İlköğretim 4. sınıf `canlılar çeşitlidir` ünitesinde yaratıcı drama uygulamalarının öğrencilerin sözel yaratıcılıklarına, başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Hamurcu, Hülya | |
dc.contributor.author | Şahbaz, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:53:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:53:58Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572813 | |
dc.description.abstract | vx ÖZET İlköğretim 4. Sınıf `Canlılar Çeşitlidir` Ünitesinde Yaratıcı Drama Uygulamalarının Öğrencilerin Sözel Yaratıcılıklarına, Başarılarına Ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi Özlem ŞAHBAZ Bu araştırmada, ilköğretim fen bilgisi öğretim programında yer alan Canlılar Çeşitlidir ünitesinde gerçekleştirilen yaratıcı drama uygulamalarının öğrencilerin sözel yaratıcılıklarına, başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Deneysel bir çalışma olan araştırma, İzmir ili Özel Ege İlköğretim Okulu'nda 23 ilköğretim 4. sınıf öğrencisiyle 2003-2004 öğretim yılında 10 Şubat- 22 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda dersler Yaratıcı Drama etkinliklerine dayalı hazırlanmış ders planları ile işlemiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Başarı Testi`, `Fen Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği` ve `Torrance Yaratıcı Düşünce Testi Sözel A Formu` kullanılmıştır. Araştırmada öntest-sontest farklılığının manidarlığı İlişkili Ölçümler İçin t Testi ile, yaratıcılık-başarı, yaratıcıhk-tutum ve tutum-başarı ilişkisi de Pearson Korelasyon analizi ile SPSS 10.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde anlamlılık düzeyi.05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak, Yaratıcı Drama uygulamalarının dördüncü sınıf fen başarılarında, derse yönelik tutumlarında öntest-sontest karşılaştırmalarında anlamlı bir etkisinin olduğu görülmüştür. Ayrıca, deney grubunda başarı ile yaratıcılık öntest ve sontestleri arasında pozitif yönde korelasyon olduğu bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Yaratıcı Drama, Fen Eğitimi, Fene Yönelik Tutum, Sözel Yaratıcılık | |
dc.description.abstract | vıı ABSTRACT The Effects of Creative Drama Activities on Students' Science Achievement, Attitudes Towards Science and Verbal Creativity in Primary School Fourth Grade The Variety of Living Being Unit Özlem ŞAHBAZ The purpose of research was to investigate the effects of `The Variety of Living Being` unit developed according to the principles of Creative Drama Activities designed science instruction on students' science achievement, attitudes as a school subject and verbal creativity. This experimental research was conducted in the second term of 2003-2004 educational year with fourth graders in Bornova Özel Ege Elementary School, between 10 February-22 April. The experimental group instructed through creative drama activities. The measurement utilized were Science Achivement Test, Science Attitute Scale and Torrance Creative Thinking Test. In this research, pretests- posstest with indepented t test and relation between creativity-success, creativity-attitude, attitude-success with Correlation Analysis has been analyzed by using SPSS 10.0 packet programme. As a result of this research, at significance level.05 revealed the folio wings: There is significant difference between science achivements, attitudes towards science class according to pretest-posstest consequences. Besides, there is positive correlation between success and creativity pretest and posstest consequences in the experimental group. Keywords: Creative Drama, Science Education, Attitude Toward Science, Verbal Creativity | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 4. sınıf `canlılar çeşitlidir` ünitesinde yaratıcı drama uygulamalarının öğrencilerin sözel yaratıcılıklarına, başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of creative drama activities on students science achievement, attitudes towards science and verbal creativity in primary school fourth grade the variety of living being unit | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Creative drama | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 160683 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145225 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |