İzmir ili güzel sanatlar liselerinde grafik tasarım uygulama yöntemlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Usluay, Yüksel | |
dc.contributor.author | Ürek, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:06Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572891 | |
dc.description.abstract | IX ÖZET Grafik sanatı, insanın salt estetiğinin, zevklerinin gelişmesine, giderilmesine amaç olmayı değil, onu günlük yaşamında karşılaştığı hemen tüm sorunlarının, gereksinimlerinin giderilmesinde çözüm önerisi, uyarıcı, bilgilendirici rolüyle yardımcı olması ve katkıda bulunması amaçlanmaktadır. Bu nedenle grafik öğrencisi, üstlendiği bu sorumluluğu, işlevine en uygun bir biçimde ve hızla yerine getirebilmesi için bilimin verileri yanında en ilkel araç ve teknikten en gelişmiş araç ve teknolojiye kadar hemen hepsini kullanmalıdır. Bu durum onu, grafik ürünlerini yaratmaya zorlar. Bu anlamda; çağdaş sanat eğitimi veren, belli değerleri taşıyan Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinin önemi ortaya çıkmaktadır. Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri, sanatın yanında teknolojik ve felsefi esaslara dayanan yemliklere açık, yaratıcı ve üretken, gelişen sanatı yaşayan, yorumlayan dili iyi kullanan etkin ve nitelikli bireyler yetiştirme esasına dayanmaktadır. Aynı zamanda; grafik öğrencilerinin yaratıcı sanat yeteneklerini geliştirerek onlara gelecekteki mesleklerinde g`-1-5 u/r sanat kişiliği ile, özgür ve bilimsel düşünme alışkanlığı kazandırır. Anadolu Güzel Sanatlar Liselerindeki grafik eğitimi çalışmalarına yönelik bulgular, grafik öğretmenlerinin ve öğrencilerinin kişisel nitelikleri ve gereksinimlerini belirleyen unsurlar doğrultusunda ortaya çıkmıştır. Bu araştırma, İzmir ili sınırları içinde bulunan Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri resim bölümü grafik alanına yönelik grafik tasarım uygulama yöntemlerini, grafik öğretmenlerinin ve öğrencilerinin beklentilerini, düşünce ve tutumlarının belirlemek ve ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde grafik atölyelerinin fiziki şartlarının geliştirilmesi ve buna bağlı olarak, grafik öğretmenlerinin kurslara ve hizmet içi eğitim seminerlerine katılması gerektiği saptanmıştır. Genelde grafik öğrencileri, grafik tasarım uygulama alanlarında koşullara bağımlı olarak yetersizlikler göstermektedirler. Anahtar Kelimeler: Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri, Grafik Sanatı, Grafik Tasarım Uygulama Alanları, Teknoloji ve Grafik Eğitimi | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Graphic art is not only an goal of eliminating or improving of esthetic or delight of human but also solving problems and requires in lifetimes of human with its positive contributes. Therefore graphic students must be used various media and technologies from the most primitive to the improved ones in order to take of their responsibilities. This situation pressures that they compose variously graphic products. In this mean, it occurs important of Anadolu Fine Arts High School (A.F.A.H.S.) that takes of modern art education and contain some values. A.F.A.H.S. is based on arts as well as technological and philosophical bases and its aim is to train students that open to be modernized, productive- producer, improving, discussing and efficiently used of language. At that time, it is also to win free art personality and scientific thinking abilities to graphic students. Data for graphic education studies in A.F.A.H.S. were occurred through bases that determine graphic teachers and students' properties and requirements. The present study was made in order to estimate of graphic project application methodologies for the picture department of Tsilay Saygin and Ümran Baradan A.F.A.H.S. in Izmir and of expectations, thinks and attitudes of graphic teachers and students. In this study, it was determined that improving of physical conditions of graphic studio in AGLS and contributing of graphic teachers to course and education into utility seminars. Generally graphic students are insufficient in graphic project application areas depending on situations. Keywords: Anadolu Fine Arts High School, Graphic Art, Graphic Project Application Areas, Technology and Graphic Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | İzmir ili güzel sanatlar liselerinde grafik tasarım uygulama yöntemlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An Investigation of graphic project application Methods of Anadolu fine arts igh schools in İzmir | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Graphic arts | |
dc.subject.ytm | Graphic design education | |
dc.subject.ytm | Anatolian high school of fine arts | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.identifier.yokid | 137463 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130213 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |