Show simple item record

dc.contributor.advisorYılman, Mustafa
dc.contributor.authorTuran Güllaç, Esin
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:19Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:19Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2020-02-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573001
dc.description.abstractBu araştırma Türkiye' deki Eğitim Fakültelerinde görev yapan ve `öğretmenlik Meslek Bilgisi` derslerini okutan öğretim elemanlarının Yeniden Yapılanmaya ilişkin görüşlerini, derslerinde benimsedikleri öğretim hedeflerini ve bunlar arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak üzere yapılmıştır. Geçen beş yıllık sürede yaşanılan değişme ve gelişmeleri öğretim elemanlarının gözüyle değerlendiren bu çalışmanın örneklemi, Türkiye' de Eğitim Fakültesi bulunan üniversitelerden seçilmiş 20 üniversitenin Eğitim Bilimleri ve Sınıf Öğretmenliği bölümlerinde görev yapan 223 öğretim elemanım kapsamaktadır. Araştırmada öğretim elemanlarının Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılanmasına ilişkin görüşlerini almak için `Yeniden Yapılanmaya İlişkin öğretim Elemanlarının Görüşleri Anketi` (YYÖEGA) ve derslerinde benimsedikleri öğretim hedeflerini belirlemek üzere `Öğretim Hedefleri Envanteri` (ÖHE) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Toplanan veriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, varyans analizi ve korelasyon gibi istatistik teknikler ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular aşağıda özetlenerek verilmiştir: 1. Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılanma süreciyle gelen ders değişiklileri öğretim elemanlarına göre tatmin edici görünmemektedir. 2. Yeniden Yapılanma projesiyle ülkenin gereksinim duyduğu nitelik ve nicelikte öğretmen yetiştirilmesine ilişkin inancın yerleşmesi için biraz daha zaman gerektiği belirlenmiştir. 3. Eğitim Fakültelerindeki öğretim elemanlarının pedagojik formasyon almaları sağlanmalıdır. 4. Eğitim Fakültelerindeki öğretim elemanlarının `Alan Uzmanı` olmalarından çok `Alan Eğitimcisi` olmalarına önem verilmelidir.xvni 5. Eğitim Bilimleri lisans programlarının kapatılması yerinde bir uygulama değildir. 6. Öğretim elemanlarına göre Yeniden Yapılanma ile programda yer alan `Öğretmenlik Meslek Bilgisi` dersleri yeterli sayı ve içerikte değildir. 7. Öğretim elemanları altı hedef grubunu da yüksek ortalamalarla seçmişlerdir. 8. `Öğretmenlik Meslek Bilgisi` derslerim yürüten öğretim elemanları altı hedef grubundan `Öğrenci Gelişimini ve Kişisel Gelişimi Vurgulama` hedeflerini çoğunlukla (%43) seçmişlerdir. 9. Öğretim elemanlarının Yeniden Yapılanmaya ilişkin olumlu görüş bildirmeleri ile seçtikleri öğretim hedefi sayışırım artması, iki durum arasındaki pozitif ilişkiyi göstermektedir. Öğretim elemanlarının Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılanmanın verdiği ivme ile söz konusu öğretim hedeflerinin tümünü gerçekleştirme istediğinde oldukları anlaşılmaktadır. Fakat Yemden Yapılanmanın çok yeni oluşu, öğretim elemanların bu hedefleri benimsemenin ötesinde gerçekleştirmelerine henüz olanak vermiyor görünmektedir. Eldeki araştırmanın da temel hareket noktasını oluşturan düşünce ile, eksiklerin ve aksayan yönlerin çok yönlü araştırma ve çalışmalarla giderilmesi, sürecin her an kontrol edilmesi Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılanma projesinin amaca ulaşmasına kuşkusuz katkı sağlayacaktır. Anahtar Kelimler: 1. Öğretmen Eğitimi 2. Yeniden Yapılanma 3. öğretim Hedefleri 4. Eğitim Fakültesi 5. Öğretmenlik Meslek Bilgisi (Pedagojik Formasyon)
dc.description.abstractThe purpose of the research is to gain an insight on reconstruction of the Educational Faculties from the ideas of teacher educators who teach `Pedagogical Content Knowledge` and also to determine the teaching goals of the teacher educators as well as the relationship between the ideas about the reconstruction and the teacher educators' goals. The sample of this research, which focuses on the changes and developments of the past five years and evaluates the program from the instructors' point of view, includes 223 instructors who work at the Educational Sciences and Elementary Teacher Training Departments of 20 universities in Turkey. In this research, `The Opinions of Teacher Educators about the Reconstruction Questionnaire` (TOTERQ) was used as a data collection instrument in order to determine the opinions of teacher educators about the reconstruction issue of the Faculties of Education. In order to determine the teaching goals of the teacher educators, `Teaching Goals Inventory` (TGI) was used as a data collection instrument. The collected data, were analyzed by using statistical techniques like frequency, percentile, arithmetic mean, standard deviation, t-test, variance analysis and correlation. The brief summary of the findings of the research is as in the following: 1. The changes of courses that started with the reconstruction stage of the Educational Faculties are unsatisfying according to the instructors. 2. It has been understood that we still need some more time to be convinced about the necessity of training high quality and quantity teachers that the country needs by reconstruction project. 3. The teacher educators of the Educational Faculties must be trained on `Pedagogical Content Knowledge`.XX 4. The teacher educators of the Educational Sciences should be more of a `Field Educator` rather than a `Field Specialist` and more importance must be given to the topic mentioned above. 5. To close the undergraduate programs of Educational Sciences is not a good process. 6. `Pedagogical Content Knowledge courses` that take place in the program by reconstruction project, are not enough in number and their content is not satisfying according to the teacher educators. 7. Teacher Educators have chosen the six goal groups with high means. 8. Most of the instructors (43 %) who are involved with `Pedagogical Content Knowledge` have chosen the goal related to `Fostering Student Development and Personal Growth`. 9. There is a positive correlation between the teacher educators' positive opinions on the reconstruction and the increase in the number of the teaching goals they have selected. It is understood that instructors of Educational Faculties are willing to reach all the teaching goals discussed with the help of the reconstruction process, but since the reconstruction process is quite new, it seems that these goals cannot be reached so quickly but can be realized and appreciated. With the starting point of the research, it is recommended that broad research and studies conducted will determine the weak and lacking areas, and the continuous efforts and studies conducted about the process will make the reconstruction project reach its goal at the Educational Faculties. Key Words: 1. Teacher Training 2. Reconstruction 3. Teaching Goals 4. Faculty of Education 5. Pedagogical Content Knowledgeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim fakültelerinde yeniden yapılanma ve öğretim hedefleri
dc.title.alternativeReconstruction in teacher training faculties and teaching goals
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-02-26
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmPedagogical formation
dc.subject.ytmRestructuring
dc.identifier.yokid136204
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid128187
dc.description.pages222
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess