21. Yüzyıl afiş tasarımlarında görsel ögelerin incelenmesi ve yeni öneriler
dc.contributor.advisor | Uslay, Yüksel | |
dc.contributor.author | Özlüsoylu, Nail | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:53:52Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:53:52Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572761 | |
dc.description.abstract | Türkçe Özet `21. Yüzyıl Afiş Tasarımında Görsel Öğelerin İncelenmesi ve Yeni Öneriler` adlı tez dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde iletişim kavramı ele alınmaktadır. İnsanları iletişime iten güdüler incelenmektedir. Bu güdülerin davranışlara yansıması ve bunun sonucunda toplumsal olgular ortaya çıkmaktadır. İkinci bölümde, grafik sanatının gelişimi üzerinde durulmaktadır. Grafik sanatının gelişimini etkileyen diğer sanat akımları ve toplumsal olaylarla bağlantısı kurulmaktadır. Grafik sanatının ülkemizde gelişimi ve örnekleri değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde, Grafik sanatının eğitim alanında kullanımı incelenmektedir. Eğitime sunduğu katkılar ve çocukların üzerindeki etkisi değerlendirilmiştir. Dördüncü bölümde, afiş tasanmlanndaki görsel öğeleri incelemek için kullanılan göstergebilim ve 2000 - 2004 arasında yayınlanan afişlerin analizleri bulunmaktadır. Günümüz afiş tasarımları için yeni öneriler sunulmaktadır. | |
dc.description.abstract | English Abstrack The thesis named `Investigations of Visual Elements in the Poster Imaginations and New Suggestions In The 21th Century` is consisting of four chapters. In the fist chapter, communication consept İs taken up. And the incentives investigated that people communication. Reflection of that incentives to behaviours and the result of this social facts exposed. In the second chapter, dwelled upon the progress of Graphic Arts. The other art trends and social elements connections investigated that effects the progressing of Graphic Arts. Progress of Graphic Arts in our country and samples utilized. In the third chapter, the position of Graphic Art in the education investigated. The additions to offers the education and the effect on children utilized. In the fourth chapter, semiology has been used to investigate the visual elements in the poster imaginations. And the posters publicated between 2000 - 2004 has been analysised. New suggestions has been offered to poster imaginations. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 21. Yüzyıl afiş tasarımlarında görsel ögelerin incelenmesi ve yeni öneriler | |
dc.title.alternative | Investigations of visual elements in the poster imaginations and new suggestions in the 21th century | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Posters | |
dc.subject.ytm | Poster art | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Visual image | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Graphic arts | |
dc.identifier.yokid | 160747 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145317 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |