Show simple item record

dc.contributor.advisorTulpar, Sene
dc.contributor.advisorKüçükkaragöz, Hadiye
dc.contributor.authorKöprülü, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-05T08:53:59Z
dc.date.available2021-05-05T08:53:59Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572823
dc.description.abstractXI ÖZET Başlık: Bazı Eğitim Fakültelerinin İngilizce Öğretmenliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Yabancı Dil Öğrenimi ve Öğretimi ile İlişkisi Yazar: Özlem Köprülü Bu çalışma İngilizce Öğretmenliği Bölümünde okuyan birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerinin belirlenmesi ve aralarında belirgin farkların olup olmadığının ortaya çıkarılması ve bu stillerin doğuştan mı yoksa öğrenme deneyimlerinden mi etkilendiğini bulmak için yapıldı. Diğer bir amacı da belirli stillerin öğrencilerin ders başarılarını etkileyip etkilemediğinin araştırılmasıydı. Örneklem grubunu, gelişigüzel seçilen, D.E.U., G.U. ve Ç.O.M.U. Eğitim Fakültelerindeki İngilizce Öğretmenliği Bölümünde okuyan 812 birinci ve dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek için Richard Felder ve Barbara Solomon (1996) tarafından geliştirilen (Index of Learning Styles) Öğrenme Stilleri Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, dördüncü sınıf öğrencileri birinci sınıflara göre daha aktif, daha görsel ve sözel ve daha analitik ve bütünsel düşünen çıkmıştır. Ayrıca kız öğrenciler erkek öğrencilere göre daha duyulanımlı çıkmışlardır ve D.E.U.' deki öğrenciler diğer iki üniversitedeki öğrencilere göre bütünsel öğrenmeyi daha çok tercih etmişlerdir. Öğrenciler arasında yaşlarına göre de bazı farklılıklar çıkmıştır. Yaşı büyüklerin yaşı küçüklere göre daha aktif, daha görsel ve sözel ve daha analitik oldukları görülmüştür. Yine sonuçlara göre temkinli ve görsel, aktif ve görsel, sezgisel ve bütünsel ve duyulanımlı ile analitik ve bütünsel öğrenme stilleri arasında ilişki olduğu bulunmuştur. Son olarak dördüncü sınıf `İngilizce Sınav Hazırlama` ve `Öğretmenlik Uygulaması` derslerinde analitik öğrenme stiline sahip öğrencilerin daha başarılı oldukları bulunmuştur. Anahtar Sözcükler: Dil Öğrenimi, Öğrenme Stilleri, Okul Başarısı, Öğrenme Deneyimi
dc.description.abstractxu ABSTRACT Title: Learning Styles of Student-Teachers In English Language Teaching Departments In Some Faculties of Education With Respect to Foreign Language Learning and Teaching Author: Özlem Köprülü This study has sought to discover the learning styles of freshman and senior students at English Language Teaching Departments in some Faculties of Education to see whether learning styles exhibit dramatic differences between freshman and senior students and to investigate whether these styles are inherent or can be affected by learning experiences. It has further aimed to determine whether certain learning styles are especially important in foreign language learning. The research sample consists of 812 freshman and senior students attending English Language Teaching Departments in D.E.U., G.U. and Ç.O.M.U. who were selected as subjects randomly. The ILS questionnaire developed by Richard Felder and Barbara Solomon (1996) was used in order to survey the learning style preferences of the participants. The statistical analysis of the data revealed some differences between freshman and senior students. Seniors were found to be more active, more visual and verbal and more sequential and global than freshmen. The results showed that female students were more sensing than their male counterparts and the students in D.E.U. were more global than the students in the two other universities where the research was conducted. There were also some differences between students with regards to their age. Older students were more active, more visual and verbal and more sequential than the younger ones. According to the results there were relationships between reflective-visual, active-visual, intuitive-global and sensing- sequential, sensing-global learning styles. Finally, in this study a relationship was found between sequential-global learning style and `Testing and Evaluation` and `Teaching Experience` lessonsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleLearning styles of student-teachers in English language teaching departments in some faculties of education with respect to foreign language learning and teaching
dc.title.alternativeBazı eğitim fakültelerinin İngilizce öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin öğrenme stillerinin yabancı dil öğrenimi ve öğretimi ile ilişkisi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmLearning styles
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid160758
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145220
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess