Show simple item record

dc.contributor.advisorKöroğlu, Hayrettin
dc.contributor.authorYeşildere, Sibel
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:07Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:07Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572903
dc.description.abstractVI ÖZET İLKÖĞRETİM YEDİNCİ SINIF MATEMATİK KONULARININ ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Sibel YEŞİLDERE Bireyleri yeni yüzyıllara hazırlamada ve yaratıcı gücü desteklemede matematik önemli bir role sahiptir. Ülkelerin matematik öğretim programlarına genel olarak bakıldığında, özellikle; matematiksel kavramları öğrencilerin zihinlerinde inşa etmek, aktif öğrenci katılımım gerçekleştirmek, matematiği diğer alanlarla ve günlük yaşantılarla ilişkilendirmek ve öğrencileri matematiksel güce ulaştırmak üzerinde durulduğu görülmektedir. Bu amaçlan yerine getirebilmek için matematik öğretiminin nasıl gerçekleştirilebileceğine ilişkin çalışmalardan bir tanesi de, Çoklu Zeka Teorisinin eğitim ortamlarında kullanımıdır. Bu araştırmada Çoklu Zeka Teorisinin ilköğretim yedinci sınıf matematik dersinde kullanımının öğrenme sürecine etkisi araştırıldı. Çalışma 2002-2003 eğitim-öğretim yılında izmir Hakimiyet-i Milliye İlköğretim Okulunun, deney grubu olarak seçilen 7/D ve kontrol grubu olarak seçilen 7/E sınıflarında gerçekleştirildi. Çalışmanın gerçekleştirilmesinden önce Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği, Çoklu Zeka Alanları Ölçeği, Tamsayılar Bilgi ölçeği ve Denklemler ve Doğru Grafikleri Bilgi Ölçeği geliştirilerek istatistiksel analizleri yapıldı. Matematik konularının öğretiminde çalışma yapraklarından, materyallerden, matematiksel oyun ve aktivitelerden yararlanıldı. Kontrol ve deney grupları arasındaki başarı farklılıkları bilgi ölçme araçları ve çalışma yapraklan ile karşılaştırıldı. Deney grubundaki öğrencilerin basanlarını belirlemede çalışma yapraklan, proje ödevleri, sınıf içi çalışmalar ve portfolyolar etkili oldu. Çalışma sonrasında öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarındaki değişim olup olmadığı da incelendi.vıı Çoklu Zeka Teorisine göre hazırlanan matematik ders planları çerçevesinde gerçekleştirilen öğrenme sürecinde; tam sayılar, rasyonel sayılar, denklemler ve doğru grafikleri ünitelerinde kontrol ve deney grubundaki öğrencilerin matematik başarıları arasında deney grubu lehinde anlamlı farklılık olduğu ve deney grubundaki öğrenciler ile kontrol grubundaki öğrencilerin matematiğe yönelik tutumları arasında deney grubu lehinde anlamlı farklılık olduğu sonuçlarına ulaşıldı. Sonuçlar doğrultusunda öneriler sunuldu. Anahtar Kelimeler: Matematik Öğretimi, Zeka, Çoklu Zeka Teorisi
dc.description.abstractvıu ABSTRACT MULTIPLE INTELLIGENCE THEORY IN TEACHING SEVENTH GRADE MATHEMATICS Sibel YEŞİLDERE Mathematics has a very important role in preparing individuals to new centuries and it is a great help to creavity. When the national curriculums of various countries are investigated, it is seen that they try to reach the following goals in mathematics education: building the concept of mathematics into the brain of the students, realizing active involvement of students and to relate mathematics to other fields and to help students gain mathematical power. One of the studies how to realize these goals is the application of the Multiple Intelligence Theory in The educational enviroment. In this study the effect of the application of Multiple Intelligence Theory upon yhe learning process is investigated. The study was conducted in 2002-2003 in Hakimiyet-i Milliye Primary School in İzmir. The subjects were two 7th grade classes of this school; 7/D and 7/E. 7/D was taken as the experimental group and 7/E as the control group. At the beginning of the study a Math Attitude Scale, a Multiple Intelligence Scale and success scales were developed and their statistical analysis were done. In teaching the subjects; workshhets, mathematical games and activities were used. By means of knowledge measurement devices and from worksheets the difference between the attainments of the experimental and control group were compared. In comparing the attainment of the experimental group, worksheets, project assignment, in-class studies and portfolios were used. At the end of the application it was determined wheter there has been any change in the attitudes and attainments of the students. At the end of the study it was seen that througout the application process, there has been importanat difference in attainment in favour of the experimental group. Also it has been found that the attitude towards mathematics in experimentalIX group was much more positive than that of the control group after the application of the Multiple Intelligence Theory. Suggestions were offered according the results. Keywords: Mathematics Teaching, Intelligence, Multiple Intelligence Theory,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim yedinci sınıf matematik konularının öğretiminde Çoklu Zeka Teorisi
dc.title.alternativeMultiple intelligence theory in teaching seventh grade mathematics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid137393
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid130147
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess