Üniversiterde İngilizce hazırlık programına devam eden öğrencilerin İngilizce derslerinde karşılaştıkları sorunlar
dc.contributor.advisor | Yavuz, Ali | |
dc.contributor.author | Gökdemir, Cem Volkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:18Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572999 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın amacı, Türkiye'deki üniversiteler hazırlık bölümleri İngilizce derslerine devam eden öğrencelerin İngilizce öğrenimleri boyunca karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bu sorunlara çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek geçerlik ve güvenirlik çalışması için Dokuz Eylül Üniversitesi Yabana Diller Yüksekokulu İngilizce derslerine devam eden 2000-2001 öğretim yılı öğrencilerinden rasgele (random) dört gruba uygulaması yapıldı. İlgili dört gruba 42 maddeden oluşan `İngilizce Derslerinde Karşılaşılan Sorunlar Ölçeği` bu gruplara tek oturumda uygulandı. Bir hafta sonra aynı ölçek, test tekrar test tekniği kapsamında aynı gruplara tekrar uygulandı. Her iki uygulamadan elde edilen verilerin istatistiksel incelemesi sonucu 34 maddeden oluşan yeni bir ölçek hazırlandı. Araştırma örneklemini, 2000-2001 öğretim yılında Dokuz Eylül Üniversitesi, Ege Üniversitesi, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İstanbul Üniversitesi ve Haliç Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, Eğitim Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi ve Mimarlık Fakültesi'ne kayıtlı hazırlık bölümleri İngilizce derslerine devam eden rasgele seçilmiş toplam 460 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemesi için `Aritmetik Ortalama`, `Standart Sapma`, `t-Testi`, `Frekans`, `Yüzdelik Değerler` ve `Ki Kare` istatistiksel teknikleri kullanıldı. Elde edilen veriler doğrultusunda bulunan sonuçlar, öğrencilerin bölümleri, cinsiyetleri ve orta öğretimde devam ettikleri lise tipi bağımsız değişkenleri açısından karşılaştırıldı. Eldeki bulgular doğrultusunda belirlenen sonuçlar şöyle sıralanabilir: 1. Araştırmaya katılan üniversitelerin hazırlık bölümleri İngilizce derslerinde pratiğe yer verilmemektedir. Dersler teorik ağırlıklı işlenmekte, bu tür bir ders işleme tekniği yabancı dil öğreniminde sorunlara yol açabilmektedir. 2. Araştırmaya katılan üniversitelerin hazırlık bölümleri İngilizce derslerinde, derslerin işlenişinde öğrenci katılımına yer verilmemektedir. Dersler öğretmen merkezli işlenmekte, bu tür bir ders işleme tekniği yabancı dil öğreniminde sorunlara yol açabilmektedir.3. Araştırmaya katılan üniversitelerin hazırlık bölümleri İngilizce derslerine devam eden öğrenciler, yabancı dil öğreniminde öğrenim gördükleri üniversitelerin en iyi yer olduğuna inanmamaktadırlar. 4. Araştırmaya katılan üniversitelerin hazırlık bölümleri İngilizce derslerine devam eden öğrenciler, bu dili öğrenmek için gereken zaman ve çabayı harcamamaktadırlar. 5. Araştırmaya katılan üniversitelerin hazırlık bölümleri İngilizce derslerine devam eden öğrenciler İngilizce'nin yanı sıra ikinci bir yabancı dil öğretilmesini istemektedirler. 6. Araştırmaya katılan üniversitelerin hazırlık bölümleri İngilizce derslerine devam eden öğrenciler öğrenim gördükleri bölümlerin idari personelinin yabana dil öğrenme konusuna önem vermediklerini düşünmektedirler. 7. Araştırmaya katılan üniversitelerin hazırlık bölümleri İngilizce derslerine devam eden öğrenciler İngilizce dersleri için ortam ve sınıf şartlarının yetersiz olduğunu düşünmektedirler. 8. Araştırmaya katılan üniversitelerin hazırlık bölümleri İngilizce derslerine devam eden öğrenciler İngilizce derslerinde yabancı dil öğrenimi ile ilgili araç- gereçlerden yararlanamadıklarını düşünmektedirler. 9. Araştırmaya katılan üniversitelerin hazırlık bölümleri İngilizce derslerine devam eden öğrenciler, İngilizce derslerinde izlencenin yetiştirilmesi amacıyla programın hızlı takip edildiğini düşünmektedirler. 10. Araştırmaya katılan üniversitelerin hazırlık bölümleri İngilizce derslerine devam eden öğrenciler bu derslerde yeterince aktif olmadıklarını düşünmektedirler. VI | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The aim of this research is to discern the problems of university students of English preparatory classes in Turkey and to find solutions for the problems. Pretest-posttest experimental design with control group was made use of in the research. The four senior groups in the English preparation program of School of Foreign Languages at Dokuz Eylül University formed the sample for the research. Four groups were used as the experiment groups. The Scale of Problems in English Lessons consisting of 42 items was administrated to all the groups in a single session. A week later, The Scale of Problems in English Lessons was given as the posttest. Considering the results of the two scales, a new scale consisting of 34 items was formed. The new scale was administrated to the students in preparatory classes of Dokuz Eylül University, Ege University, İzmir Institute of High Technology, İstanbul University and Haliç University in Turkey. The statistical techniques Mean, Standard Deviation, t-Test, Chi-Square Test, Frequency and Percentage were used to analyze the data, and the correlation between the problems and departments that the students attend, their sex and high school. The results are as fallows: 1. Practice is not considered in English preparatory classes of mentioned universities. 2. Participation of the students is not considered English preparatory classes of mentioned universities. 3. The students do not believe that universities are the proper places to learn a foreign language. 4. The students do not spend enough effort and energy to learn a foreign language. 5. The students would like to be taught another foreign language in addition to English. 6. The students believe that the administrative staff do not give enough importance to teaching English. 7. The students think that the classroom atmosphere is not enough to learn English. vn8. The students think that they can not use enough language learning aids in English lessons. 9. Program is followed quickly to be able to keep pace with the schedule. 10. The students think that they are not active enough in English lessons. vm | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Üniversiterde İngilizce hazırlık programına devam eden öğrencilerin İngilizce derslerinde karşılaştıkları sorunlar | |
dc.title.alternative | Problems of university students of English preparatory classes in Turkey | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Problems of the students | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | Learning insufficiencies | |
dc.subject.ytm | Teaching problems | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 136337 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 128150 | |
dc.description.pages | 235 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |