Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzben, Şuheda
dc.contributor.authorKaplan, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:20Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:20Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573015
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim ö.sınıf öğrencilerinin aile ortamını algılayış düzeyleri ve öğrenilmiş çaresizlik davranışları bazı değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, 300 normal öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin aile ortamını algılayışları, Aile Ortamı Ölçeği (FEQ), öğrenilmiş çaresizlik davranışları Çocuklar için Yükleme Biçimi Ölçeği (CASQ) ile ölçülmüştür. Kişisel ve ailesel özelliklerini saptamak için Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde varyans analizi (F), t-testi ve kay-kare (x2) kullanılmıştır. Araştırmanın en önemli bulgusu olarak, öğrencilerin aile ortamını algılayışları ile öğrenilmiş çaresizlik davranışları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bu bulguya göre, öğrencilerin aile ortamını algılayış puanları yükselirken, buna bağlı olarak öğrenilmiş çaresizlik puanları düşmektedir. Ayrıca, aile ortamım algılayış ve öğrenilmiş çaresizlik davranışı ile anlamlı derecede ilişkili bulunan değişkenler, sosyo-ekonomik düzey, basan durumu, ebeveynin öğrenim durumu, ebeveynin bir işte çalışıp çalışmaması, ebeveynin çocuğun olumsuz davranışlarına olan tepkisi gibi değişkenlerdir. Çocukların aile ortamını algılayışları ve öğrenilmiş çaresizlik davranışları üzerinde cinsiyet farklılığının anlamlı derecede etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Aile Ortamı, Yükleme Biçimi, Öğrenilmiş Çaresizlik Davranışı. vın
dc.description.abstractIn the present study, I have examined levels of perceiving family environments in 6 th grade students and their learned helplessness behaviours based on given variables. The samples for this study consists of 300 normal students. Their perception of family environment has been measured by Family Environment Questionaire (FEQ) and their Learned Helplessness Behaviours by, Children Attributional Style Questionaire (CASQ). Personel information Questionaire (PIQ) has been used in order to establish their personel and family characteristics, in the analyses (F), t-test and chi-square (x2) has been employed. The most important, finding of the study is that we have establish a statistically significant correlation between perception of family environment and helplessness behaviours in them. Based on such data, figures of their perceptions of family environment increase while those of learned helplessness behaviours decrease. Variables found significantly correlated with perception of family environment and with learned helplessness are thosesuch as socio economic status, succes level, parent's education whether they are employed or not, and their response to unacceptable children behaviours. Sex difference has been found to have a less influence on their perception of family environment and learned helplessness behaviors. Key Word's; Family Environment Questionare, Attiributional Style, Learned Helplessness Behaviours rxen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin aile ortamını algılayış biçimleriyle öğrenilmiş çaresizlik davranışlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of learned helplessnes behaviours with ways of conceivining family environment in primary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmLearned helplessness
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmFamily relations
dc.subject.ytmHelplessness
dc.identifier.yokid138928
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid128163
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess