Hava Kuvvetleri Komutanlığı`nda uygulanmakta olan görev başı eğitim sistemi ve değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Türnüklü, Abbas | |
dc.contributor.author | Bilge, M. Arif | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:19Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573009 | |
dc.description.abstract | XI ÖZET VE ANAHTAR SÖZCÜKLER Bu araştırma Görev Başı Eğitim Sisteminde görev ve sorumluluk paylaşan tarafların karşılaştıkları sorunları ortaya koyarak durum değerlendirmesi yapmak, sorunlara çözüm üretmek, programı daha etkin hale getirmek için öneriler geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma, Türk Hava Kuvvetlerinde uygulanmakta olan Görev Başı Eğitim Sisteminin değerlendirilmesi ile ilgidir. Araştırma, GBE Sisteminde görev yapan 850 personel üzerinde yapılmıştır. Katılımcılara, ilgili programa ilişkin çeşitli görüşlerini belirtebilmeleri amacıyla likert tipi 42 maddelik ölçek uygulanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın verilerinin analizinde Ortalama, Standart Sapma, Frekans ve Yüzde, T-Testi ve Varyans Analizi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar maddeler düzeyinde tartışılarak sürecin işleyişi ile ilgili olumlu ve aksayan yönler yorumlanmıştır. Araştırma neticesinde; eğiticilerin, öğretme becerisine sahip olmadığı, programının çağdaş bilgileri yansıtmadığı, örneklem grubunun GBE Sisteminin etkililiğine ilişkin algı düzeylerinin görev yapılan birliğin bulunduğu ile, ihtisasa, göreve, mezun olunan kaynağa ve en son bitirilen eğitim programına göre, bazı alt boyutlarda önemli farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Örneklem grubunun GBE Sisteminin etkililiğine ilişkin algı düzeylerinde yaş gruplarına ve mesleki deneyimlerine göre ise farka rastlanmamıştır. Bulgular, tarafların işleyişte bazı özel alanlarda problem yaşamalarına karşın genel olarak katılım düzeylerinin yüksek olduğunu ortaya koymaktadır. Programın felsefesi korunarak konulara ve öğrencilerin gereksinimlerine göre yeni etkinliklerin planlanması halinde daha etkili bir programın elde edileceği değerlendirilmektedir. Anahtar Sözcükler : Eğitim Programının Değerlendirilmesi, Hizmet İçi Eğitim, Görev Başı Eğitim | |
dc.description.abstract | Xll YABANCI DİLDE ÖZET VE ANAHTAR SÖZCÜKLER This research aims to develop suggestions for improving the collaboration between the partners. The study is about the evaluation of On the Job Training System application in the Turkish Air Force. The study has been carried out on 850 personnel who are going through on the job training system. Likert type evaluation scale form applied to the participants to express acquire their perception levels about the related programme. The questionnaire had 42 items. Results were analized by SPSS statistic program. Arithmetic Mean, Standard Deviation, Frequency, Percentage, T-Test and Analysis of Variance were used to analyze the data. The data was evaluated and discussed at item level to clarify the positive and negative aspects of the process. As the result of the research, it is found that educators do not have the ability to teach, that the programme does not have contemporary knowledge. There are meaningful differences at perception levels of the sample group related to the effectiveness of On the Job Training System. These differences are depend on the base they work in, the proffession, the duties, the school they have graduated and the training or academic program they have last attended at level of sub-dimensions. No difference has been found in the perception levels of the sample group related to the effectiveness of On the Job Training System depending on to the age groups and vocational experience. Resuts show that eventhough there are problems on some special areas, generally the partners contribution are at a high level. It is considered that while the philosophy of the existing programme is kept intact, planning new activities which would suit trainees needs beter, the course programme can be improved. Key Words : Curriculum Evaluation, In-Service Training, On the Job Training. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Savunma ve Savunma Teknolojileri | tr_TR |
dc.subject | Defense and Defense Technologies | en_US |
dc.title | Hava Kuvvetleri Komutanlığı`nda uygulanmakta olan görev başı eğitim sistemi ve değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The Evaluation of on the job training (OJT) system application in Turkish air force | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Military education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Air Force Command | |
dc.subject.ytm | In service training | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | On the job training | |
dc.identifier.yokid | 138889 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 128164 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |