Ortaöğretim kurumları seçme ve yerleştirme sınavlarındaki matematik sorularının nitelik açısından öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Başer, Neş'E | |
dc.contributor.author | Geçer, Zübeyde | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:53:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:53:56Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572797 | |
dc.description.abstract | vm ÖZET ORTAÖĞRETİM KURUMLARI SEÇME VE YERLEŞTİRME SINAVLARINDAKİ MATEMATİK SORULARININ NİTELİK AÇISINDAN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ Zübeyde GEÇER İnsan sosyal bir varlıktır. Çevresinden her an yeni bir şey öğrenen insan, bu öğrenmelerini düzenli yapılabilmesi ve sosyalliğini devam ettirebilmesi için en önemli unsurlardan biri olan eğitimini tamamlamalıdır. Bireye hayatının her alanında analitik düşünme becerisi kazandıran matematiğin öğretiminin, bireyin tamamlaması gereken eğitim sürecindeki yeri büyüktür. Günümüzde ilerleyen teknolojinin bir getirişi olan matematiksel düşünmenin, geleceğin mesleklerinde aranan en önemli unsurlardan biri olacak olması matematik öğretimini daha da önemli kılmaktadır. Ülkemizde hızlı bir nüfus artışı olduğu göz önüne alınırsa, iyi bir eğitim almak gittikçe zorlaşmaktadır. Hızla artan nüfusun ve buna bağlı olarak artan talebin karşılanması amacıyla bir takım giriş sınavları geliştirilmiştir. Bunlardan biri de İlköğretim 8. sınıftan sonra gerçekleştirilen Ortaöğretim Kurumlan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavıdır. Öğrencilerin geleceklerini önemli ölçüde değiştirebilecek bu sınavda sorulan matematik sorularının incelenmesi önem taşımaktadır. Araştırmanın ilk bölümünde 2002, 2003 ve 2004 yıllarında Ortaöğretim Kurumlan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavında çıkan 75 matematik sorusunun ilköğretim matematik programına uygunluğu belirlendi. Daha sonra bu amaçla rasgele örnekleme yöntemiyle İzmir ili metropol sınırlan içerisinde bulunan 5 Anadolu Lisesinin hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin görüşlerini ortaya koyabileceği düşünülen bir anket çalışması uygulandı. Son olarak da yine rasgele örnekleme yöntemiyle, İzmir ilinin Buca ilçesinde görev yapmakta olan matematik öğretmenlerinin araştırmanın amacı doğrultusunda görüşleri alındı. Araştırmalar sonucunda sınavda çıkan bazı soruların İlköğretim Matematik Programına uygun olmadığı belirlendi. Ayrıca öğrencilerin ve öğretmenlerin görüşleri değerlendirildi. Araştırmadan elde edilen verilerin analizleri gerçekleştirilip elde edilen bulgulara dayanarak var olduğu düşünülen sorunlar tartışmaya açıldı. Anahtar Kelimeler: Matematik Öğretimi, Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı, İlköğretim Matematik Ders Programı | |
dc.description.abstract | IX SUMMARY EVALUATION OF QUABLTY OF MATHEMATICS QUESTIONS IN HIGH SCHOOL INSTITUTIONS SELECTING AND LOCATING EXAMINATION Zübeyde GEÇER Human is a social being. Human that at any moment learn something from environment must complete his/her education which is one of the most important components to obtain orderly learning and continue being sociality. Mathematics education that cause individual to gain analytical thinking ability in every area of living has an important place in education process that individual has to complete. Mathematical thinking that in our days technological improvements bring will be one of the most important components that will be asked for in futures jobs. That makes mathematics education more important. If we consider increase in population in our country, it's getting harder to get a good education. Some examinations were developed to meet populaiton increase and is related to this demand increase. One of these examinations is the High School Institutions Student Selecting and Locating Examination which is realized after 8. years of primary school. Investigation of the mathematics questions asked in this exam, which can change the students future in a great extent is of great significence. In the first stage of research was determinated the appropriateness of 75 mathematics questions that exist in 2002, 2003 and 2004 High School Institutions Student Selecting and Locating Examination to Primary Mathematics Curriculum. Then a questionnaire was applied to the students of 5 Anadolu High School in İzmir. At last the sights of the mathematics teachers who work in Buca-İzmir were asked. As result of the research was determined that the questions in High School Institutions Student Selecting and Locating Examination was not appropriate to Primary Mathematics Curriculum. According to researchers, it is noticed that some questions asked in the exam are not related to Primary Mathemetics Curriculum. Moreover, the views of both students and teachers are evaluated. Analysis of the data that was the result of the research was realized and according to findings problems thought exist were presented to discussion. Key words: Mathematics Education, High School Institutions Student Selecting and Locating Examination, Primary Mathematics Curriculum | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumları seçme ve yerleştirme sınavlarındaki matematik sorularının nitelik açısından öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of quailty of mathematics questions in high school institutions selecting and locating examination | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Questions | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Secondary Education Institutions Student Selection and Placement Tests | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.identifier.yokid | 160661 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145227 | |
dc.description.pages | 182 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |