Show simple item record

dc.contributor.advisorHalıçınarlı, Emine
dc.contributor.authorAkgün, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:02Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:02Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572851
dc.description.abstractm ÖZET Sanat Eğitiminin birey ve toplum açısından önemini belirlemeye çalıştığım bu çalışmada, öncelikle işe genel anlamda ` Eğitim` kavramından başlamayı doğru buldum. Çünkü sanat eğitimi genel anlamda eğitim sürecinin bir parçasıdır ve içinde yer alır. Bu nedenle sanat eğitiminin önemini ve amaçlarını belirlemeden önce eğitimin ne olduğunu, işlevini ve amacını netleştirmek gerekmektedir. Eğitim, toplumun kültür mirasım, bilgi birikimini yeni nesillere aktarma, topluma uyumlu bireyler yetiştirmedir. Bu tanım klasik ve yetersiz bir tanımlamadır. Eğitim aynı zamanda bireyin her türlü yeti ve yeteneklerini geliştiren, onu hayata hazırlayan bir süreçtir. Eğitim topluma uyumlu insanlar yetiştirirken aynı zamanda yeterli donanıma sahip, nitelikli birey yetiştirmek durumundadır. Nitelikli birey yetiştirilmesinde sanat eğitimi önemli bir yer tutar. Sanat ve sanatsal aktiviteler her zaman insanın gelişiminde belirleyici olmuştur. Amaçlı yapılan çalışma, emek süreci insanı diğer canlılardan farklıİaştırmıştır. Üretim süreci zihinsel, duyusal ve sezgisel yetilerinin gelişmesine imkan tanımıştır. Sanat Eğitimi sanatsal uygulamalarla bireyi eğitmeyi, beyinsel yetilerini geliştirmeyi amaçlar. Sanat derslerinde öğrenci aktiftir. Bizzat uygulamalara katılarak üretimde bulunur. Her dönem var olan sanat eğitimi 20 y.y.'da pek çok insani yetisini yitirme noktasına gelen insanın kısırlaşan yaratıcılık, özgünlük, estetik duyarlılık gibi yönlerini geliştirmeye çalışmıştır. Sanat Eğitimi kişiyi aktif olarak eğitim sürecine katar. Kişi özgür bir ortamda kendini ifade olanağı bularak üretimde bulunur. Aynı zamanda teorik bilgide verilir. Zihinsel ve duyusal yetiler aynı oranda, dengeli bir şekilde eğitilme fırsatı bulur. Sanat eğitimi kişilik eğitiminin yanında, bireyde sanatsal duyarlılığı, yaratıcılığı ve estetik beğeniyi geliştirir. Verimli sanat eğitimi, doğru amaçlarla, uygun ve yeterli koşullarda mümkündür. Ülkemizde pek çok eksik ve yanlış sanat eğitimi alanını olumsuz etkilemektedir.
dc.description.abstractIV ABSTRACT I find right to begin preliminarily with education concept, in its general aspect, in this research which I try to pinpoint the importance of art education in terms of individuals and society, for education of art is generally a part of education process and takes part in it. That's why it is necessary to clarify firstly what education means, its functions and objectives before detennining the importance and objectives of education of art. Education is to transfer the cultural heritage and knowledge accumulation of society and to raise the individuals who are in harmony with society. This definition is classical and inadequate. At the same time education is a process which develops every faculty and ability of individual in harmony with society at the same time it is in the event of training those who are qualified and have edequate equipment. Education of art plays important role in raising qualified individuals. Art and artistic are always the determiners of human development. The study aimed before hand and the process of labor differed human beings from other creatures. The process of production let the mental, emotional, intuitional faculties develop mental faculties. In the education courses, students are active. He takes part in production by participating in practices individually. Education of art existing in each era tries to develop the creativity, originity and sensitivity of aestetistics of many people who are in the verge of loosing their own humane faculties in the 20th century. Education of art takes individual actively in education process. The individual takes part in production in a free atmosphere by finding the possibility of expressing himself. At the same time theoric knowledge is given mental and emotional faculties find the balanced opportunity of training at the same proportion. Besides education of character, the education of art develops artistic sensitivity and creativity and the taste of aestetistics in individuals. Productive art education is possible in suitable and adequate condition with right objectives. In our country much of incomplete and incorrect art education affects the space of education badly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGünümüzde sanat eğitiminde birey ve toplum açısından önemi, sanat eğitimi programlarının bu perspektifte irdelenmesi
dc.title.alternativeThe impertance of art education for the individual and the society and analysis of art education programs with this perspective
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmArt education
dc.identifier.yokid160416
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145243
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineResim Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess