Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Mehmet Ali
dc.contributor.authorÖzkasap, Sinem
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:13Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:13Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572953
dc.description.abstractIV ÖZET Bu çalışma `if tümcelerinin İngilizce ders kitaplarında işlenişini ve bu işleniş tarzının öğrencilerin performanslarında yarattığı sınırlılıkları incelemek amacıyla yapıldı. Bu amaca ulaşmak için, `if tümcelerinin işleniş tarzını göstermek için çok çeşitli kaynaklar incelendi. Bu kaynaklar arasında İngilizce dilbilgisi kitapları sınıf içi ders kitapları sayılabilir. Ayrıca ingilizce kısa hikayeler, romanlar ve yazılı metinler `if tümcelerini analiz etmek amacıyla kullanıldı. Bu analizin sonucu olarak, her bir çeşit `if tümcesinin kullanım sıklığı çıkarıldı. Buna ek olarak, cümle analizleri ve sıklık sayımı `if tümcelerini sınıflandırmak için kullanılan formülleştirilmiş başlıkların burada yer alan çoğu örnek cümleyi karşılamadığını ortaya çıkardı. Bununla birlikte iki farklı sınıfa `yanlış` ve `doğru` olarak işaretlenmek üzere bir grup `if tümcesi verildi. Bu çalışmada, öğrencinin belirli tipler altında görmediği tümce örneklerini yanlış olarak işaretlemeye meyilli bir tavır sergiledi. Bundan öğrencinin `if tümcelerinde anlamdan çok cümle yapısına önem verdiği sonucuna varıldı. Bu çalışma `if tümcelerinin kavranmasında anlamın esas olduğunu önermektedir. `If tümcelerini anlamlarına göre sınıflandırmak mümkündür. Bunun ışığında, anlamsal bir sınıflandırma sunulmaktadır. Bu sınıflandırma `if tümcesiyle, ana cümle arasındaki bağımlılığa ve anlama dayalı olarak oluşturulmuş dokuz `if tümcesini anlatmaktadır. Anahtar kelimeler: 1. `If belirteç tümcecikli yapılar 2. anlamsal sınıflandırma 3. yapısal sınıflandırma 4. genelleme 5. anlam
dc.description.abstractABSTRACT This study aimed to investigate the treatment of `if clauses` in the English course books and the limitations in their uses in the learners' performances due to the presentation of the language item in question. To achieve this aim, various sources were examined so as to illustrate the presentation of `if clauses`. These various sources were English reference grammar books, course books which were used in classes. What is more, short stories, novels, plays, and texts in English were used with a view to analysing the sentences which include `if clauses`. As a result of this analysis, the frequency count of each type of `if clause` was reached. Furthermore, the analysis and the frequency count displayed that the formulaic labels used for categorisation of the `if clauses` did not work in the categorisation of different example sentences. Also, a set of example sentences with `if clauses` were given to two different groups of learners to be marked as `true` or `false`. In this activity, the learner had a tendency to mark the sentences whose forms were not illustrated in `types` of `if clauses` as `false`. Hence, it was clear that the first thing that the learner focused on was the structure of the `if clause` rather than meaning. This study suggests that meaning is essential to the comprehension of `if clauses`. It is quite possible to classify `if clauses` according to the meaning that can be conveyed. In the light of this, a semantic classification is presented. This classification introduces nine categories of `if clauses` which are based upon meaning and the dependence between the main clause and the `if clause`. Key Words: 1. If clauses 2. Semantic classification 3. Structural classification 4. overgeneralisation 5. meaningen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe Study if clauses in the English coursebooks and the limitations in their in the learner`s performances
dc.title.alternativeİngilizce ders kitaplarındaki `if` tümceleri ve bunların kullanımının öğrencilerin performansındaki sınırlılıkları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIf clauses
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid139067
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid130175
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess