Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay, Hüsamettin
dc.contributor.authorCesur, Tülay
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:07Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:07Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572901
dc.description.abstractxm ÖZET Bu çalışmanın amacı Mathcad ve Matlab programlarının kullanıldığı bilgisayar destekli öğretimin analitik kimya eğitiminde öğrenci başarısına etkisini araştırmaktır. Bu amaçla kimya lisans programı analitik kimya müfredatında yer alan asit-baz dengeleri ve titrasyonları ile ilgili geleneksel ve bilgisayar destekli öğretim programlan hazırlandı. Mathcad ve Matlab programlarının kullanıldığı asit-baz öğretim sürecinde bilgisayar kullanma zorunluluğu göz önünde bulundurularak, öğrencilerin bilgisayara karşı tutumları, cinsiyetlerinin konu üzerindeki etkisi, daha önce bilgisayar dersi alıp almadıkları gibi etkenlerin bilgisayar destekli öğretime etkileri incelendi. Buna ilave olarak öğrencilerin bilgisayarın analitik kimya öğretiminde kullanımına ilişkin ve analitik kimya dersine ilişkin tutumları ile bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi incelendi. Araştırma çalışmaları 2001-2002 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, Kimya Eğitimi Anabilim Dalına bağlı; Analitik Kimya dersine devam eden 17 kız ve 15 erkek öğrenci ile gerçekleştirildi. Araştırmada dört farklı veri toplama aracı kullanıldı: Bilgisayar Tutum Ölçeği (BTÖ), Bilgisayarın Analitik Kimyada Kullanımı Tutum Ölçeği (BAKTÖ), Analitik Kimya Tutum Ölçeği ( AKTÖ) ve Asitler- bazlar asit- baz Tirasyonları Basan Testi ( ABTBT). 24 öğrenci Kontrol Grubunu (KG), 8 öğrenci ise Deney Grubunu (DG) oluşturmak üzere seçildi Asit- baz dengeleri ve titrasyonları KG öğrencilerine geleneksel öğretim metoduyla, DG öğrencilerine ise geleneksel öğretime ilave olarak Mathcad ve Matlab programlarından yararlanan bilgisayar destekli öğretim metoduyla anlatıldı. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi KG'de bulunan öğrencilerin başarısında ve tutumlarında anlamlı bir değişme olmadığım, buna karşın DG'de bulunan öğrencilerin, Asit- baz dengeleri ve thrasyonları konusundaki basanlarında, analitik kimya dersine karşı olan tadımlarında, bilgisayara karşı olan tutumlarında pozitif yönde gelişme olduğunu gösterdi Grup içi incelemelerle cinsiyet faktöründen kaynaklanan anlamlı bir fark bulunmadığı kanıtlandı. Anahtar Kelimeler: Öğrenci Merkezli Eğitim, Bilgisayar Destekli Eğitim, Mathcad ve Matlab, Nötraüeşme Titrasyonları, Asit Baz Dengeleri
dc.description.abstractXIV ABSTRACT The aim of this study is to investigate the influence of the computer based education by using Mathcad and Matlab programes on student' success in Analytical Chemistry Learnig. For this purpose a convential and comuter based programes on a acid-base equilibrium and titrations of Chemistry Licence Cirriculum were prepared. Because the computer usage neceshy and comlex programes as Mathcad and Matlab the students' computer attitude scale and their gender effect were carried out. In adittion, their computer application for analytical chemistry, attitude towards analytical chemistry and effect of computer based education on students' sucsses were examined The sample consisted of 17 girls and 15 boyus from Dokuz Eylül Univershy,Buca Ecucation Faculty, Chemisty Teacher Department who attend Analytical Chemistry courses. This study was outlined during 2001-2002 education period. Four instruments were used İn the study as pretest and postest: Computer Attitude Scale (BTÖ), Analytical Chemistry Attitude Scale ( ATÖ), Computer Application for Analytical Chemistry Attitude Scale ( BAKTÖ) and Acit- Base Equilibrium Titrations Achievement Test ( ABBT). 24 students were chosen for Control Group (KG), 8 students were chosen for Experimental Group (DG). KG and DG were tought using conventional and both conventional and computer based education by using Mathcad and Matlab programes, respectively. The statistical analyses show that there wasn't a significant change in student's success and attitudes in KG. However there was a significant differences among the mean scores of the DG students and it has been found a positive change in students success in acid-base equilibrium and titrations, in their attitudes to analytical chemistry and to computer.The studies into the groups show that there wasn't significant difference about gender factor. Key words: Student Centred Education, Computer Based Education, Mathcad and Matlab, Neutralization Titration, Acid- Base Equilibriumen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnalitik kimyada mathcad ve matlab uygulamaları
dc.title.alternativeMathcad ve matlab applications for analyitical chemistry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmComputer softwares
dc.subject.ytmAnalytical chemistry
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmMathcad
dc.subject.ytmMatlab
dc.subject.ytmMethods centered to the student
dc.identifier.yokid137409
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid130168
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess