Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşer, Neşe
dc.contributor.authorAkkoyunlu, Ali
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:14Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:14Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572961
dc.description.abstractXll ÖZET Matematik öğretiminin, eğitim sürecindeki önemi ve bireyin yaşamındaki gereksinimlerine katkısı biç azalmadan sürmektedir. Bireyin aklığı matematik eğitimi, onun sosyal ve ekonomik yaşamını, teknolojiye ve bilime yapacağı katkılarını doğrudan etkilemektedir. Bu nedenle bireylerin gelecekle ilgili planlarının şekillendiği ortaöğretim yılları, bir çok yönüyle kapsandı bir değerlendirmeye tabi tutulmakdır. Bu düşünceler doğrultusunda, ortaöğretimin 10. sınıfında ki öğrencilerin seçtikleri alanlar, kullandıkları öğrenme ve ders çalışma stratejileri, matematiğe karşı tutumları ve akademik basarnan belirlenerek, birbirleri arasındaki ilişkileri araştırmak ve bazı sonuçlara ulaşmanın, matematik öğretimindeki birtakım sorunların çözümüne katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırmanın ilk aşamasında, matematik eğitimi ve öğretimindeki sorunlara ilişkin, yapılan çalışmalara yönelik literatür taraması yapıldı. İkinci aşamada ise, İzmir îli'nin Balçova, Buca ve Konak İlçelerinde ki sosyoekonomik düzeyi farkta 15 ortaöğretim kurumunun 10. sınıfında öğrenim gören 297'si raz 304'ü erkek olan toplam 601 Öğrencinin kullandıkları Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejilerini, Matematik Dersine Yönelik Tutumlarını, Seçtikten Alanlan ve kişisel bilgilerini belirlemek için üç tür anket çalışması uygulandı. öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Envanterinin (LASSI) Alpha güvenirlik katsayısı SPSS 8.0 for Windows programı kullanılarak 0.83, Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Alpha güvenirlik katsayısı 0.95 olarak bulunmuştur. Çalışmada ekle edüen verilerin ileri analizleri (F ve t testi kullanıldı, aynca korelasyona bakıldı) sonuçlandırdıp, ülkemizde ki matematik eğitimi ve öğretimindeki açısından, öğrencilerin seçtikleri alanlar, kullandıktan öğrenme ve ders çalışma stratejileri, matematiğe yönelik tutundan ve akademik basardan arasındaki etkileşimler tartışmaya çalışıldı. Araştırmada ulaşılan sonuçların bu alanda yapılan diğer araştırmalara katkı Anahtar Sözcükten Abın, Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri,.Matematik Tutumu, Akademik Basan, Ortaöğretim.
dc.description.abstractX1H ABSTRACT The Importance and the place of mathematics teaching in the process of education rises each day. Because, the mathematical knowledge that is acquired by the person and mathematical education affect his/her technologial, economic and social life directly. Therefore, the process of high school that learning habits gathered and shaped, must be evaluated efficiently. Through these ideas, the chosen fields used strategies in learning and stndyying, attitudes towards matehematics and academic success of students, in the 10th grade of secondary school, schould be clarified. The relations between them must be researched and the results of that researches wfll provide some solutions in mathematical teaching. In the first step, preliminary studies, that are related to the problems of instruction and learning in teaching mathematics have been examined and discussed. In the second step, three kinds of questionnaries to clarify Learning and Studying Strategies, The Attitudes Towards Mathematics, The Fields that are chosen and The Personal Knowledge of Students have been put in to practise. The Students were chosen from different social-economical leveled 15 high schools in Blaçova, Buca, and Konak. Totally 601 students, 297 of them were female and 304 of them were male who were on the 10th grade. The data obtained from those questionnaries that are dealing with the Learning and The Strategies of Studying Scale (LASSI) was evaluated using SPSS 8.0 for Windows programme, Alpha reliability coefficient has been found out as 0.83, Alpha reliability coefficent of Attitudes Towards Mathematics Scale have been found out as 0.95. The forward analyses that have been obtained (F and t tests have been used and obserued its correlation), and the fields that were chosen by students, the strategies of learning and staying, the attitudes towards Mathematics and academical succes, and the relations between them have beeen negotiated. It's thought that the results founded in that research contributed to the other research done in that field. Key Word: Field, Learning and Study Strategies, Attitudes toward Mathematics, Acedemic Achivement High School.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin seçtikleri alanlara göre, öğrenme ve ders çalışma stratejileri, matematik dersine yönelik tutumları ve akedemik başarıları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on academic achivement, the attitudes towards mathematics and learning and studying strategies according to the fields that the 10 th grade students chose in hing school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmStudy methods
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmLearning methods
dc.identifier.yokid136600
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid130154
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess