Show simple item record

dc.contributor.advisorTürnüklü, Elif
dc.contributor.authorAy, Hatice Gökçen
dc.date.accessioned2021-05-05T08:53:47Z
dc.date.available2021-05-05T08:53:47Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572711
dc.description.abstractXll ÖZET eğitim fakültelerinin ilköğretim matematik öğretmenliği son sınıf öğretmen adaylarının alan bilgisi ve mesleki etik açısından gözlenmesi Hatice Gökçen AY Eğitim sistemlerinin en önemli unsurunu kuşkusuz öğretmenler oluşturmaktadır. Öğretmen, eğitim sistemi içerisinde aktif olarak yer alacak ve eğitim sistemini etkileyecek bir yere sahiptir. Bu nedenden dolayı da nitelikli öğretmen yetiştirilmesi önem kazanmaktadır. Eğitim sistemi içerisindeki bir diğer önemli unsurda ders programlandır. Tüm dünyada birçok ülkede, ana dilin öğretiminden sonra en çok öğretim saatine sahip olan ders matematiktir. Öğrencilerin matematiğe karşı olumsuz ya da olumlu düşünceler geliştirmesinde öğretmenlerin oynadığı rol büyüktür. Öğretmen okullarda, matematiğin yaşamın bir parçası olduğunu ve matematiksel bilgilerin yaşama uyarlayabileceğim öğrencilerine gösterebilmelidir. Öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu matematik ile ilgili edindikleri bilgileri ve bu bilgileri öğrencide nasıl yapılandıracağını Eğitim Fakültesinde almış oldukları dersler doğrultusunda kazanmaktadır. Araştırmanın amacı, İlköğretim Matematik Öğretmenliği son sınıf öğretmen adaylarının, Eğitim Fakültesinde aldıkları alan ve meslek derslerinin içeriklerinin, meslek hayatlarına olan katkısını saptamak ve aldıkları bu derslerin içerikleri ile ilgili olarak ne düşündüklerini belirlemeye çalışmaktır. Öğretmen adaylarına araştırmanın kapsamı dahilinde hazırlanmış açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan bir ölçek yöneltilmiştir.Xlll Araştırmanın örneklemini, İzmir ili Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü son sınıfında okumakta olan 156 öğretmen adayı ve bu bölümden mezun olmuş 10 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın modeli taramadır. Nitel ve nicel araştırma deseni kullanılmıştır. Ayrıca 10 İlköğretim matematik öğretmeni ve 12 öğretmen adayı ile görüşmeler yapılmıştır. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının tüm programdaki derslerde mesleğe yönelik olan formasyon derslerini alan derslerine tercih ettikleri gözlenmiştir. Öğretim şekillerine göre, alt problemlerde örgün öğretimler lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılıklara rastlanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara dayanarak, Eğitim Fakültelerinin İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümündeki derslerin işleyişine dönük, bir dizi sonuca ulaşılmıştır. Buna dayanarak, bu program ile ilgili öneriler geliştirilmiştir. Anahtar sözcükler: Matematik eğitimi, öğretmen yetiştirme.
dc.description.abstractXIV ABSTRACT OBSERVATION OF THE TEACHER CANDIDATES WHO ARE THE LAST GRADE OF EDUCATION FACULTIES' PRIMARY SCHOOL MATHS TEACHING IN TERMS OF FIELD KNOWLEDGE AND PROFESSIONAL ETHICS Hatice Gökçen AY No doubt; teachers form the most important element of education systems. The teacher has an importatant place in which he/she will actively take place in education system and will affect the education system. For that reason; training qualified teachers gain importance. Another crucial element in education system is curriculum. In whole world, in many countries the lesson which has the longest education hour after the teaching of mother tongue is maths. The teachers'role is important in the development of students'positive or negative attitudes towards maths. In schools; the teacher can show his/her students that; maths is a part of life and mathematical knowledge can be adapted to life. Most of the teachers acquire the knowledge about maths and how they can costruct this knowledge in students in the direction of the lessons that they have taken in Education faculty. The purpose of the research is to determine the contribution of the contents of field and profession lessons that primary school math teaching last grade teacher candidates have taken in education faculty to their profession lives and try to understand what they think about the contents of these lessons that they have taken. A scale which consists of open and close ended question and which has been prepared under the name of the research is directed to the teacher candidates. The sample of the research consists of one hundred and fifty six teacher candidates who are at the last grade of city of Izmir Buca Education Faculty Primary School Maths Teaching Department and ten maths teachers who have graduated from this department.XV The model of research is descriptive. Qualitative and quantitative research designs are used. Also; interviews are made with ten primary school maths teacher and twelve teacher candidates. Consequently; it is observed that; teacher candidates prefer pedagogic formation lessons to field lessons within the lessons in the programme. Based on education type, statical differences are found in subproblems in behalf of day time school. Depending on the research results, there are some suggestions about process of the lessons in Primary Mathematics Teaching Departmant in Faculty of Education. Also based upon these results, some suggestions are made about this program as well. Key Words: Math education, Teacher trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim fakültelerinin ilköğretim matematik öğretmenliği son sınıf öğretmen adaylarının alan bilgisi ve mesleki etik açısından gözlenmesi
dc.title.alternativeObservation of the teacher candidates who are the last grade of education faculties` primary school maths teaching in terms of field knowledge and professional ethics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmProfessional ethics
dc.identifier.yokid161286
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145811
dc.description.pages198
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess