Show simple item record

dc.contributor.advisorAltunay, Uğur
dc.contributor.authorUslu, Ebru
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:11Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:11Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572933
dc.description.abstractXI ÖZET Araştırmanın Başlığı: İzmir özel Lise öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Görüşleri Araştırmacının Adı: Ebru Uslu Bu araştırmanın amacı, izmir özel lise öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeye yönelik görüşlerinde yaşa, cinsiyete, branşa, mesleki kıdemlerine, görev yaptıkları okullara, okullarında ölçme ve değerlendirme birimi bulunup bulunmamasına ve ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir eğitim programına katılıp katılmamalarına göre önemli farklar olup olmadığım saptamaktır. Veri toplama aracı olarak bilgi formu ve ölçek kullanılmıştır. Çalışma evreni olarak İzmir ili içinde bulunan özel liseler seçilmiştir. Araştırma örneklemini, İzmir Özel Fatih Lisesi, Özel Bornova Lisesi, özel Ege Lisesi, Özel Çamlaraltı Lisesi, Izmir Özel Tevfik Fikret Lisesi, Milli Eğitim Vakfı Özel Öğretim Kurumları'nda görev yapan 139 öğretmen oluşturmaktadır. Ortalama, Standart Sapma, Yüzde dökümleri, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), t-testi, Scheffe ve Tukey HSD Testleri kullanılarak yapılan veri çözümlemeleri sonunda, öğretmenlerin ölçme ve değerlendirmeye yönelik görüşlerinin yaşlarına, branşlarına, mesleki kıdemlerine, görev yaptıkları okullara ve okullarında ölçme ve değerlendirme birimi bulunup bulunmamasına göre farklılık gösterirken ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir eğitim programına katılıp katılmamalarına ve cinsiyetlerine göre bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: ölçme, Değerlendirme, Sınav
dc.description.abstractxn ABSTRACT The Title of Research: Izmir Private High School Teachers' ideas About Measurement and Evaluation The Name of the Researcer: Ebru Uslu The purpose of this research is to discern whether private high school teachers' ideas in İzmir about measurement and evaluation vary significantly in terms of age, sex, major field of study, experience, school, presence/absence of a measurement and evaluation unit at school, education about measurement and evaluation. Personal Information Form and a scale was used to collect the data. The private high schools in İzmir form the body for the research. The sample consisted of 139 teachers working at İzmir Özel Fatih Lisesi, özel Bornova Lisesi, özel Ege Lisesi, Özel Çamlaraltı Lisesi, İzmir Özel Tevfik Fikret Lisesi and the Private Education Institutions of the Foundation of the Ministry of Education. The data analyses, conducted through Arithmetic Mean, Standard Deviation, Percentage Analysis, One-Way Variance Analysis (ANOVA), t-Test, Scheffe and Tukey HSD Tests, have revealed that teachers ideas about measurement and evaluation vary significantly in terms of age, major field of study, experience, school, presence/absence of a measurement and evaluation unit at school but not in terms of education about measurement and evaluation, sex. Key words: Measurement, Evaluation, Examinationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİzmir Özel lise öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeğe yönelik görüşleri
dc.title.alternativeİzmir Private high school teachers ideas about measurement and evaluation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.identifier.yokid137413
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid130178
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess