Show simple item record

dc.contributor.advisorBilen, Sermin
dc.contributor.authorUçal, Esin
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:19Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:19Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573003
dc.description.abstractBu araştırma, Orff öğretisinin, öğrencilerin müziksel işitme ve güzel şarkı söyleyebilme becerilerinin gelişmesi, müzik dersine olan ilgi ve katılımları üzerindeki etkilerini, geleneksel yaklaşım ile karşılaştırmalı olarak incelemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Arastama, okul öncesi dönem 6 yaş grubundan oluşan iki grup üzerinde yapılmıştır. Gruplardan birinde Orff öğretisine dayalı müzik öğrenimi, diğerinde ise geleneksel yaklaşıma dayalı müzik öğretimi uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, deney sürecinden sonra uygulanan test, gözlem ve görüşmeler ile toplanmıştır. Araştırmalım başlıca sonuçları şunlardır: 1. Orff öğretisine dayalı müzik öğrenimi, geleneksel yaklaşıma dayalı müzik öğretimine göre müziksel işitme becerileri üzerinde daha etkilidir. 2. Orff öğretisine dayalı müzik öğrenimi, geleneksel yaklaşıma dayalı müzik öğretimine göre güzel şarkı söyleyebilme becerileri üzerinde daha etkilidir. 3. Orff öğretisine dayalı müzik öğrenimi, derse ilgi ve katılımı artırmaktadır. Anahtar kelimeler: İngilizce Anahtar Kelimeler 1.Okul öncesi Eğitim 1. Preschool Education 2. Müzik Eğitimi 2. Music Education 3. Orff Öğretisi 3. Orff Schulwerk
dc.description.abstractThe purpose of the present research is to investigate effects of Orff Schulwerk on musical hearing skills, singing properly, interest and involvement Subjects included 6 aged of preschool children. There are groups which were included in the research were randomly assigned to one of the two conditions (a) Orff Schulwerk, (b) traditional method. Post measures were collected scale, field notes, interview techniques. Major results of me research are; 1. Subjects in Orff Schulwerk condition outperformed subjects in traditional method on musical learning skills. 2. Orff Schulwerk is more effective than traditional method on singing properly. 3. Orff Schulwerk is promoted interest and involvement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleOkul öncesi müzik eğitiminde Orff öğretisinin müziksel beceriler üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeThe effects of Orff Schulwerk on musical skills in preschool music education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSkill performance
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmOrff, Carl
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.identifier.yokid136622
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid128166
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess