Mikrobiyoloji laboratuarında bazı deney tasarımları ve uygulanması
dc.contributor.advisor | Nakiboğlu Tezer, Mahmure | |
dc.contributor.author | Haci, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:09Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572917 | |
dc.description.abstract | Xlll ÖZET MİKROBİYOLOJİ LABORATUARINDA BAZI DENEY TASARIMLARI VE UYGULANMASI Ayşe HACI Biyoloji eğitiminde bilimsel düşünme davranma becerileri kazandıran, yapıcı, yaratıcı ve eleştirici düşünme, araştırma ve yorumlama yeteneklerini kazandıran, geliştiren en etkin öğretim yöntemi şüphesiz laboratuar yöntemidir. Bundan dolayı tüm eğitim düzeylerinde laboratuara önem verilmesi zorunludur. Bu ancak öğretmen yetiştiren eğitim fakültelerinde, öğretmen adaylarına iyi laboratuar eğitimi verilmesi ile olur. Böylelikle öğretmen adayları, öğretmen olduklarında laboratuar kullanma alışkanlığı kazanacaklardır. Bu araştırmada öğretmen adaylarının laboratuar çalışmalarında, başarılarını arttırmak, laboratuara karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak, alternatif deney tasarımlan ve uygulamalar yaparak bu tasarımların irdelenmesini sağlamak amaçlanmıştır. Araştırma örneklemini öğretmen yetiştiren eğitim fakültelerinden birisi olan Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi bölümünde okuyan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ön araştırmalar ve literatür ışığında geliştirilen Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.92 olan görüş ölçeği, kişisel bilgi foradan ve basan testi kullanılmıştır. Tasarlanarak uygulanana deneyler ve mevcut deneylerin uygulanmasının sonunda, öğretmen adaylarının laboratuar yöntemine karşı görüşleri tutundan ve akademik başarılan cinsiyete ve yaşa bağlı olarak değişmekte midir? öğretmen adaylarının lise düzeyindeki ön bilgileri bu araştırmayı etkilemekte midir? Tasarlanarak uygulanan deneyler öğretmen adaylarının laboratuara yönelik görüşlerinde, tutumlarında ve akademik başarılanda etkili olmakta mıdır? Öğretmen adayları okumakta olduktan bölüm koşullarından etkilenmekte midir? Sorularına cevaplar aranmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının görüşlerine göre biyoloji öğretiminde laboratuar kullanımı ile ilgili sorunlar tespit edilmiş ve çözüm önerileri oluşturmaya çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Biyoloji Eğitimi, Laboratuar Yöntemi, Deney Tasarımı. | |
dc.description.abstract | XIV ABSTRACT CERTAIN EXPERIMENT DESIGNING AND PRACTICING IN MICROBIOLOGY LABORATORY Ayşe HACI It is certain that one of the most effective teaching methods in biology education is die laboratory method. Student acquire the scientific manner and the way of thinking and have attainments of constructive, creative and critical ability of thought by laboratory method tirat developing students' investigative and discussion skins. Therefore laboratory is considered to be important in all education processes. This importance can only be taken in to account when the prospective teachersare given a good laboratory education in the education faculties. After tiran the prospective teachers are able to use the laboratories after their graduation. The aim of tins study is to help the prospective teachers for their laboratory works in order to increase their success and have a positive attitude besides designing alternative experiments and applications. The researchsampie & from prospective biology teachers of Education Faculty of Buca at Dokuz Eylül Universitiy. Newly developed scale for manner of conduct candidate teachers' attitudes towards laboratory works in biology lessons ( the alpha Reliability Coeeficient of tins scales 0,92); personal information forms and test of success were used to collect the data for the research. The answers to below question are mainly the subject of tins study? Do the prospective teachers' successes opinions and attitudes towards laboratory changed at the end of the application process of designed and present experiments regarding their sexes and ages? Do the prospective teachers' prior knowiwdge at h/cee stage effect tins research? Do the designed experiments effect the prospective teachers' opinions, academic achievements and attitudes towards laboratory? Are the prospective teachers effected by the circumtances of their faculty departments? In adition to these questions' answers, this study also suggests solutions to the problems of tin; using of laboratories defined by the prospective biology teachers. Key words: Biology Education, Laboratory Methods, Designing Experiment | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mikrobiyoloji laboratuarında bazı deney tasarımları ve uygulanması | |
dc.title.alternative | Certain experiment designing and practiciing in microbiology laboratory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Experimental design | |
dc.subject.ytm | Laboratory studies | |
dc.identifier.yokid | 136900 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130182 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |