dc.contributor.advisor | Özkan, Gülcihan | |
dc.contributor.author | Özkut, Berna | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:09Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572919 | |
dc.description.abstract | VI ÖZET Araştırma başlığı; Sabahat Tekebaş'ın Yaşamı, Sanatçılığı ve Türk Şan Eğitimi'ne katkıları. Araştırmacı ismi; Berna Özkut Bu araştırma, Sabahat Tekebaş'ın sanat anlayışını, şan tekniği anlayışını, şan pedagogu olarak eğitimciliğini ortaya koymak ve bu yolla Türk Şan Eğitimine katkısını ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma modeli; `Örnekolay tarama modeli`dir. Veri toplama aracı olarak `Yapılandırılmış görüşme tekniği` kullanılmıştır. Araştırmada veriler, Tekebaş'ın şan tekniği ile yetişmiş, günümüzde İzmir Devlet Opera ve Balesi'nde solist sanatçı olarak görev yapan 7 opera sanatçısının Tekebaş'ın sanatçılığı ve eğitimciliği hakkında görüşleri olan 6 uzman ve sanatçıların, teknik düzeyde soruların oluşmasında 5 uzmanın görüşü alınarak toplanmıştır. Sanatçının yaşantısına ilişkin doküman incelemesi ve kendisi ile birebir görüşme yapılmıştır. Veriler, nitel araştırma analiz yöntemlerinden `Betimsel analiz` yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmanın başlıca sonuçları şunlarıdır. 1. Tekebaş, sanatı bir bütün olarak ele almakta, öğrencilerini sanatın her dalında genel kültür düzeyinde bilgi sahibi olmaya yönlendirmektedir. Sanata bakış açılarının ve dünya görüşlerinin gelişmesinde yurtdışı deneyimlerinin olmasının önemi üzeinde durmaktadır. 2. Tekebaş, a. Öğrencilerine `Bel canto` tekniğini uygular. b. Teknik anlamda doğallıktan yanadır. Sesi forse (bağırma) ettirmez. Bunun için tiz seslere ajilite egzersizleri ile ulaşır. c. Öğrencinin teknik gelişiminde ses özelliğine uygun hareket eder, repertuarını o şekilde oluşturur. 3. Tekebaş, öğrenciyi fiziksel ve psikolojik özellikleri ile bir bütün olarak ele almaktadır. Öğrencileri ile diyalogunda bir anne kadar ilgili, öğretmenliğinde tatlı-serttir. 4. Tekebaş, sabır, ciddiyet, disiplin, denge, duygu, ilgi, samimiyet, ileri görüşlülük, titizlik, araştırmacılık gibi kişisel özellikleri bünyesinde barındırmaktadır. Anahtar sözcükler: Sabahat Tekebaş, şan pedagogu, şan tekniği, ses eğitimi. | |
dc.description.abstract | vıı SUMMARY Research title; The life of Sabahat Tekebaş, her Artistry and her contribution to the Turkish Voice Education. Name of researcher; Berna Özkut This research was realised in order to present Sabahat Tekebaş's view of art, her understanding of her voice technique, her pedagogy as a voice pedagogue and in this way to make known her contribution to the Turkish Voice Education. The model of the research is called the `example event scanning model`. As a method of data collecting `structured interviewing technique` was a applied. 7 Opera artists who are in duty as solo artists in the İzmir Opera and Ballet at present, 6 experts and artists who expressed their views on the artistry and pedagogy of Tekebaş, and the views of 5 experts in creating questions on technical level, were taken in to consideration while collecting the data for this research. Further inquiry of documents on the life of the artist and a interview with herself was made. The data was solued with the help of `Analysis method` which is one of the qualitatif research analysis methods. The chief results of the research are as follows: 1. Tekebaş takes art as an overal entity and orientates her students to have general knownledge on each of the art branches. She gives special importance to her experiences abroad which developed the angle of her view on art and world views. 2. Tekebaş, a. Applies the `Bel canto` technique to her students. b. She approves to be natural on technical terms. She doesn't force (shout) voice. She reaches high voice ajilite exercises. c. She acts according to the technical devlopment of her students, and creates the repertoire acoordingly. 3. Tekebaş takes her students as a whole with all their physical and psychological features in their dialogue with her students she is as concerned as a mother, in her teaching she is helpless. 4. Tekebaş keeps in herself some personel features such as patience, serioussness, discipline, balance, feeling, interest, sincerity, forethought, fastidiousness and researching. Key words: Sabahat Tekebaş, voice pedagogue, voice education, voice technique. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Sabahat Tekebaş`ın yaşamı, sanatçılığı ve Türk Şan eğitimine katkıları | |
dc.title.alternative | The Life of Sabahat Tekebaş, her artistry and her contribution to the Turkish voice education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Singing | |
dc.subject.ytm | Tekebaş, Sabahat | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.subject.ytm | Voice education | |
dc.identifier.yokid | 137406 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130163 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |