dc.contributor.advisor | Yıldız, Vesile | |
dc.contributor.author | Uzman, Elif | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:09Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572913 | |
dc.description.abstract | ÖZET Araştırmanın Başlığı: `Okulöncesi Eğitim Alanında Çalışan öğretmenlerin Yaratıcı Düşünme Becerilerinin Gelişiminin İncelenmesi`. Araştırmacı İsmi: Elif UZMAN Bu araştırmanın amacı Okulöncesi Eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin yaratıcılık düzeyleri (akıcılık, esneklik, özgünlük) ve bu düzeylerle yaş grubu, mesleki kıdemleri, yaratıcılık eğitimi ile ilgili hizmet içi eğitim kursuna katılıp-katılmama durumları, bağlı bulunduğu kurum ve kuruluş, çalıştıkları okul türü, çalıştıkları yaş grubu, çalıştıkları çocuk sayısı, çalışma saatleri ile öğrenim durumları arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma, İzmir Büyük Şehir Belediyesi sınırları içerisindeki okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan 170 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu ve Torrance Yaratıcı Düşünme Testi (Sözel A Formu) ile toplanmıştır. Araştırmanın verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, Frekans, Yüzde, t Testi, Anova Varyans Analizi, LSD Testi ve Scheffe Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin yaratıcılık düzeyleri (akıcılık, esneklik, özgünlük) çeşitli değişkenlere bağlı olarak belirlenmiştir. Okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin yaş gruplarına göre yaratıcı düşünmenin düzeylerinden akıcılık boyutunda; öğretmenlerin yaratıcılık ile ilgili hizmet içi eğitim kursuna katılıp katılmama durumlarına göre yaratıcılığın özgünlük boyutunda önemli farklılıklar gösterdiği bulunmuştur. Öğretmenlerin öğrenim durumlarına, mesleki kıdemlerine ve bağlı bulunduğu kurum ve kuruluşlara göre yaratıcılıklarının akıcılık, esneklik ve özgünlük düzeylerinde önemli farkların olduğu saptanmıştır. Ayrıca, okulöncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin, yaratıcı düşünmelerinin akıcılık, esneklik ve özgünlük düzeylerinde çalıştıkları okul türüne, çalıştıkları çocukların yaşlarına, çalıştıkları çocuk sayısına ve çalışma saatlerine göre önemli farklılıklar göstermediği bulgusuna da ulaşılmıştır. Anahtar sözcükler: Yaratıcılık, Yaratıcı Düşünme ve Okulöncesi Eğitim. | |
dc.description.abstract | XI ABSTRACT The Title of Research: ` The Examination of the Development of the Creative Thinking Skills of the Teachers Who are Working in the Preschool Education Branch`. The Name of the Researcher. Elif UZMAN The purpose of this research is to study the difference the creativity levels (in terms of fluency, flexibility and originality) and the terms of age precedence, education of creativity, the status if they joined the courses of education inside their duty or not, associations they belong, type of the school, term of age they work vith, the number of children, work time period and status of their education. The research was conducted on 170 teachers who are working preschools in the bounder of Izmir Greater Municipality. The data of the research were collected through Teacher Personal Form and Torrance Creative Thinking Test (Oral Form A) Arithmetic Mean, Standard Devilation, Frequency, Percentage, t Test, Analysis of Variance, LSD Test and Scheffe Test were employed to analyze the data of the research. The creativity levels (in terms of fluency, flexibility and originality) of the teachers were determined through the research. The research has discerned that there are many differences in the level of the orginality of creativity in the fluency level of minking creativable and the status of them if they participated the course of education inside of their duty of the teachers working in preschool associations. It is ascertained that there are many differences as the education status of the teachers and their precedences and the associations that they belong as the level of fluency, flexibility and originality. It has also been found out that the fluency, flexibility and orginality of teachers creative thinking do not vary significently the type of school they work, the ages of children they work with, the number of children and the time of working. Key words: Creativity, Creative Thinking, Education of Preschool. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitim alanında çalışan öğretmenlerin yaratıcı düşünme becerilerinin gelişiminin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The Examination of the development of the creative thinking skills of the teachers who are working in the education of preschool branch | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Skill performance | |
dc.subject.ytm | Creative thinking | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.identifier.yokid | 137391 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130144 | |
dc.description.pages | 172 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |