13 ve 16 yaşlarındaki öğrencilerin ana-baba tutumlarını algılamaları ile çalışma alışkanlıkları ve okul başarıları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Akboy, Rengin | |
dc.contributor.author | Aydiner, Ayşe Arzu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:53:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:53:55Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572787 | |
dc.description.abstract | ÖZET VE ANAHTAR SÖZCÜKLER 13 ve 16 Yaşlarındaki Öğrencilerin Ana-Baba Tutumlarını Algılamaları İle Çalışma Alışkanlıkları ve Okul Başarılan Arasındaki İlişki. Ayşe Arzu AYDINER Bu çalışma, İzmir il merkezinde üç farklı sosyoekonomik düzeyi temsil ettiği düşünülen okullarda eğitim gören 13-16 yaşındaki öğrencilerin anne-baba tutumlarım algılamaları ile çalışma alışkanlıkları ve akademik basan düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, 220'si kız ve 211 'i erkek, olmak üzere toplam 431 öğrenciye Kişisel Bilgi Formu, Çalışma Alışkanlıkları Envanteri ve Ana-Baba Tutum Envanteri uygulanmış, akademik başarı ölçütü olarak öğrencilerin okul kayıtlarından yıl sonu not ortalamaları alınmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde anne-baba tutumları, ergenlik dönemi, öğrenme kavramı, akademik basan ve çalışma alışkanlıktan kavramlarına ilişkin kuramsal bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde, kullanılan ölçekler ve kişisel bilgi formu tanıtılmış, verilerin analizi hakkında açıklama yapılmıştır. Üçüncü bölümde araştırma sonucunda elde edilen bulgular açıklanmıştır. Buna göre; Yapılan bu araştırmada elde edilen bulgular, öğrencilerin algıladıkları anne-baba tutumları ile çalışma alışkanlıkları ve akademik başarılan arasındaki ilişkinin görülmesi açısından önemlidir.Elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerin akademik basan puan ortalamaları ile çalışma alışkanlıkları puan ortalamaları arasında ve çalışma alışkanlıkları puan ortalamaları ile demokratik ve ilgisiz tutum puan ortalamaları arasında anlamlı ilişki bulunamamıştır. Akademik basan puan ortalamaları ile; otoriter tutum puan ortalamaları arasında pozitif, demokratik ve ilgisiz tutum puan ortalamaları arasında ise negatif yönde ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Çalışma alışkanlıkları puan ortalamaları ile otoriter tutum puan ortalamaları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Otoriter tutum puan ortalamaları ile demokratik ve ilgisiz tutum puan ortalamaları arasında negatif yönde ve anlamlı bir ilişki bulunurken, demokratik tutum puan ortalamaları ile ilgisiz tutum puan ortalamaları arasında pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Anahtar Sözcükler: Algılanan Anne-Baba Tutumu, Çalışma Alışkanlıkları, Akademik Başarı, Ergenlik Dönemi, öğrenme Kavramı | |
dc.description.abstract | XI SUMMARY AND KEY WORDS The Relationship Between The 13 and 16 Year Old Students' Perception of Parents' Attitude and Study Skills, School Achievement Ayşe Arzu AYDINER This study is designed to determine the relation between how 13-16 years old students perceive their parents' attitude, study skills and academic achievement. In this study, schools of three different levels of SES (Socio-Economic Status), in İzmir, are chosen as the sample. In this study 431 students (220 female, 211 male) answered the items of Personel Information Form, Study Skills Inventory and Parents Attitude Inventory. The students' final grades at the end of the year are taken as the criterion of academic achievement. In the beginning part of this study, basic concepts about the study are given. These concepts are about parents' attitude, adolesence period, learning, academic achievement and study skills. In the following parts of this study, the information about the inventories, statistical techniques, results and recommendations are given. In the third part, the datas of the research are explained. The results of this study indicate that there is statistically a significant relationship between their perception of parents' attitude, study skills and academic achievement. The results show that there's not a significant relationship between the students' academic achievement grade averages and study skills, and also there's no statistically significant between study skills grade averages perceived democratic and indulgent attitude. It's found that there's a statistically significant relationship between academic achievement grade averages and perceived authoritarian attitude, negative relationship between perceived democratic and indulgent attitude. Statistically significant relationship is found between study skills grade averages and perceived authoritarian attitude. There's a negative relationship between perceived authoritarian attitude grade averages and perceived democratic and indulgent attitude. On the other hand positive relationship is found between perceived democratic attitude and perceived indulgent attitude. Key words: Perceived Parents'Attitude, Study Skills, Academic Achievement, Adolescence Period, Learning Concept | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 13 ve 16 yaşlarındaki öğrencilerin ana-baba tutumlarını algılamaları ile çalışma alışkanlıkları ve okul başarıları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between the 13-16 years old students perception of parents attitude and their study skills, school achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitimde Psikolojik Hizmetler Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Study habits | |
dc.subject.ytm | School achievement | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.identifier.yokid | 160349 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145247 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |