Farklı deney teknikleriyle fen öğretimi
dc.contributor.advisor | Ergin, Ömer | |
dc.contributor.author | Yildiz, Eylem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:53:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:53:57Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572807 | |
dc.description.abstract | ÖZET Farklı Deney Teknikleriyle Fen Öğretimi Eylem YILDIZ Bu araştırmanın amacı; açık uçlu deney tekniği ve kapalı uçlu deney tekniğinin, öğrencilerin duyuşsal alanda fen laboratuvanna yönelik tutumlarına ve devinişsel alandaki öğrenme düzeylerine olan etkilerini ortaya koymak ve karşılaştırmaktır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Deneysel uygulamaya İzmir ilinde öğrenim görmekte olan 54 (26 öğrenci deney grubu, 28 öğrenci kontrol grubu) altıncı sınıf öğrencisi katılmıştır. Deney grubunda açık uçlu deney tekniğiyle, kontrol grubunda ise kapalı uçlu deney tekniğiyle öğretim yapılmıştır. Araştırma verilerinin elde edilmesi amacıyla başarı testi, açık uçlu sorular, fen laboratuvanna yönelik tutum ölçeği, görüşme formu, gözlem formu kullanılmış ve uygulamalı sınav yapılmıştır. Uygulama öncesinde, her iki gruba basan testi, açık uçlu sorular ve fen laboratuvanna yönelik tutum ölçeği uygulanmış, deney grubundaki öğrenciler bilimsel süreç becerileri hakkında bilgilendirilmiştir. Deneysel uygulama sırasında her iki gruptan seçilen öğrenciler deney etkinlikleri sırasında gözlemlenmiştir. Uygulama sonrasında, uygulamalı sınav ve fen laboratuvanna yönelik tutum ölçeği uygulanmış, her iki gruptan seçilen altışar öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Elde edilen veriler, t testi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı hesaplanarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, açık uçlu deney etkinlikleriyle öğrenim gören deney grubu ve kapalı uçlu deney etkinlikleriyle öğrenim gören kontrol grubu arasında, duyuşsal ve devinişsel düzeyde deney grubu lehine anlamlı farklar olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Fen laboratuvarı, açık uçlu deney tekniği, kapalı uçlu deney tekniği | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Teaching Science by Using Different Laboratory Techniques EYLEM YILDIZ The purpose of this study is to find out the effects of using open ended and close ended experiments a) on the attitudes towards science laboratory in terms of affective domains and also b) on the learning levels of students' psychomotor domains. The research was based on pre-test post-test experimental design with control group. The participants are 54 sixth grade students (26 from the experimental group, 28 from the control group) from a primary school in Izmir. Students in experimental group were given open-ended laboratory instructions whereas students in control were given closed-ended laboratory instructions. The data were obtained by using science achievement test (one included open ended questions, the other included multiple choice test), attitude scale towards laboratory, by interviewing and observing the students and also a hands on examination was carried out. Both groups were given achievement test, and attitude scale towards laboratory before the treatment Also, some information about what scientific process skills were presented to the students in the experimental group before the treatment. Students from both groups were observed while they were doing the experiments. At the end of the treatment, hands on examination, attitude scale towards laboratory were applied to both groups. Additionally, six students from each group were interviewed. The data was analysed by using t-test, Pearson Moments Production Correlation Coefficient. At the end of the research, it was found that there are significant differences in favor of the experimental group regarding the affective and pscyhomotor levels of the students. Key Words: Science laboratory, open-ended laboratory experiments, closed- ended laboratory experiments | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Farklı deney teknikleriyle fen öğretimi | |
dc.title.alternative | Teaching science by using different laboratory techniques | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 160240 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145330 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |