Okul öncesi müzik eğitiminde Orff öğretisinin müziksel beceriler üzerindeki etkileri
dc.contributor.advisor | Bilen, Sermin | |
dc.contributor.author | Uçal, Esin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:19Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573003 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Orff öğretisinin, öğrencilerin müziksel işitme ve güzel şarkı söyleyebilme becerilerinin gelişmesi, müzik dersine olan ilgi ve katılımları üzerindeki etkilerini, geleneksel yaklaşım ile karşılaştırmalı olarak incelemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Arastama, okul öncesi dönem 6 yaş grubundan oluşan iki grup üzerinde yapılmıştır. Gruplardan birinde Orff öğretisine dayalı müzik öğrenimi, diğerinde ise geleneksel yaklaşıma dayalı müzik öğretimi uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, deney sürecinden sonra uygulanan test, gözlem ve görüşmeler ile toplanmıştır. Araştırmalım başlıca sonuçları şunlardır: 1. Orff öğretisine dayalı müzik öğrenimi, geleneksel yaklaşıma dayalı müzik öğretimine göre müziksel işitme becerileri üzerinde daha etkilidir. 2. Orff öğretisine dayalı müzik öğrenimi, geleneksel yaklaşıma dayalı müzik öğretimine göre güzel şarkı söyleyebilme becerileri üzerinde daha etkilidir. 3. Orff öğretisine dayalı müzik öğrenimi, derse ilgi ve katılımı artırmaktadır. Anahtar kelimeler: İngilizce Anahtar Kelimeler 1.Okul öncesi Eğitim 1. Preschool Education 2. Müzik Eğitimi 2. Music Education 3. Orff Öğretisi 3. Orff Schulwerk | |
dc.description.abstract | The purpose of the present research is to investigate effects of Orff Schulwerk on musical hearing skills, singing properly, interest and involvement Subjects included 6 aged of preschool children. There are groups which were included in the research were randomly assigned to one of the two conditions (a) Orff Schulwerk, (b) traditional method. Post measures were collected scale, field notes, interview techniques. Major results of me research are; 1. Subjects in Orff Schulwerk condition outperformed subjects in traditional method on musical learning skills. 2. Orff Schulwerk is more effective than traditional method on singing properly. 3. Orff Schulwerk is promoted interest and involvement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Okul öncesi müzik eğitiminde Orff öğretisinin müziksel beceriler üzerindeki etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of Orff Schulwerk on musical skills in preschool music education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Skill performance | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Orff, Carl | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.identifier.yokid | 136622 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 128166 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |