Show simple item record

dc.contributor.advisorAkboy, Rengin
dc.contributor.authorTataker, Tunç
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:11Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:11Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572931
dc.description.abstractin ÖZET Bu araştırmanın amacı, ergenlerin atılganlık düzeyleri ile ruhsal sorun yaşama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırma, Tunç Tataker tarafından yapılmıştır. Araştırmada öğrencilerin atılganlık ve ruhsal sorun yaşama düzeylerinin bazı değişkenlere göre benzerlik ve farklılıkları incelenmiştir. Öğrencilerin atılganlık düzeylerini ölçmek amacıyla 'Rathus Atılganlık Envanteri (RAE)', ruhsal sorun yaşama düzeylerini ölçmek amacıyla 'Ruhsal Belirti Tarama Listesi (SCL90-R)' ve ergenlere ait kişisel bilgileri elde edebilmek amacıyla da 'Ergen Bilgi Formu' kullanılmıştır. Araştırma, 2002-2003 öğretim yılında, ikisi İzmir il merkezinde, biriyse İzmir/Dikili ilçesinde bulunan 3 farklı lisede gerçekleştirilmiştir. Örneklem grubu olarak, lise birinci sınıfa devam eden 124 ve lise son sınıfa devam eden 100 öğrenci olmak üzere toplam 244 öğrenci alınmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde, `Pearson ki-kare testi`, `varyans analiz tekniği`, `Guttman Split` ve `Spearman-Brown` testleri kullanılmıştır. İstatistiksel analizler sonucunda atılganlık ile ruhsal sorun yaşama düzeyi arasındaki ilişki anlamlı bulunmuştur. Atılganlık düzeyi yüksek olan öğrencilerin ruhsal sorun yaşama düzeyleri düşük bulunmuştur. Bu da atılganlık ile ruhsal sorun yaşama düzeyi arasında ters orantılı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bu sonuca ek olarak bazı değişkenler ile atılganlık ve ruhsal sorun yaşama düzeyleri arasında da ilişki olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractIV SUMMARY The aim of this research is to study the relation of the assertiveness level of the adolescents and their psychological problemmed life levels. This research has been conducted by Tunç TATAKER. The assertiveness and psychological problemmed life levels which have similarities and differences according to some changes are also studied in this research. The `Rathus Assertiveness Inventory (RAI)` is used to measure the assertiveness levels, the `Symptom Distress Check List (SCL90-R)` is used to measure their psychological problemmed life levels and `Adolescent Information Form` is used to obtain personal informations of the adolescents. This research has been realized in 3 different highschools which two of them were in the central İzmir city and the other one was in the county of Dikili of İzmir city. 124 students attending highschool first form and 100 students attending the highschool final class were forming the sampling group which totalled to 224 students. During the statistical analysses of the data obtained, the `Pearson Chi- Square`, the 'Variance analysses technics`, `Guttman Split` and `Spearman Brown` tests were used. At the end of the statistical analysses, the relation in between the assertiveness and psychological problemmed life level were found meaningfull. The students who have high assertiveness levels had low psychological problemmed life levels. This shows that there is a controversial relation in between assertiveness and psychological problemmed life level. Attached to this result, it is also defined that there are relations in between the assertiveness and psychological problemmed life levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlerin atılganlık düzeyi ile ruhsal sorunları arasındaki ilişkinin araştırılması
dc.title.alternativeSearching the relation in between assertiveness level and psychological problems of adolescents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitimde Psikolojik Hizmetler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmAssertiveness
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmPsychological problems
dc.identifier.yokid137414
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid130179
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess