İlköğretim ikinci kademede eylemlerin öğretilmesinde aktif öğrenme yönteminin etkililiği
dc.contributor.advisor | Akkaya, Nevin | |
dc.contributor.author | Oruçoğlu, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:53:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:53:57Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572803 | |
dc.description.abstract | vıı ÖZET Araştırma Başlığı: İlköğretim II. Kademede Eylemlerin Öğretilmesinde Aktif Öğrenme Yönteminin Etkililiği Araştırmacı Adı: Yasemin ORUÇOĞLU Bu araştırma, ilköğretim II. kademe öğrencilerine eylemlerin öğretilmesinde aktif öğrenme yönteminin etkililik düzeyini ortaya koymayı amaçlamıştır. İlköğretim İL kademe Türkçe dersi içeriğinde yer alan dilbilgisi konularının nasıl işleneceğine ilişkin tartışmalar günümüzde yoğunluk kazanmıştır. Dilbilgisi konularının anadili öğretimindeki önemi yadsınamaz. Ancak, Türkçe derslerinde dilbilgisi konularının öğretilmesinde karşılaşılan pek çok sorunun öğretim yöntemleriyle yalandan ilişkili olduğu düşünülmektedir. Öğrencilerimiz, anadilimizin kurallarım gündelik yaşamda büyük bir kolaylıkla uygulayabilmektedir, öğrencilerimiz, gündelik yaşamda dilbilgisi konularında herhangi bir sorun yaşamazken bu konulara karşı önyargılı bir tutum geliştirmektedir. Dilbilgisi kurallarının öğretilmesinde karşılaşılan en büyük sorunların başında bu tutum yer almaktadır. Bu çalışmada, dilbilgisi konularından eylemlerin öğretilmesinde aktif öğrenme yöntem ve tekniklerinin etkililiğini araştırmayı amaçladık. Aktif öğrenme yöntemi, eğitimbilimin bugün geldiği noktada önemli bir yere sahiptir. Söz konusu yöntem, çağdaş eğitim kuramlarının bulguları doğrultusunda biçimlenmiştir. Aktif öğrenme, dilbilgisi konularının öğretiminde karşılaşılan sorunların giderilmesinde işlevsel bir yöntem olarak düşünülmektedir. Araştırmamızda, kontrol gruptu öntest-sontest araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda aktif öğrenme yöntemi, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubuna eğitim araştırmacı tarafından verilmiştir. Araştırmamızın verileri, `Türkçe Basan Testi` ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde; ortalama, standart sapma ve `Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi` kullanılmıştır. Araştırma sonunda, ilköğretim öğrencilerinin Türkçe başarısında aktif öğrenme yönteminin, geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu saptanmıştır. Anahtar Sözcükler: Aktif Öğrenme, Anadili, Eğitim, Dilbilgisi. | |
dc.description.abstract | vm ABSTRACT The Research's Title: Efficiency of Active Learning Method on Teaching the Verbs at the 2nd Grade of the Primary School The Researcher: Yasemin ORUÇO?LU The aim of this study is to reveal the level of efficiency of active learning method on teaching the Turkish verbs to the Primary school students. Today, discussions on how to operate the grammatical subjects that have been included in Turkish lessons have an increasing importance. It's impossible to object the grammar subjects on teaching our mother tongue. Nevertheless; it's believed that many problems which have been encountered in teaching grammar subjects in Turkish lessons are related to teaching methods. Our students are able to apply the rules of our language in their daily lives easily. They have a prejudice at school while they don't have any language problem in daily lives. This trend takes the first place among the biggest problems that have been encountered on teaching grammer rules. In this study, we've purposed searching the efficiency of active learning methods and techniques on teaching `Verbs`. Active Learning method has an important place where the science of education takes part today. The method we're talking abopt has been formed by the results of contemporary educational theories. Active learning is thought as a functional method in removing the problems encountered on teaching grammar subjects. During our research, we have used pretest-posttest research design. The research was applied on two groups. Active learning method was udes for the experimental group and traditional teaching method was used for the control group. These tests were applied by the researcher. Data of our research were obtained by `Turkish Success Test` in order to analyze data; average, standart deviation and Wilcoxon Signed Ranks test were used. Active learning method is mone efficient than the traditional teaching method on the success of the primary school students in Turkish lessons. Key Words: Active Learning, Mother Tongue, Education, Grammer | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci kademede eylemlerin öğretilmesinde aktif öğrenme yönteminin etkililiği | |
dc.title.alternative | Efficiency of active learning method on teaching the verbs at the 2nd grade of the primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Active learning | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.identifier.yokid | 160380 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145245 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |