İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda okuyan öğrencilerin sosyal becerileri ve okul uyumu ile depresyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Aysan, Ferda | |
dc.contributor.author | Uz Baş, Asli | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:15Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572973 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4. Ve 5. Sınıf öğrencilerinin sosyal beceri ve okul uyumları ile depresyon düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemektedir. Araştırmanın örneklemi, 2000-2001 öğretim yılında İzmir ilindeki 6 ayrı ilköğretim okulunun 4. ve 5. Sınıflarında öğrenim gören 180'i kız, I85'i erkek toplam 365 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında dört farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan ilki, geçerlik ve güvenirlik çalışması araştırmacının kendisi tarafından mevcut çalışma kapsamında yapılmış olan Walker-McConnell Sosyal Yeterlik ve Okul Uyum Ölçeği (WMC-SYOUO)'dir. Araştırmada kullanılan diğer ölçme araçları Çocuklar İçin Depresyon Ölçeği, sosyometri testi ve araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan Kişisel Bilgi Formu'dur. Verilerin analizinde açıklayıcı faktör analizi, Pearson Momentler Çarpımı korelasyonu, tek yönlü varyans analizi, Bonferroni testi, Dunnett C testi, t testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir : 1. Öğrencilerin sosyal beceri ve okul uyumları ile depresyon puanları arasında negatif ve anlamlı ilişkiler bulunmuştur. &**! :*&IX 2. Öğrencilerin sosyal beceri ve okul uyumlarının, sosyo-ekonomik düzeyleri, cinsiyetleri, ebeveynin birliktelik durumu ve kardeş sıralamasına göre anlamlı olarak farklılaştığı bulunmuştur. 3. Öğrencilerin depresyon düzeylerinin sosyo-ekonomik düzeyleri ve kardeş sıralamasına göre anlamlı olarak farklılaştığı görülmüştür. 4. Öğrencilerin gerek sosyal beceri ve okul uyumları, gerekse depresyon düzeyleri ile akademik başarıları arasında anlamlı ilişkiler olduğu bulunmuştur. Anahtar Kelimeler : İlköğretim, öğrenci, sosyal beceri, depresyon, okul uyumu, sosyometrik statü. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to search the relationship among social skills and school adjustment, and the level of depression of the elementary school students in 4th and 5th grades. The sample of the study includes 365 students studying in the 4th and 5th grades of different schools in İzmir in the academic year of 2000-2001. The number of girls were 180 and the number of boys were 185. The data was collected through the use of four different measures. Walker-McConnell Scale of Social Skills And School Adjustment was used to measure social skills and school adjustment of the students. Children Depression Inventory was used to measure the level of depression of the students. Sociometric Test was used to measure the social relationships of the students among each other, and personal information form was used to measure some socio-demographic data of the sample. The data was analyzed by using factor analysis, Pearson Product Moment correlation, one way analysis of variance (ANOVA), the test of Bonferronni, Dunnett C and t test. The results of the research are presented as follows : 1. Some significant relations between the students' depression scores and school adjustment and social skills were found.XI 2. The following variables were found significantly related to the students' social skills and school adjustment : Socio-economic level, sex, the status of their parents and the sequence of siblings. 3. The following variables were found significantly related to the level of depression of the students : Socio-economic level and the sequence of siblings. 4. Some significant relations between the students' depression scores, social skills and school adjustment, and their academic achievement were found. Key Words : Elementary school, student, social skill, depression, school adjustment, sociometric status. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda okuyan öğrencilerin sosyal becerileri ve okul uyumu ile depresyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The Relationship among social skills, school adjustment, and the level of depression of the elementary school students in 4 th and 5 th grades | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social skill | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Adjustment | |
dc.subject.ytm | Depression | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 138927 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 128158 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |