Öğrencilerde bağıntı kavramının oluşmasında görülen sıkıntılar ve giderilme önerileri
dc.contributor.advisor | Alkan, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Albayrak, Rahmi | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:11Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572935 | |
dc.description.abstract | VII ÖZET Öğrencilerde Bağıntı Kavramının Oluşmasında Görülen Sıkıntılar ve Giderilme Önerileri. Rahmi ALBAYRAK Bilimde başarının sağlanması matematik alanında başarının sağlanmasına bağlıdır. Bundan dolayı, matematiğin tam öğrenilmesi zorunlu hale gelmiştir. Matematik'in tam öğrenilmesi için kavramlarda sıkıntıların olmaması gerekir. Matematik yığmalı bir bilim olduğundan, temel kavramlar tam algılanmadan sonraki kavramların öğrenilmesinde sıkıntılar oluşacaktır. Matematiğin temel kavramlarından birisi olan, bağıntı kavramının kavranamaması fonksiyon ve sonraki kavramların oluşmasında sıkıntılar yaratacaktır. Bunun için bağıntı kavramında eksik ya da yanlış algılamaların olmaması gerekir. Bu çalışma öğrencilerde `bağıntı kavramının` oluşmasında görülen zorlukların belirlenmesi, bu zorlukları dayanak noktalarının ortaya çıkarılması ve nedenlerini yorumlayarak giderilme önerilerinin geliştirilmesi olarak belirlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin bağıntı kavramındaki sıkıntılarının belirlenmesi için 55 soruluk ölçme aracı ve kişisel sorulardan oluşan veri anketi oluşturuldu. Veri toplama aracı, İzmir ilinden rasgele seçilen 11 okuldan 377 kişilik bir öğrenci grubuna uygulandı. Verilerin analizi bilgisayarda SPSS programı ile yapıldı. Analiz sonuçlarına göre; 1. Cinsiyetin bağıntı kavramının oluşmasında etkisinin olmadığı görülmüştür. 2. Okul türlerinin öğrencilerde bağıntı kavramının oluşmasında etkili olduğu ortaya çıkmıştır. 3. Anne ve babaların eğitim düzeylerinin, öğrencilerde bağıntı kavramının oluşmasında ebeveynlerin eğitimi üniversite olan öğrencilerin diğerlerine göre daha başarılı oldukları görülmüştür.VIII 4. Özel ders alan ve almayan öğrencilerde bağıntı kavramının oluşmasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bağıntı kavramındaki sıkıntılar ve nedenleri bulgular ve yorum bölümünde sunulmuştur. Anahtar Sözcükler: 1. Matematik Eğitimi. 2. Sıralı İkili. 3. Kartezyen Çarpım. 4. Analitik Düzlem. 5. Bağıntı Kavramı. | |
dc.description.abstract | IX ABSTRACT The Problems Related To The Formation Of The Relation Concept İn Students And Suggestions To Overcome These Problems. Rahmi ALBAYRAK The realization of success in science is correlated to attaining success in mathematics. For this reason, learning mathematics in full has become an obligation. To learn mathematics in full, there should be no problems in concepts. Since mathematics is an accumulative science, problems will rise in the understanding of advanced concepts unless basic concepts are comprehended in full. Unless the basic mathematical concept of relation is understood, functions and comprehension of further concepts like functions will be difficult. For this reason, the concept of relation should be learned in full and there should be no false perceptions related to it. This study has been conducted to verify the difficulties related to the formation of the `relation concept` in students, to define the reasons for such difficulty and to develop suggestions for overcoming such reasons. For the verification of student problems regarding the comprehension of the relation concept, a 55 question verification tool and a data questionnaire composed of personal questions were used. The data collection tool was applied on a 377 person student group randomly selected from 11 schools in the province of Izmir. The analysis of the data was conducted on the computer using the SPSS program. The analysis results showed that: 1. Sex wasn't an influential factor in the formation of the relation concept. 2. The type of school was an influential factor in the formation of the relation concept. 3. It was observed that the students whose parents academic status was university Ieves were more successful in comprehending the relation concept.4. There was no significant difference in the comprehension of the relation concept for those students who were or weren't taking private lessons. The problems related to the comprehension of the relation concept and its reasons have been presented in the findings and comments chapter. Keywords: 1. Mathematics Education. 2. Ordered Pair. 3. Cartesian Product. 4. Analytical Plane. 5. Relation Concept. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrencilerde bağıntı kavramının oluşmasında görülen sıkıntılar ve giderilme önerileri | |
dc.title.alternative | The Problems related to the formation of the relation concept in students and suggestions to overcome these problems | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Relation | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Concept teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.identifier.yokid | 139466 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130138 | |
dc.description.pages | 51 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |