İnteraktif öğretim yöntemi kullanılarak asit baz titrasyon eğrilerinin oluşturulması
dc.contributor.advisor | Akçay, Hüsamettin | |
dc.contributor.author | Durmaz, Asli | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:14Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572957 | |
dc.description.abstract | vu ÖZET İnteraktif Öğretim Yöntemi Kullanılarak Asit Baz Titrasyon Eğrilerinin Oluşturulması Aslı DURMAZ Bilgisayar ve internet büyük kolaylıklar sunduğu için bilim, yönetim, tıp gibi alanlarda yaygın olarak kullanılmaktadır. Eğitim alanında da önemli yararlar sağlaması bilgisayar teknolojilerinin kullanılması gerekliliği artmıştır. Bu çalışmada, yüksek öğretimdeki kimya bölümü öğrencilerine analitik kimyanın bilgisayar destekli öğretimi amaçlanmıştır. Bu amaçla asit baz titrasyon grafîklerinin öğretimi ve çizimi için iki farklı uygulama yapılmıştır. Birinci uygulamada (yöntem A) Visual Basic programı ile hazırlanan HEHAsit öğretim yazılımı kuilanılmıştır. ikinci uygulamada ise (yöntem B) MS Excel programından yararlanılmıştır. Bu yöntemlerin öğretim etkinliklerini kıyaslamak için analitik kimya tutum ölçeği ve analitik kimya basan sınavı uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin bilgisayar ortamında çalışmaları gerektiğinden bilgisayar tutum ölçeği kullanılmıştır. Bilgisayar ve analitik kimya tutum ölçeklerine yönelik sorular hazırlanırken Likert yönteminden yararlanılmıştır. Buca Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği bölümü öğrencileri örneklem grubu olarak seçilmiştir. Öğrenciler deney grubu- 1 (DG-1), deney grubu-2 (DG-2) ve kontrol grubu (KG) olmak üzere rastgeie seçimle üç gruba ayrılmıştır. DG-Te yöntem A (n=13), DG-2'ye yöntem B (n=10) ve KG'na ise geleneksel öğretim yöntemi (yöntem C, n=18) uygulanmıştır. Yöntem A, yöntem B ve yöntem C uygulanan grupların kendi içinde öntest ve sontest sonuçlarına göre analitik kimya dersi başarısında anlamlı fark görülmüştür. Gruplar arasında ise yöntem A ve yöntem B'nin yöntem C'ye göre daha etkili olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin analitik kimya dersine karşı tutumlarında yöntem A ve yöntem B gruplarının kendi içinde öntest ve sontest sonuçlarına göre anlamlı bir fark gözlenmesine karşın yöntem C'de anlamlı bir fark gözlenmemiştir. Ayrıca bilgisayar tutum ölçeğinin öntest ve sontest sonuçlarına göre yöntem A ve yöntem B'de önemli fark bulunurken, yöntem C'de bulunmamıştır. Anahtar Sözcükler: Bilgisayar Destekli Öğrenme, Benzeşim, Titrasyon, Analitik Kimya. | |
dc.description.abstract | vuı ABSTRACT Drawing the Acid Base Titration Carves with Interactive Learning Method Ash DURMAZ The computers and internet is widely used on science, management and medicine for their facilities in working. Furthermore, the necessity of using of computers in education increases for its important benefits. The aim of this study is to teach the analytical chemistry by computer assisted learning method to students in chemistry department at university. Two applications were carried out for drawing and learning acid base titration graphs. HEHAsit learning software which was being prepared with Visual Basic program was used for first application (method A). For second application (method B), MS-Excel was used. Analytical chemistry attitude scale and analytical chemistry achievement test were carried out for compare the effect of these methods. Also computer attitude scale was used for required to study in computer media. While the questions of computer and analytical chemistry attitude scale was preparing, Likert method used. Dokuz Eylul University Buca Faculty of Education of Chemistry Teaching Department were accepted as a pattern group. The pattern group was divided three groups, called as a experimental group- 1(DG- 1), experimental group-2 (DG-2) and control group (KG), at random. DG-1 (n=13), Dg-2 (n=10) and KG (n=18) were carried out respectively method A, method B and method C (traditional method). The results of pre- and post-tests on analytical chemistry achievements test in groups showed that significant different was found. However, method A and method B are more effective than method C in between groups. In analytical chemistry attitude scale, significant differences were found between pre- and post-tests on method A and method B. However, significant difference was not found on method C. Significant differences were also found between pre- and post-tests on method A and method B, were not found on method C in computer attitude scale. Key words: Computer Assisted Learning, Simulation, Titration, Analytical Chemistry. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İnteraktif öğretim yöntemi kullanılarak asit baz titrasyon eğrilerinin oluşturulması | |
dc.title.alternative | Drawing acid base titration curves with interactive learning method | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Acid-base equilibrium | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Chemistry teaching | |
dc.subject.ytm | Interactive learning | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Analytical chemistry | |
dc.identifier.yokid | 137411 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130174 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |