dc.contributor.advisor | Altunay, Uğur | |
dc.contributor.author | Uslu, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:11Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572933 | |
dc.description.abstract | XI ÖZET Araştırmanın Başlığı: İzmir özel Lise öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Görüşleri Araştırmacının Adı: Ebru Uslu Bu araştırmanın amacı, izmir özel lise öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeye yönelik görüşlerinde yaşa, cinsiyete, branşa, mesleki kıdemlerine, görev yaptıkları okullara, okullarında ölçme ve değerlendirme birimi bulunup bulunmamasına ve ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir eğitim programına katılıp katılmamalarına göre önemli farklar olup olmadığım saptamaktır. Veri toplama aracı olarak bilgi formu ve ölçek kullanılmıştır. Çalışma evreni olarak İzmir ili içinde bulunan özel liseler seçilmiştir. Araştırma örneklemini, İzmir Özel Fatih Lisesi, Özel Bornova Lisesi, özel Ege Lisesi, Özel Çamlaraltı Lisesi, Izmir Özel Tevfik Fikret Lisesi, Milli Eğitim Vakfı Özel Öğretim Kurumları'nda görev yapan 139 öğretmen oluşturmaktadır. Ortalama, Standart Sapma, Yüzde dökümleri, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), t-testi, Scheffe ve Tukey HSD Testleri kullanılarak yapılan veri çözümlemeleri sonunda, öğretmenlerin ölçme ve değerlendirmeye yönelik görüşlerinin yaşlarına, branşlarına, mesleki kıdemlerine, görev yaptıkları okullara ve okullarında ölçme ve değerlendirme birimi bulunup bulunmamasına göre farklılık gösterirken ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir eğitim programına katılıp katılmamalarına ve cinsiyetlerine göre bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: ölçme, Değerlendirme, Sınav | |
dc.description.abstract | xn ABSTRACT The Title of Research: Izmir Private High School Teachers' ideas About Measurement and Evaluation The Name of the Researcer: Ebru Uslu The purpose of this research is to discern whether private high school teachers' ideas in İzmir about measurement and evaluation vary significantly in terms of age, sex, major field of study, experience, school, presence/absence of a measurement and evaluation unit at school, education about measurement and evaluation. Personal Information Form and a scale was used to collect the data. The private high schools in İzmir form the body for the research. The sample consisted of 139 teachers working at İzmir Özel Fatih Lisesi, özel Bornova Lisesi, özel Ege Lisesi, Özel Çamlaraltı Lisesi, İzmir Özel Tevfik Fikret Lisesi and the Private Education Institutions of the Foundation of the Ministry of Education. The data analyses, conducted through Arithmetic Mean, Standard Deviation, Percentage Analysis, One-Way Variance Analysis (ANOVA), t-Test, Scheffe and Tukey HSD Tests, have revealed that teachers ideas about measurement and evaluation vary significantly in terms of age, major field of study, experience, school, presence/absence of a measurement and evaluation unit at school but not in terms of education about measurement and evaluation, sex. Key words: Measurement, Evaluation, Examination | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İzmir Özel lise öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeğe yönelik görüşleri | |
dc.title.alternative | İzmir Private high school teachers ideas about measurement and evaluation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.identifier.yokid | 137413 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130178 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |