İzmir merkez liseleri birinci sınıf öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik akademik benlik ve tutamları ile bu dersteki başarıları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Baran, İbrahim | |
dc.contributor.author | Tezcan, Nurullah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:15Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572967 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada biyoloji dersi başarı düzeyleri, öğrencinin biyoloji dersi ile ilgili akademik benlik kavramı ve tutumları, kişisel özellikleri ve okunan lisenin bazı özelliklerine göre değişip değişmediği araştırılmıştır. Araştırma 2001-2002 öğretim yılında İzmir ili merkez ilçelerinde gerçekleştirilmiştir. Örnekleme 12'si Genel Devlet lisesi, 8'i Meslek ve Endüstri Meslek lisesi, 8'i Anadolu, Fen ve özel lisesi, 2'si Kız Meslek lisesi olmak üzere toplam 30 lise alınmıştır. Araştırmada, öğrencilere yönelik `Biyoloji Dersi Tutum Ölçeği`, `Biyoloji Dersi Akademik Benlik Ölçeği` uygulanmış ve öğrencilerden hem okudukları liseye ait hem de kendi bireysel özellikleri belirlemeye yönelik `Öğrencilerin Kişisel Özellikler ve Lise Özellikleri Anketi`'ni doldurmaları istenmiştir. Yapılan uygulama sonucunda 600 lise 1. sınıf öğrencisinin anketleri incelemeye alınmıştır. Araştırmada, 10 alt problem yanıtlanmaya çalışılmış ve verilerin analizimle SPSS 10.0 for Windows 98 uygulanmıştır. Bu araştırmanın bulgularından çıkan sonuç aşağıdaki gibi özetlenebilir. 1. Öğrencilerin biyoloji dersi başarıları, onların bu derse yönelik olumlu tutum ve sağlam bir benlik yapısı kurmalarına bağlıdır. Bu araştırmada, öğrenci başarıları ile tutum arasında 0,429, başarı ile benlik kavramı arasında 0,517 korelasyon düzeyinde sağlam bir ilişki olduğu gösterilmektedir. iv2. Öğrencilerin biyoloji dersine yönelik akademik benlikler ile bu derse karşı tutumları arasında 0,680 korelasyon düzeyinde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. 3. Öğrencilerin biyoloji dersi başarılan; yaşlarına, İlköğretim mezuniyet notlarına, annelerinin ve babalarının okumuşluk düzeyine göre 0,05 düzeyinde anlamlılık göstermektedir. 4. Öğrencilerin biyoloji dersi başarıları; okudukları lisenin türüne göre 0,005 düzeyinde anlamlılık gösterdiği tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT la (his study i< was examined whether (he relationship between the success of biology lesson differ based on academic self-concept and attitudes of students concerned with biology lesson, personal features and some characteristics of high school which they attend. In 2001-2002 academic school year, this study is carried out in central districts of İzmir province high school, 8 Vocational and Industry Vocational School, 8 Anatolia, Science and Private High school, 2 Girl Vocational school `Biology Lesson Attitude Scale` and `Biology Lesson Academic Self- Concept Scale` are applied to students and the students are asked to fill in `Personal Features of Students survey and High School Features Survey` which aimed at determining the features of both high school and personal features of students In the result of this application, the surveys of 600 ninth grade high school students are examined, In this study, 10 variable are answered and SPSS 10.0 for Windows 98 is used in analysis of data. The result of the findings of this study can be summarized as shown below: 1. The success of students in biology lesson depends upon their ability to have a positive attitude and strong self-concept. In this research, it has been found out that there is a strong relationship in the correlation level between students success and attitude 0,429, between success and self-concept 0,517. vi2. It shows that, there is a meaningful relationship r=0,680 correlation level between academic self-concept of students toward biology lesson and the attitude of students. 3. The biology success of students shows a significant mcaningfulness p=0,05 with respect to the age, Primary School Grades and level of their argents. 4. The biology success shows a significant mcaningfulness p=0,005 with respect to the type of high Scholl. VI 1 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İzmir merkez liseleri birinci sınıf öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik akademik benlik ve tutamları ile bu dersteki başarıları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relation between the attitudes and academic self-concept of the first grade students of high schools in izmir city center and their success in the course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Academic self | |
dc.subject.ytm | Biology lesson | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Affective characteristics | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 136326 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 128160 | |
dc.description.pages | 63 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |