to unacceptable children behaviours. Sex difference has been found to have a less influence on their perception of family environment and learned helplessness behaviors. Key Word's; Family Environment Questionare, Attiributional Style, Learned Helplessness Behaviours rx | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim öğrencilerinin aile ortamını algılayış biçimleriyle öğrenilmiş çaresizlik davranışlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of learned helplessnes behaviours with ways of conceivining family environment in primary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Learned helplessness | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Family relations | |
dc.subject.ytm | Helplessness | |
dc.identifier.yokid | 138928 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 128163 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |