Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkan, Hüseyin
dc.contributor.authorErcan, Demet
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:10Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:10Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572925
dc.description.abstractV ÖZET Yaratıcılığın Matematik Başarısına Etkisi Demet ERCAN Günümüzde, bireylerde aranan ve olmazsa olmaz denebilecek davranışlar vardır. Bunlardan başlıcaları; - iletişim kurabilme - üretken olma - bilgi ve kullanımı bir araya getirebilme - meraklı ve araştırmacı olma - problem ya da aksaklıklara duyarlı olma - yeniliğe açık olma - yaratıcı olma şeklinde sıralanabilir. Bu nedenle, yaptığımız çalışmada, her alanda önemi anlaşılan bireysel yaratıcılığın öğrencilerde ne düzeyde bulunduğunu ve matematik başarılan ile olan ilişkisini incelemek istedik. Çalışmamızı yaratıcı bireyin önemli özelliklerinden dördü olan Ön öğrenmeler (bilişsellik); çalışılan konu hakkında yeterli bilgiye sahip olma, esneklik; çok yönlü düşünme, çevreye ve insanlara karşı duyarlı olma, karşılaşılan yeni durumlara karşı uyanık ve ilgili olma, akıcılık; rahat, çabuk ve bağımsızca düşünebilme ve hareket edebilme, orjinallik; farklı ve değişik sonuçlara varabilme, diğerlerinden farklı çözümler üretebilme üzerinde yoğunlaştırdık. Veri toplamak için 43 maddeden oluşturduğumuz yaratıcılık Ölçeğini kullandık. Ölçek 2001-2002 öğretim yılı bahar döneminde İzmir ili merkez ilçelerinden tabakalı ve rasgele seçilen 11 lisedeki 410 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Veriler SPSS 9.0 istatistik programı kullanılarak analizVI edilmiştir. Kullanılan ölçme aracının madde analizi KR-20 formülü ile r= 0,88 olarak hesaplanmıştır. Elde ettiğimiz sonuçlar aşağıdaki gibi sıralanabilir: 1. Cinsiyet yaratıcı düşüncede önemli bir etken değildir. 2. Matematik dersini sevip sevmeme yaratıcılık yönünden öğrenciler arasında bir fark oluşturmamaktadır. 3. Bilgisayar ve teknoloji kullanımının yaratıcılığı etkilemediği görülmüştür. 4. Anne-babanın eğitim düzeyinin öğrencilerin yaratıcılığında etkili olduğu tespit edilmiştir. 5. Okul türleri ile yaratıcılık arasında bağlantı bulunmuştur. 6. Matematik dersi notları ile yaratıcılık puanları arasında ilişki görülmüş ancak tam doğrusal bir korelasyon saptanamamıştır. Anahtar Sözcükler: İletişim, Yaratıcılık, Ön öğrenmeler, Esneklik, Akıcılık, Orijinallik, Yaratıcılık Ölçeği. *t 535**` <*
dc.description.abstractvn ABCTRACT The Effect of Creativity On The Mathematical Success Demet ERCAN Nowadays, there are behaviours which are wanted in individuals and called conditioned.Principal behaviours can be enumerated fallowing form; - communication - being reproductive - combination of knowledge and usage - being curious and investigator - being open-minded - being creative For this reason we wanted to investigate the level of individual creativity in students that it's importance was understood in every field. Our work condensed about pre-learning; having enough information about subject upon worked, flexibility; thinking versatile, being sensitive against people, being watchful and interested in new conditions, fluency; thinking and moving confortable, fast and free, authenticity is attainment of different and various results, produce different solutions from the others. In our investigation creativity scale was used to collect data which consist of 43 matters and related with four main headlines above. Scale was applied over 410 students in 11 high scools which are chosen random of Izmir's centrum districts in 2001-2002. Education year spring period. Datas were analysed by using SPSS 9.0 statistics programme. Measure device's matter analysis was calculated as r = 0,88 with formula of KR-20. Results of our work can be enumarated as belowvm 1) Sex is not an important active in creative thinking. 2) Love and hate of math lesson has not been creating difference between students related with creativity. 3) It was seen that usage of computer and tecnology haven'tbeen effecting creativity. 4) It was determinated that education level of parents is effective in students' creativity. 5) It was found a relation between school types and creativity. 6) It was seen a relation between math lesson marks and creativity points but it was not determined an exactly linear correlation. Key Words: Communication, Creativity, Pre-Learning, Flexibility, Fluency, Originality, Creativity Scales.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYaratıcılığın matematik başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe Effect of creativity on the mathematical success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmImagination
dc.subject.ytmOriginality
dc.subject.ytmFluidity
dc.subject.ytmSuccess evaluation
dc.subject.ytmFlexibility
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid137389
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid130140
dc.description.pages40
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess