Show simple item record

dc.contributor.advisorMartal, Abdullah
dc.contributor.authorBarin, Ayşe Seza
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:06Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:06Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572887
dc.description.abstractIV ÖZET 19. Yüzyıla İlişkili Islahat Lâyihalarında Eğitimin Yeri ve Önemi Ayşe Seza Barın Aydınların çeşitli konulardaki görüş, düşünce ve tekliflerini ortaya koydukları lâyihaları hazırlamaları ve bunların takdimi, Osmanlı împaratorluğu'nda bir devlet geleneği haline dönüşmüştür. 19. yüzyılda ise yoğunlaşan devlet meselelerine acilen çözüm getirme çabasının bir sonucu olarak, lâyihaların sayısında bir artış meydana gelmiştir. 19. yüzyıla kadar, ağırlıklı olarak siyasî ve askerî konulara yer verilen lâyihalarda, arak farklı sahalar üzerinde durulmaya başlanmıştır ki bunların başında eğitim gelmektedir. İşte söz konusu dönemde Osmanlı İmparatorluğu'nun eğitim politikasına yön veren aydınların, lâyihalar yoluyla öne sürdükleri görüşlerini ortaya koymak, bu araştırmanla amacım teşkil etmektedir. 19. yüzyıla ait eğitim konulu lâyihaların tahlil edildiği bu araştırmada,söz konusu eserlerde eğitime ne kadar yer verildiği, eğitime dair hangi meselelere değinildiği, problemlerin çözümü için ne gibi tedbirlere başvurulması gerektiği ve eğitim meseleleri hakkında dönemin genel görüşü tespit edilmeye çalışılmıştır. Dünden bugüne eğitim sorunlarım ve bu sorunlara çözüm önerilerini değerlendirme fırsatı verecek olan eğitime ilişkin ıslahat lâyihaları, süregelen sorunların giderilmesi açısından eğitimcilere bazı ipuçları verecektir ki bu noktada lâyihaları incelemek, önem arz etmektedir. Anahtar Sözcükler: 1. 19. yüzyıl 2. Islahat Lâyihaları 3. Eğitimin önemi 4. Eğitim meseleleri 5. Aydınlar
dc.description.abstractABSTRACT The Place and Importance of Education In Reform Documents Related To 19th Century. Ayşe Seza Barm The preparation and presention of the intellectual Person's documents in which they have put forward their ideas and proposals turned into a tradition on state in Ottoman Empire. As a result of efforts to make solition urgently to increased state issues in 19th century, the number of the documents increased. Until 19th century, the focus is on different fields in documents which are about political millitary issues. One of the main issues is education. The purpose of this research for intellectual persons who gave direction to the education policy of Ottoman Empire in the mentioned terms. In this research, documents related to education in 19th century were analyzed. General idea of the term about which precautions needed to be taken and education issuses, about which issuses were mentioned for education and about how much attention was given to education in the mentioned Works. Reform documents which will give opportunity to evaluate education problems from past to present end solition proposals to these problems will give some clues to educators to terms of removing the problems. In this aspect, Investigation of documents has great importance. Key worlds: 1- 19th century. 2- Reform Documents. 3- The Importance of Education. 4- Education Issues. 5- intellectual Persons.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title19. yüzyıla ilişkin ıslahat layihalarında eğitimin yeri ve önemi
dc.title.alternativeThe Place and importance of education in reform documents related to 19 th century
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmReform movements
dc.subject.ytm19. century
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmIntellectuals
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmOttoman State
dc.subject.ytmDocaments
dc.identifier.yokid137410
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid130172
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess