Anadolu güzel sanatlar liselerinde resim bölümü alan dersi öğretmenlerinin tutum ve davranışlarının öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Armağan, İbrahim | |
dc.contributor.author | Neşeli, Necla | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:09Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572915 | |
dc.description.abstract | XVI ÖZET Bu araştırmanın temel amacı, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde (AGSL) öğretmen tutum ve davranışlarının öğrenci başarısına etkisini saptamaktır-Araştırma, ilk açılan üç AGSL olan; Ankara AGSL, Işılay Saygın AGSL, Avni Akyol AGSL ve mezuniyetini 2001-2002 yılında vermiş Özay Gönlüm AGSL, Niğde AGSL, Aksaray AGSL' deki resim bölümü 9, 10 ve 11. sınıf öğrencilerini kapsamaktadır. İlk aşamada, algılanan öğretmen tutumlarına yönelik Öğrencilere anket sorulan hazırlanmıştır.Bu anketin geçerlik-güvenirlik çalışması Ümran Baradan AGSL'de yapılmıştır. Verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Bulgular tablolar halinde verilmiştir. Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri, ülkemizde sanat eğitimi verme yönünden önemli işlevleri olan okulların ilk basamağıdır. Bu liseler sanat eğitimi almayı tercih eden gençleri Yüksek öğretim Kurumlarına (YÖK) hazırlar. öğrencilere sanat eğitimi kapısını açan kişiler, bu okullarda görev yapan öğretmenlerdir. Asıl süreç ise bundan sonra başlar. Eğitimin verimliliği öğretmenin öğrenciye yaklaşımıyla doğru orantılıdır. Bu çalışmada da öğretmen tutum ve davranışlarının eğitim öğretim süreci sonunda öğrenci başarısına etkisi sulanmıştır. | |
dc.description.abstract | XVII ABSTRACT The main purpose of this research is to define how teacher's behaviour and attitude affect the success of the students at Anatolia Fine Arts High Schools(AFAHS). Research covers students from first three established AFAHS (Ankara, Işılay Saygın, Avni Akyol) and Department of painting grade 9, 10 and 1 1 students from Özay Gönlüm, Niğde, Aksaray AFAHS's which has given first graduates in 2001-2002. In the first stage, students have been given a survey regarding teachers' behavior. The study for validity and reliability of this survey is made in Umran Baradan AFAHS. Data analysis was made with SPSS software and results are provided by tables. Anatolia Fine Arts High Schools have primary role in art studies in our country. These schools prepare young people who choose to study art for University studies. Teachers at these high schools are giving the opportunity to young people to start a career in art How effective students perform and the teachers' approach to students is proportional. Effects of teacher's behaviour and attitude on student's success have been evaluated In this research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Anadolu güzel sanatlar liselerinde resim bölümü alan dersi öğretmenlerinin tutum ve davranışlarının öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The Effect of the attitude and behaviour of art department teachers on the success of student of anatolia fine arts hign schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Painting lesson | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Anatolian high school of fine arts | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.identifier.yokid | 136618 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130143 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |