Üniversite öğrencilerinin kişilik tipleriyle atıf karmaşıklığı arasındaki ilişkinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Özben, Şuheda | |
dc.contributor.author | Korkman, Hamdi | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:09Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572921 | |
dc.description.abstract | XIX ÖZET Üniversite öğrencilerinin Kişilik Tipleriyle Atıf Karmaşıklığı Arasındaki İlişkinin Karşılaştırılması. Hamdi Korkman Bu çalışmada, belirtilen değişkenlerin birbiriyle ilişkisinde iki temel ilişki saptandı, îlkinde, kişilik tipleri ile atıf karmaşıklığı arasında bir ilişki bulgulandı. Deneyime açıklık ve sorumluluk boyuttan ile atıf karmaşıklığı arasında ters yönlü (negatif), istatistiksel olarak önemli ve anlamlı bir ilişki gözlendi. İkinci olarak, kişilik tipleri ve atıf karmaşıklığının bazı psiko-sosyal değişkenlerle ilişkisi incelendi. Psiko-sosyal değişkenler ile belirtilen değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı ve önemli ilişkiler gözlendi. Anahtar Sözcükler: Kişilik, Beş Faktör Modeli, atıf, atıf karmaşıklığı *C' | |
dc.description.abstract | XX ABSTRACT The Comparision of the Correlation Between Personality Types and Attributional Complexity of University Students Hamdi Korkman In this study, two main correlations are examined. The first one is the correlation between personality types and attributional complexity. As result of this first examination, a negative, statistically significant and meaningfull relationship is observed between the both openness and conscientiousness and atributional complexity. The secondly examined correlation is the one between both personality types and attributional complexity and some psycho-social variables. Similar to the result of first examination, statistically a significant and meanigfull relationship is observed. Key Words: Personality, Five Factor Model, attribution, attributional complexity. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin kişilik tipleriyle atıf karmaşıklığı arasındaki ilişkinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The Comparasion of the correlation between personality types and attributional coplexity of university students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Personality types | |
dc.subject.ytm | Personality traits | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Attributional complexity | |
dc.subject.ytm | Psychosocial variables | |
dc.subject.ytm | Personality | |
dc.identifier.yokid | 136626 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130142 | |
dc.description.pages | 197 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |