Show simple item record

dc.contributor.advisorToprak, Mustafa
dc.contributor.authorŞendur, Gülten
dc.date.accessioned2021-05-05T08:53:53Z
dc.date.available2021-05-05T08:53:53Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572767
dc.description.abstractÖZET Buharlaşma, Kaynama Konularındaki Kavram Yanılgılarının Önlenmesi İçin Ausubel'in Anlamlı Öğretme Yönteminin Uygulanması Gülten ŞENDUR Kavramlar, öğrenciler tarafından zor anlaşılan soyut düşüncelerdir. Öğrencilerin ileri düzeydeki konulan ve kavramları anlayabilmeleri, temel kavramları etkili bir şekilde öğrenmiş olmalarına bağlıdır. Bu nedenle, anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirmede bir engel olan kavram yanılgılarının önlenmesi oldukça önemlidir. Bu çalışmanın temel amacı, Kimyanın temel kavramlarından buharlaşma, kaynama kavramlarını Ausubel'in sunuş yoluyla öğretimine uygun olarak modellendirerek, öğrencilerin bu konuyu daha iyi anlamasını sağlamak ve olası kavram yanılgılarının önlemektir. Bu amaçla, Bergama Anadolu Öğretmen Lisesi ve Bergama Akif Ersezgin Anadolu Lisesindeki Lise 1. sınıflardan rastgele ikişer sınıf deney ve kontrol grubu olarak seçilmiştir. Kontrol gruplarında konular geleneksel öğretim yöntemine göre işlenirken, deney gruplarında dersler sunuş yoluyla öğretime göre işlemiştir. Uygulama öncesi ve sonrasında tüm gruplara çoktan seçmeli test ve Kimya dersi tutum ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca deney ve kontrol gruplarından altışar öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Elde edilen veriler, istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, deney gruplarının başarısının istatistiksel olarak kontrol gruplarına göre daha iyi olduğu ortaya çıkmıştır. Görüşme analizinden de, deney gruplarındaki öğrencilerde kontrol gruplarmdakine kıyasla daha az kavram yanılgısının olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler : Kavram Yanılgısı, Kimya Eğitimi, Sunuş Yoluyla Öğretim, Buharlaşma, Kaynama
dc.description.abstractXI ABSTRACT Applying of Ausubel's Expository Teaching to Overcome Misconceptions About Evaporation, Boiling Gülten ŞENDUR Concepts are units of abstract thoughtand difficult to be undestood by pupils. For further learning to occur, basic concepts should be understood by pupils effectively. For this reason, it's very important to overcome students' misconceptions Which are obstacles on the meaningful learning. The main purpose of this study is to handle according to Ausubel's expository teaching boiling and evaporation Which is one of the most important topics in chemistry that overcome students' misconceptions about this topic In order to achieve this aim, experimental groups and control groups were randomly chosen among Bergama Anadolu Teacher High School and Bergama Akif Ersezgin Anadolu High School. Experimental groups instructed with expository teaching while control groups instructed with traditional teaching method. Before and after the study boths groups were given multiple choice test and Chemistry attitude scale test. In addition to these, an interview was conducted over six students selected from each group. The collected datas were analaysed statistically. As a result of this study indicated that the experimental groups statistically showed higher performance than control groups. In addition, analysis of interview showed that the experimental groups have less misconceptions on phase changing than the control groups. Key Words : Misconception, Chemistry Education, Expository Teaching, Evaporation Boilingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBuharlaşma, kaynama konularındaki kavram yanılgılarının önlenmesi için Ausubel`in anlamlı öğretme yönteminin uygulanması
dc.title.alternativeApplying of Ausubel's expository teaching to overcome misconceptions about evaporation, boiling
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.subject.ytmConcepts
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMeaningful learning method
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmChemistry
dc.identifier.yokid160590
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145233
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess