dc.contributor.advisor | Aksu, Ali | |
dc.contributor.author | İra, Nejat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:00Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572831 | |
dc.description.abstract | ÖZET VE ANAHTAR SÖZCÜKLER Örgütsel Kültür (Dokuz Eylül Üniversitesi Örneği) Bu araştırma, Nejat İRA tarafından yapılmıştır. Bu araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi öğretim elemanlarının örgüt kültürü ile onun alt boyutlarında yapılan uygulamalara katılma derecelerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2003 yılında Dokuz Eylül Üniversitesine ait Fakülteler, Yüksekokullar, Meslek Yüksek Okulları, Enstitüler ve Rektörlük kadrosunda çalışan 2946 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırma anketi, araştırma örneklemine alınan 492 öğretim elemanına uygulanmış, 477 araştırma anketi değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, örgüt kültürü ile örgüt kültürünün alt boyutlarında yer alan uygulamaları ölçmeye yarayan likert tipi derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, veri gruplarının türüne göre t, r ve tek yönlü varyans analizi testleri kullanılmıştır. Tek yönlü varyans analizi testi sonucunda farkın önemli çıktığı durumlarda, farkın hangi grup ya da grupların ortalamasından kaynaklandığını bulmak için LSD testi kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkenleri olan `örgüt kültürü ile onun alt boyutlarında yapılan uygulamalara katılma dereceleri` ile bağımsız değişkenleri öğretim elemanı özellikleri (cinsiyetleri, medeni halleri, Dokuz Eylül Üniversitesinde görev yapma süreleri, unvanları, idari görev, lisansüstü eğitimde yurtdışında bulunma, görev yerleri) arasındaki ilişki ele alınmıştır.Yapılan istatiksel çözümleme sonucunda şu bulgular elde edilmiştir: 1. Medeni durumlarına göre öğretim elemanlarının, örgütsel kültürün, yönetim alt boyutunda boyutunda yapılan uygulamalara katılma dereceleri önemli farklılık göstermektedir. 2. tş yerindeki unvanlarına göre öğretim elemanlarının, örgütsel kültürün, örgüte bağlılık-örgütle özdeşleşme alt boyutunda yapılan uygulamalara katılma dereceleri önemli farklılık göstermektedir. / 3. Yönetsel görevinin olması ve yönetsel görevinin olmamasına göre öğretim elemanlarının, örgütsel kültürün, çalışma ortamı-değişikliklere uyum alt boyutunda yapılan uygulamalara katılma dereceleri önemli farklılık göstermektedir. 4. Cinsiyetine, yönetsel görevinin olması ve yönetsel görevinin olmamasına göre öğretim elemanlarının, örgütsel kültürün, işbirliği-iletişim alt boyutunda yapılan uygulamalara katılma dereceleri önemli farklılık göstermektedir. 5. Cinsiyetine, yönetsel görevinin olması ve yönetsel görevinin olmamasına göre öğretim elemanlarının, örgütsel kültürün, törenler-toplantılar, dil, maddi kültür öğeleri alt boyutunda yapılan uygulamalara katılma dereceleri önemli farklılık göstermektedir. 6. Görev yerlerine göre öğretim elemanlarının, örgütsel kültürün, örgüte bağlılık-örgütle özdeşleşme alt boyutunda yapılan uygulamalara katılma derecelerinde önemli farklılık bulunmaktadır. ANAHTAR SÖZCÜKLER Örgütsel Kültür, Öğretim Elemanı, Üniversite | |
dc.description.abstract | XVI ABSTRACT AND KEYWORDS Organizational Culture This research has been done by Nejat İRA. This survey is carried on to clarify to what degree Dokuz Eylül University lecturers join in organizational and the applications applied to its lower dimensions. The survey consists the faculties, high schools, profession schools, instutions, belongs to the Dokuz Eylül Univercity in 2003 and 2946 lecturers employed in chancellor's staff. The survey questionnaire is applied to 492 lecturers, 477 questionnaires are assesed. In this survey as a mean of data collecting, the likert type which is used to scale organizational culture and the applications in the organizational culture's low dimensions is applied. İn the analysis of data, t, r, and One Way ANOVA tests have been used according to the type of data groups. İn case of significiant difference at the end of One Way ANOVA test, LSD test has been applied in order to find out which group's average caused the difference. In the survey, the relation between survey's dependent variables `to what degree they participate the applications done in organizational culture and its low dimensions` and independent variables `lectures' properties (sex, marriage status, how long they have been employed in Dokuz Eylul University, titles, administrative missions, being abroad, place of occupation)` is dealt with. As a result of statistical analyze, these are the findings:xvu 1. According to martial status, there is a significant difference in lectures' participation degree in applications done in organizational culture's administration low dimension. 2. According to their titles in the office, there is a significant difference in their participation degree in application done in organizational culture's low dimension of loyalty-adaptation to the organization. 3. According to whether they have a mission in administration or not there is a significant difference in their participation degree in applications done in organizational culture's low dimension of adaptation to the changes in office conditions. 4. According to their sexes and whether they have a mission in administration or not, there is a significant difference in their participation degree in applications done in organizational culture's low dimension of cooperation- communication. 5. According to their sexes and whether they have a mission in, there is a significant difference in their participation degree in applications done in organizational culture's low dimension of ceremonies-meetings, language, the elements of physical culture. 6. According to their occupation place, there is a significant difference in their participation degree in applications done in organizational culture's low dimension of loyatly to the organization and adaptation to the organization. KEYWORDS Organizational Culture, Lecturer, Univercity | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Örgütsel kültür (Dokuz Eylül Üniversitesi örneği) | |
dc.title.alternative | Organizational culture ( Dokuz Eylül Univercity sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Organizational culture | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.identifier.yokid | 160770 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145320 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |