İlköğretim matematik öğretiminde çalışma yaprakları ile öğretimin öğrenci ve öğretmenlerin derse ilişkin görüşleri ve öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Türnüklü, Elif | |
dc.contributor.author | Ev, Emre | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:15Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572969 | |
dc.description.abstract | Eğitim sistemi ve eğitim sisteminin vazgeçilmez alam olan matematik eğitim ve öğretimi üzerine çeşitli araştırmalar ve çalışmalar yapılmaktadır. Araştırma sonuçları; eğitimde değişimi, gelişimi, iyileştirme çabalarım ve yeni yaklaşımları beraberinde getirmektedir. Eğitim sisteminin amaca ulaşması her alana ait hedef ve davranışların; sistemin merkezinde bulunan öğrencilere kazandırılması ile mümkündür. Bilgiye ulaşmak ve doğru bilgiye ulaşıldığından emin olmak amacıyla hazırlanan ve temelini öğrenmelerin göstergeleri hedef davranışlardan alan çalışma yapraklan, aktif öğrenci katılımını ve kalıcı öğrenmeyi sağlama yolunda kullanılan bir materyaldir. Bu araştırma, çalışma yapraklarının ilköğretim 7.sınıfta yer alan, istatistik ve grafikler ünitesinin öğretiminde kullanılmasının öğrencilerin basan ve derse ilişkin görüşleri açısından değerlendirilmesi amacı ile oluşturulmuştur. Rasgele örnekleme yöntemi ile Izmir ili Konak ilçe sınırlarında bulunan çeşitli okullardaki öğrencilere anket çalışması uygulanmıştır. Amaç dahilinde, öğrenci ve öğretmenlerin çalışma yapraklan ile matematik öğretimine ilişkin görüşleri alınmıştır. Beraberinde, araştırma için deneysel model seçilmiş ve aynı sınırlar içerisine seçilen bir ilköğretim okulunda uygulama yapılmıştır. Uzman görüşü eşliğinde hazırlanan çalışma yapraklan ile ve çalışma yapraklan kullanılmadan aynı düzeyde olduğu düşünülen iki sınıfta istatistik ve grafikler konusunun öğretimi gerçekleştirilmiştir. Uygulamanın başarıyı ne yönde değiştirdiğini belirlemek üzere basan testi uygulanmış; anket, basan testi ve öğrenci görüşleri değerlendirilmiştir. Veriler, eğitimin öğrenciyi tamamlayan unsuru öğretmenlerin görüşü de alınarak anlamlı hale getirilmeye çalışılmıştır. Elde edilen verilerden hareketle grafikler konusunun öğretimi ve çalışma yapraklarının kullanımına ait ilköğretim matematik öğretiminin amaca ulaşmasında katkı sağlayacağı düşünülen öneriler sunulmuştur. Sonuçların ve önerilerin eğitim sistemine ve diğer çalışmalara ışık tutacağı ve yardımcı olacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler. Matematik öğretimi, öğretim materyali, Çalışma Yaprakları, İstatistik ve Grafikler. | |
dc.description.abstract | Various research and studies are done in education system and education and instruction in mathematics, which is an unavoidable part of education system. The results of the research bring together the change, the progress, the efforts of improvement and new approach in education. Reaching the aim of the education system can be possible when the pupils that are situated in the middle of the system are acquired the object and behaviors in all kind of fields. Worksheets, prepared in order to reach the knowledge and in order to make certain that the true knowledge has been reached and the foundation of which is based on the object behaviors that are signs of learning, are materials which are used to supply the active participation of pupils and the permanent learning. This research was formed in order to be evaluated the usage of the worksheets in teaching of the statistics and graphics units in primary class 7 according to the achievement of pupils and their views of the lesson. With the random sampling method questionnaire was applied to the pupils in various schools in Konak, İzmir. Worksheets of teachers and pupils and their opinions about mathematics teaching were taken in the direction of the aim. After that, the experimental model was chosen and in a primary school in the same area an application was done. The teaching of statistics and graphics units and worksheets s prepared with the help of the experts are realized in two classes thought in the same level without being used the worksheets. An achievement test was applied in order to find out how the application had changed the achievement; the questionnaire, achievement test and pupils' opinions were evaluated. The data was tried to be meaningful by being taking the opinions of teachers that are components completing the pupils of the education. According to the data suggestions, which would help with reaching the aim of primary mathematics teaching about using of worksheets and teaching of statistics and graphics units, were presented. It is thought that the result and the suggestions will shed light on the education system and other studies and will help.Keywords: Mathematics Teaching, Instruction Material, Worksheets, Statistics and Graphics. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim matematik öğretiminde çalışma yaprakları ile öğretimin öğrenci ve öğretmenlerin derse ilişkin görüşleri ve öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | Usa of worksheets in primary maths teaching and effect of pupils achievement and pupils and teachers view of the lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Worksheets | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 136360 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 128143 | |
dc.description.pages | 168 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |