A Needs analysis of teacher trainees in the English departments of Turkish univerities within the framework of communicative language teaching
dc.contributor.advisor | Aydınoğlu, Nazife | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Cevdet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:16Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572981 | |
dc.description.abstract | ÖZET Temel olarak bu çalışma, Türkiye'de üniversite düzeyinde iyi bir İngilizce eğitiminin geliştirilmesinde iletişimsel dil öğretiminin etkinliğini olumlu ve olumsuz yönlerden ele alan kanıtları araştırma ve tartışmaya dayanmaktadır. Bu şekilde, çalışma şu temel soruya cevap aramaktadır: Türkiye'deki dil öğretiminde iletişimsel yaklaşım, öğrencilerin dil ihtiyaçları ve beklentileri açısından ne ölçüde ele alınmaktadır? Çalışma, gerçekleştirilen ankete dayanarak, DEÜ ve OMÜ İngilizce bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının almış oldukları İngilizce derslerinin ihtiyaç ve beklentilerini karşılayıp karşılamadıkları konusunda genel tutumlarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışma ayrıca, öğrencilerin belirgin iletişimsel ihtiyaçlarını ele alarak, İngilizce derslerinde göze çarpan eksiklikleri tanımlamayı ve aynı zamanda mevcut problemlere yönelik önerilere ışık tutmayı hedeflemektedir. Bu çalışmanın ilk üç bölümü mevcut dil öğretimine yönelik teorik konuları içermektedir. İlk bölümde, İngilizce öğretimindeki yapısal, konumsal ve kavramsal yaklaşımlar incelenip* bu yaklaşımların hiç birinin İngilizce öğretiminde yeterli olmadığı işaret ediliyor. İkinci bölüm, her ikisi de iletişimsel dil öğretiminin ana elementlerinden olan `öğrenci merkezlilik` ve `ihtiyaç analizi` için kavramsal bir çerçeve ortaya koymaktadır. Üçüncü bölüm iletişimsel dil öğretiminin belirgin özelliklerim sunmaktadır. Bu bölümde özellikle altı çizilen hususlar, dil öğretiminde iletişimsel yaklaşımlar ve iletişimsel yetenektir. Dördüncü bölüm, dil öğrencilerinin iletişimsel ihtiyaçlarım tanımlamaya yönelik olarak gerçekleştirilen ilgili çalışmaların gözden geçirilmesi ile ilgilidir. r Beşinci ve altıncı bölüm İngilizce Bölümlerinde iletişimsel dil öğretiminin etkinliği ve öğrencilerin iletişimsel ihtiyaçlarıyla ilgili olarak deneysel kanıtlan içermektedir. Beşinci bölüm, araştırmanın hazırlanışını, metodunu ve çalışmanın temel esaslarım sunmaktadır. Altıncı bölüm öğrenci anketlerinden elde edilen verileri aşağıdaki üç başlık altında analiz etmektedir: 1) Geçmişte elde edilen bilgi, 2) Çalışma alanı ile ilgili bilgi, 3) İngilizce derslerinin değerlendirilmesi. IVBu çalışmadan çıkan genel sonuç, ankete katılan öğrencilerin önemli bir oranının mevcut eğitimsel program ve hedefleri desteklememeleridir, çünkü öğrencilerin dili iletişimsel amaçlan doğrultusunda okul içinde ve dışında kullanma fırsatları yoktur. Bulgularımız gösteriyor ki, mevcut şartlar altında dil eğitimi öğrencilere yabancı dili yeterli bir düzeyde uygulamalı olarak kullanacakları uygun bir ortam hazırlayamamaktadır. Bu çalışmadan çıkan en önemli eğitimbilimsel sonuç, İngilizce derslerinin öğrencilerin belirgin iletişimsel ihtiyaçlarına göre hazırlanması ve bu ihtiyaçlar doğrultusunda öğrencilere hedef dili sınıf içi ve dışında uygulamaları için çeşitli fırsatların yaratılması gereğidir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The major focus in this study is placed upon examining and discussing evidence for and against the effectiveness of communicative language teaching in promoting a good command of English at university level in Turkey. In doing so, the study seeks to address the following central question: To what extent has communicative approach to language teaching in Turkey been handled from the standpoint of learner needs and expectations? Based on the questionnaire carried out, the study attempts to assess teacher trainees' common attitudes as to whether the English courses currently offered by the English Departments at DEÜ and OMÜ respond to their perceived needs and expectations. It is intended to bring about an overall understanding of students' particular communicative needs whereby we can identify possible weaknesses in the English courses and at the same time throwing light on the suggestions for coping with the apparent problems. The first three chapters of this study set out the theoretical background to the present EFL situation. In the first chapter, the structural, situational and notional approaches to the teaching of English are reviewed, suggesting that none of these approaches is adequate in EFL teaching. Chapter two provides a conceptual framework for learner centredness and needs analysis both of which are the integral components of communicative language teaching. Chapter three presents an overview of the common characteristics underlying communicative language teaching. The focus of attention in this chapter is on the communicative approaches to language teaching and 'on communicative competence. Chapter four is concerned with the review of related studies conducted in order to identify the communicative needs of language learners. Chapter five and six are concerned with the empirical evidence relating to the efficiency of communicative language teaching in the English Departments and students' communicative needs. Chapter five presents the research design and methodology, and rationale for the study. Chapter six analyses the data obtained fromstudents' questionnaires under the following three headings: 1) Background information, 2) Information about field of study, 3) Evaluation of the English courses. The overall conclusion of this study is that a significant percentage of the student population surveyed does not favour the present instructional programs and goals since students lack the sufficient opportunities to use language for communicative purposes in and outside classroom. Our findings show that the language teaching under the existing conditions does not provide the favourable environment where students can achieve the functional mastery of the target language at a satisfactory level. The most important pedagogical implication of this study is that the English courses should be designed on the basis of students' particular communicative needs, and based on these perceived needs students should be given opportunities to practise the target language in and outside the classroom. *&&* | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | A Needs analysis of teacher trainees in the English departments of Turkish univerities within the framework of communicative language teaching | |
dc.title.alternative | Türk üniversitelerinin İngilizce bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adayı öğrencilerin iletişimsel dil yaklaşımı açısından dil ihtiyaçlarının analizi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Communicative language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 136328 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 128155 | |
dc.description.pages | 193 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |