Show simple item record

dc.contributor.advisorAltunay, Uğur
dc.contributor.authorYavuz, Berna
dc.date.accessioned2021-05-05T08:53:57Z
dc.date.available2021-05-05T08:53:57Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572805
dc.description.abstractIV ÖZET Bu araştırmanın amacı İngiliz Dili ve Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin İngilizce'ye ve öğretmenliğe yönelik tutumlarının karşılaştırılması, bu öğrencilerin tutumlarının cinsiyetleri, sınıfları, mezun oldukları lise türü, ailelerinin sosyo-ekonomik durumu ve ailelerinde öğretmen bulunma durumuna göre anlamlı farklılıklar gösterip göstermediğini araştırmaktır. Bu çalışmanın katılımcıları, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili ve Eğitimi Anabilim Dalı'ndaki birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Veriler Altunay (2002) tarafından geliştirilen `İngilizce'ye Yönelik Tutum Ölçeği` ve Semerci (1999) tarafından geliştirilen `Öğretmenliğe Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır. Frekans, Ortalama, Yüzde, standart sapma teknikleri, Mesti, Varyans Çözümlemesi ve Scheffe testi kullanılarak yapılan veri çözümlemeleri sonucunda, öğrencilerin İngilizce'ye yönelik tutumlarıyla öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Öğrencilerin İngilizce'ye yönelik tutumları ne derece olumluysa, öğretmenliğe yönelik tutumları da o derece olumludur. Ayrıca, İngilizce'ye ve öğretmenliğe yönelik tutumlar karşılaştırıldığında, öğrencilerin İngilizce'ye yönelik tutumları daha olumlu bulunmuştur. İngilizce'ye yönelik tutumun diğer değişkenlerle olan ilişkisi incelendiğinde, öğrencilerin cinsiyeti ve mezun oldukları lise türü ile İngilizce'ye yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık kaydedilmemiştir. Ancak, öğrencilerin İngilizce'ye yönelik tutumları bulundukları sınıf ve ailelerinin sosyo-ekonomik düzeyi ile doğrudan ilişkilidir. Buna göre, İngilizce'ye yönelik en olumlu tutum düzeyi dördüncü sınıf öğrencilerininde görülürken, en düşük tutum düzeyi birinci sınıf öğrencilerinde görülmektedir. Diğer taraftan, İngilizce'ye yönelik en olumlu tutum düzeyine ebeveynlerin aylık geliri en yüksek olan öğrenciler sahiptir. Son olarak, araştırma sonuçları öğretmenliğe yönelik tutum ile öğrencilerin cinsiyeti, mezun oldukları lise türü, bulundukları sınıf, ailelerinin sosyo-ekonomik düzeyi ve ailelerinde öğretmen bulunma durumuna göre anlamlı bir ilişki olmadığını göstermiştir.
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this study is to determine the attitudes of the students of English Language Teaching Department towards English and towards being a teacher of English and whether the students' attitudes indicate significant differences with regard to their gender, class, the types of High Schools from which they have graduated, their socio-economic background, and whether there is a teacher in their family. The sample group of the study were composed of the first, second, third and fourth year students of the Department of English Language Teaching at Buca Faculty of Education at Dokuz Eylül University, İzmir. The data were gathered by the `Scale of Attitudes towards English` developed by Altunay (2002) and by the `Scale of Attitudes towards Being a Teacher` developed by Semerci (1999). As a result of data analysis by means of frequency, mean, percentage, standard deviation techniques, Mest, the analysis of variance and Scheffe test a significant difference was found between the students' attitudes towards English and towards being a teacher. The more positive the students' attitudes towards English are the more positive the students' attitudes towards teaching profession are. Furthermore, when attitudes towards English and towards being a teacher are compared it is indicated that the students' attitudes towards English are a little bit higher. When the relationship of attitudes towards English is analyzed with regard to other variables, no significant difference has been found between the students' attitudes towards English, their gender and the type of high school from which they have graduated. However, the attitudes of the students towards English are directly related to their class and their families' socio-economic condition. Namely, while the most positive attitudes towards English belong to seniors; freshmen have the least positive attitudes towards English. On the other hand, students whose parents have the highest monthly income have the most positive attitudes towards English. Finally, research results indicate that there is not a significant relationship between the students' attitudes towards teaching profession and their gender, type of high school from which they have graduated, the socio-economic condition of their families and the fact that whether there is a teacher in their family.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationship between the attitudes of the prospective teachers of English towards English and being a teacher
dc.title.alternativeİngilizce öğretmen adaylarının İngilizce'ye ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumların karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmVocational attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid160670
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145226
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess