Orbital, hibritleşme ve moleküler geometri konusundaki kavram yanılgılarının önlenmesi için gerekli önlemlerin geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Toprak, Mustafa | |
dc.contributor.author | Yakişikli, Aybala | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:12Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572941 | |
dc.description.abstract | Viii ÖZET Orbital, Hibritleşme ve Moleküler Geometri Konusundaki Kavram Yanılgılarının Önlenmesi İçin Gerekli Önlemlerin Geliştirilmesi Aybala YAKIŞIKLI Ortaöğretim müfredat programı ile yaptığımız çalışmalar sonucunda; konuların ünitelendirilmesi, yorumlanması ve ders işleme modelleri bakımından eksiklikler olduğu belirlenmiştir. Bu eksikliklerin, öğrencilerde kavram yanılgılarına sebep olduğu ve konu ile ilgili temel kavramları, dolayısıyla konuyu anlamalarını güçleştirdiği düşünülmüştür. Bu düşünceden hareketle ortaöğretim müfredat programından seçilen iki örnek konunun (11. sınıflarda hibritleşme ve moleküler geometri; 9. sınıflarda orbitaller ve elektron dizilişi konuları), ünitelerin Ausubel'in sunuş yoluyla öğrenme yöntemine göre ele alınarak yeni bir senaryo kurgusu çerçevesinde işlenmesi ve uygulama sonucunun konu ile ilgili olarak yapılacak bir sınav ile değerlendirilmesi planlanmış ve gerçekleştirilmiştir. Uyguladığımız bilgi derleme formu ve sınav sonuçları Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünde değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonuçları ve öğrencilerin kendi ifadeleri göz önüne alındığında yeni uygulamanın lehine, somut olarak kıyaslanabilir düzeyde ve anlamlılıkta farklar bulunmuştur. Anahtar sözcükler : 1. Kavram yanılgıları 2. Kimya öğretimi 3. Sunuş yoluyla öğrenme | |
dc.description.abstract | IX SUMMARY Building The Necessary Provisions Up For The Misconceptions About `Orbital, Hybridization And Molecular Geometry` Aybala YAKIŞIKLI In the research that have been made it has been found that secondry school syllabus, contains some deficiencies about dividing into units and commenting of subjects and models of carrying out of lessons. It has been considered that these deficiencies raise difficulties about causing misconceptions for students and how the students comprehend the basic concepts about the subject, therefore subject. Regarding this observation, two exemplary subjects that have been selected from secondry school syllabus (Hybridization and Molecular Geometry in 1 1th classes; Orbitals and Electron Order in 9th classes) have been planned to handling according to Ausubel's `Learning via Presantation` method with a new scenario and evaluating with a test which has been made after application, and realized. The data of the examinations has been evaluated by The University of Ege Engineering Faculty Computer Engineering Department. The evaluated data and the students' own expessions taken into consideration comparable level and meaningfulness have been discovered in favour of the new practise. Key Words 1. Misconception 2. Chemistry Education 3. Learning via Presentation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Orbital, hibritleşme ve moleküler geometri konusundaki kavram yanılgılarının önlenmesi için gerekli önlemlerin geliştirilmesi | |
dc.title.alternative | Building the necessary provisions up for the misconceptions about orbital, hybridization and molecular geometry | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching by presentation | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.subject.ytm | Chemistry teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.identifier.yokid | 136548 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130218 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |